Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá dívka Lena je jedné noci pokousána upírkou Louise a krátce poté vystavena děsivé přeměně z člověka na upíra. Zpočátku se jí nový styl života líbí, užívá si svobody a nově nabitých schopností, ale jak čas plyne, chtíč po lidské krvi stále roste a Lena si pomalu začíná uvědomovat své prokletí. (PetriK12)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (73)

Marqta 

všechny recenze uživatele

Pro mě to bylo rozhodně hodně milé překvapení. Nečekala jsem nic a dostala jsem povedený, akcí nabitý a originální upírský snímek. Pokud se v tomhle případě, tedy u tohoto typu filmu dá říct, že působil realisticky a opravdově, tak tohle bude ten případ kdy to řeknu. V rámci žánru, rozhodně špička a pokud jste fanda fantasy filmů a nevadí vám trocha akce, tak rozhodně doporučuji. Scénář svižně odsýpá a Dennis Gansel znovu ukazuje, že ví jak natočit poutavý a zajímavý snímek. To co se opravdu povedlo byl vizuál, který působí (pokud se to dá u fantasy snímku říct) v rámci možností autenticky a ještě se na to hezky dívá. Hudba je taky povedená a herci jsou skvělí. Osobně mi trochu vadila ta akčější druhá polovička a otevřený konec-ne proto, že je otevřený, ale že mi to prostě konkrétně k tomuhle snímku nepasovalo. Celou stopáž se totiž divák setkává s dodetailu promyšleným (fiktivním) světem a celkem nápaditě rozvedenými postavami- a potom přijde tak málo říkající konec...Co se týče mého hodnocení tak hodně váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Objektivně by to asi bylo na ty čtyři. Subjektivně bych dala tři, ale možná to je tím že to není úplně "můj typ" filmu. Nakonec dám asi ty tři, ale jsou hodně silné a dávám je jenom proto, že nemůžu dát tři a půl ;) ----"Žereme, chlastáme, fetujeme, šukáme kolik chceme a nikdy nebudeme tlusté, závislé ani těhotné. Miliony žen by za to vraždily."---- ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Užívané přirovnání "německý Twilight" je veskrze adekvátní, jen se sluší dodat, že místo konzervativních emo holek je "My jsme noc" cílené na emo rebelky (které ovšem jsou také konzervativní). Namísto ctnostné a pannenství adorující romance Belly a Edwarda se zde otevírají motivy lesbické lásky, opojnosti světa upírů a částečně i emancipace. Jenže vyprávění ve výsledku stejně směřuje do tradicionalistických močálů heterosexuality. Po zhlédnutí tohoto filmu a německy rychle zběsilého "Abgefahren" se nelze ubránit otázce: Co mají Němci proti lesbám, potažmo homosexualitě? Až v roce 2004 přišla "Letní bouře" coby první německý mainstreamově zaměřený snímek, který zobrazoval homosexualitu pozitivně. Lesby na podobný milník v tamní kinematografii evidentně stále čekají. Stejně jako v "Abgefahren" se i zde sexuálně zmatená hrdinka dostane do společnosti leseb/upírek, ale posléze cele podlehne okouzlení mužným detektivem a lesby/upírky se ukáží jako zákeřné a nezdravě prostopášné vražedkyně. Na rozdíl od "Abgefahren" není "Wir sind die Nacht" sexistické a je o mnoho řádů řemeslně lepší. Snímek zručně zakrývá svůj nízký rozpočet a šálí publikum vycizelovaným vizuálem a impresivními obrazy nočního života, ale nikdy neukazuje akční sekvence, které probíhají záměrně zmatečným střihem či mimo obraz (což ale může současně být vědomá volba s ohledem na to, že cílovým publikem jsou dívky, které moc akce nezajímá). Nelze však odhlédnout od faktu, že vyprávění v zásadě slouží k usměrnění sexuálně rozháraných děvčat do "správné" heterosexuality, neboť jak uvidí na osudu lesbických postav, čekalo by je v náručí ženy jen kruté podřízení nebo naopak zasloužený trest za případnou frivolnost či přímo dominanci. Ale nutno uznat, že tuto linii film bravurně maskuje lákavým povrchem a dramaturgicky pečlivě stupňovanou dramatičností. Pokud účelem tvůrců bylo natočit dílo nenápadně démonizující lesby, pak nutno uznat, že uspěli. V tomto ohledu totiž "Wir sind die Nacht" představuje konzistentní dílo - včetně přímočarého příběhu o hledání sebe a klíčových sekvencí, kde je vidět, že si hrdinka proměněná v upírku nezadá nejen s vražděním, ale ani se sexem. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné překvapení! Kam se hrabou všechna ta americká Stmívání! Výborné drama o tom, že není jednoduché najít místo, kam patříme. Už úvodní scéna, kdy kamera hypnoticky klouže po mracích, nad nimiž letí letadlo, a pak se ponoří dovnitř za hudebního doprovodu Kolacny Brothers and Scala napovídá, že následující příběh bude o životě a smrti, o umírání a neumírání, o nemožnosti si zvolit, a nebo naopak o svobodném rozhodnutí vše ukončit. Z na první pohled módní upířiny, která v první půli duní rytmy a blýská světly půlnoční diskotéky, se postupně vyklube existenciální drama o smyslu života, ztrácení nejbližších a zoufalé snaze zabránit druhým v jejich rozhodnutí. Klipovitý příběh se promění v syrový obraz našeho světa, podtržený uhrančivou hudbou a výtvarnou kamerou. ,,Stýská se mi po slunci." ,,Ach, já měla strach, že budeš chtít něco, co ti nemohu dát..." ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Netradiční upírský film, který je sice, jak je poslední dobou zvykem, řízlý notnou dávkou až zbytečné romantiky, ale vzhledem k trikům, postavám a dávkám krve, se tento neduh dal snadno přehlédnout. V zásadě je to ukázka světlé i stinné stránky upírského života v moderním světě. Veskrze film bez slabin, který baví po celou stopáž. Z mého pohledu hodně vyčnívala scéna z hospice. Ta mě dostala do kolen a utvrdila mě v tom, že po policajtovi, hasičovi, prezidentovi a kovbojovi už nechci bejt ani upír. :D 90% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

"Nora, obsluha nie je v menu..." - NORA: " Zákusok odchádza" :)) "Wir sind die nacht" je rozhodne viac drámou ako hororom. A s tým treba rátať. Keďže som od Nemcov nečakal nič svetoborného - film ma prekvapil viac ako výsledok v osem-smerovke. Príbeh veľmi dobrý. K výstižnému Hamletovmu citátu: "..byť či nebyť.." - by som už len dodal - upírom?? Všetko má svoje plusy a mínusy. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (2)

  • Scénář k filmu byl napsán podle stejnojmenného románu Wolfganga Hohlbeina. (tzv)

Reklama

Reklama