Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Těšil jsem se, věřil jsem, přál jsem si. Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger konečně narazili na projekt, u kterého se plnohodnotně sešli před kamerou. Žádné několikaminutové štěky. Divákům padala brada, nemohli se dočkat. O to víc zamrzí, že tenhle béčkový thriller zůstal daleko za očekáváním. Vyloženě naštve, že nemá prakticky žádné ambice. Prostě jen láká na dva velikány žánru. Nestačí to. Stallone tu vystupuje coby chytrolík, který napsal rozsáhlou studii o nedostatcích vězeňského systému. Rád je testuje přímo v terénu. Ať se nenudíme, stane se obětí zrady a ocitne se v nerozlousknutelném vězení. Schwarzenegger tu je také za intelektuála, který bude ideální parťákem pro útěk. A je o něco víc nudnější, než jeho kolega. Nejvíc nudný je ale režisér. Přitom Mikael Håfström řemeslo ovládá, tohle je ale křeč i při akčních sekvencích. Ve výsledku vypadá tohle očekávané setkání divně a levně. Designeři kulis by zasloužili na holou. A ještě se tu kašle na logiku. I když to by tak nevadilo – který film téhle dvojice jí má přehršel? Ale na devadesát procent z jejich filmů z osmdesátých a devadesátých let se podívám raději, než na tohle udýchané béčko!! ()
// Very oldschool, I liked it. Hlášky, akce, herci, režie .. jakobych se vrátil do dob Tanga a Cashe, Assasina a dalších, už jen za tenhle vydařený feeling tomu musím dát ty 4*. Nakonec se mi to pečlivé vybírání mezi Arnieho novými kousky velmi podařilo :) ted aby vyšel stejně i Terminátor a nový Conan a budu spokojenej. ()
Naivné, nudné, tuctové klišé. Schwarzenegger a Stallone tak dlho otáľali s natočením spoločného filmu (ak neberieme do úvahy Arnieho cameo v prvých Expendables), až to fanúšikov prestalo zaujímať a tak keď sa konečne páni na staré kolená rozhýbali, ich prvý "poriadny" spoločný film prešumel kinami bez výraznejšieho diváckeho záujmu. Akože hej, celosvetová tržba 137 miliónov pri relatívne skromnom rozpočte 50 miliónov nie je najhoršia, ale v 90. rokoch by ich spoločný tandem zarobil aspoň pol miliardy. Vizuálne odporné prostredie futuristickej basy vyzerá to strašne televízne, až nízkorozpočtovo. K tomu nesympatické vedľajšie postavy, prakticky nulová chémia medzi dvoma legendami. Ich vzájomné doberanie sa a hláškovanie pôsobí dojmom, že to písal 14-ročný chlapec ("Biješ sa ako vegetarián." - to akože malo byť vtipné?). Vedľajšie postavy hrané Caviezelom, Vinniem Jonesom a Samom Neillom o ničom. Akcia sa dostaví v podstate až na konci (!) a to je jednak neskoro a jednak stojí za kus hrdzavého železa. Sklamali ste ma, chalani. 50 137 ()
Futuretro a Sly, co z gumicuku udělá žárovku a ještě s ní uteče z vězení. To jsou první dva pocity, co jsem měl, když jsem tenhle film shlédnul. Popravdě to vůbec nebylo tak, jak jsem si to představoval. Především realističnost byla hodně mimo a spíš bych to přirovnal k Demolition Man. S tím jedním velkým rozdílem, že chybí hlášky. Sly a Arnold jsou tady spíš jenom drsní, než aby vytvořili i určitý uvolnění a emoce. No a o tom je víceméně i celý film. Téma zajímavé, na dvě akční legendy hodně zajímavé, ale zpracování je takové až moc systematické. Necejtím v tom srdce. Nejsou v něm žádné pořádné hlášky. Nic co by tak dobrý nápad dokázala vyzdvihnout na určitou mez, o které by se dalo říct, že je legendární. Škoda. ()
Pěkné, zábavné, nablblé, scenáristicky naprosto vymaštěné..... nedej Herr Gott, aby se jednou Plán útěku prosadil do hlavního vysíracího času na naší milované Nově! Pokud by bylo toto naservírováno chovancům eldéenek, domovů důchodců a jiných odkladišť dodělávajícího genetického materiálu, mohli by se zřízenci neskutečně divit. Stará Nováková útočící veškerou protetikou do oblasti třísel, neboť polévečka s drobením nebyla sdostatečně teplá? Dialytický Hrabánek na útěku z přístrojů? Vzpoura ležáků na druhém primariátu? Psychogeriatrové budou zcela zahlceni a systém se zhroutí! ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
- Ide o vôbec prvý film, v ktorom Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) povie zopár viet vo svojej rodnej reči. (m.a.t.o.)
Reklama