Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()
Zhlédnuto v kině. Tak na tenhle film jsem se těšil už od doby, co se natáčel pod názvem The Tomb, takže pochopíte, že v kině jsem si ho nemohl nechat ujít. Výsledek mě potěšil. Escape Plan je film, který je svižný, vtipný (většinou chtěně, sem tam i nechtěně) a ve kterém se konečně postaví (společně) před kameru dvě legendy akčního filmu (ne, nepočítám jejich pár minutové setkání v prvním či druhém díle Expandables, navíc ani v té dvojce neměl Arnold tolik prostoru) a musím uznat, že tam ta chemie je. Proto má jediná výtka k tomuto filmu je nesplnitelná, je to spíše takové přání, které jsem měl, už když jsem byl malý kluk, co tyhle týpky žral - tohle mělo vzniknout o takových třicet nebo dvacet let dříve. Prostě 80. či nejpozději 90. léta minulého století oběma pánům slušela více, a kdyby tento film vznikl tehdy, tak by z toho jednak dneska mohla být klasika nad klasiky akčního žánru a hlavně bychom nemuseli přetrpět přítomnost "herce" 50 Centa na plátně (i přes těch pár minut, co tam měl, mě vytáčel, prostě neumí hrát). Jinak nemám, co bych tomuto svižnému béčku, které v mnohých probudí akčního fanouška let minulých, vytkl. 80 %. ()
Ray pracuje pre spoločnosť, ktorá ho na vlastnú žiadosť vysiela do rôznych väzení. Jeho úlohou je otestovať možnosti úniku. Jedného dňa ho kontaktuje CIA, ktorá mu ponúka dvojnásobnú finančnú odmenu, pokiaľ pristúpi na testovanie ich novovytvoreného väzenia. Nakoľko Ray nevie odolať ďalšej pracovnej výzve, ponuku príma. Takmer ihneď po prebratí zo sedatív si uvedomuje, že niečo nie je v poriadku. Tento krát to nebude hra. Tento krát mu pôjde o život. Keď si odmyslím ten Mc' Giverovský syndróm chytrosti, totálne potláčanie veškerej logiky, prehnanosti, nereálnosti, ktorou tento film priam chŕli, nie je to najhorší snímok. Skôr by som ho ale zaradil medzi rozprávky. Jedna ★ za Rockyho a druhá za Terminátora. Keby tam nehrali títo dvaja "pištoľníci", film by ledva dosiahol úroveň 50%. Plán Úteku je vhodný pre fanúšikov Hollywood "brakov", ktorí sú ochotní prehltnúť akékoľvek sústo sračiek bez zapitia budišky. ()
Futuretro a Sly, co z gumicuku udělá žárovku a ještě s ní uteče z vězení. To jsou první dva pocity, co jsem měl, když jsem tenhle film shlédnul. Popravdě to vůbec nebylo tak, jak jsem si to představoval. Především realističnost byla hodně mimo a spíš bych to přirovnal k Demolition Man. S tím jedním velkým rozdílem, že chybí hlášky. Sly a Arnold jsou tady spíš jenom drsní, než aby vytvořili i určitý uvolnění a emoce. No a o tom je víceméně i celý film. Téma zajímavé, na dvě akční legendy hodně zajímavé, ale zpracování je takové až moc systematické. Necejtím v tom srdce. Nejsou v něm žádné pořádné hlášky. Nic co by tak dobrý nápad dokázala vyzdvihnout na určitou mez, o které by se dalo říct, že je legendární. Škoda. ()
Překvapivě dýchavičný Prison Break, který ani obvykle spolehlivý Håfström nemá šanci udat. Kromě nápaditého úvodu, trefně mířených heců a Arnoldových pár minut střílené slávy v samotném finále tu zápletka, zvraty i samotný útěk fungují jen na dobré slovo a dobrou vůli diváka s nostalgickou náladou. Průměrné hodnocení zcela nepokrytě zachraňuje fakt, že jsem se na pošťuchování hlavní dvojky - neomezené Expendables limitem - vážně těšil a Slyův bas, který dokáže při sebemenším prostoru pro nadhled všechno příjemně shodit. Z počátečního úsměvu ale zůstala jen malá křeč. 50% ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
- Sylvester Stallone (Ray Breslin) doporučil do filmu herca a wrestlingovú hviezdu Dalipa Singha, známeho pod umeleckým menom "The Great Khali". Ten sa ale nemohol zúčastniť kvôli svojmu kontraktu s WWE, ktorá mu vystupovanie v projektoch takéhoto druhu neumožňuje. (AdamesWWE)
- Režiséry druhého natáčecího štábu byli David Leitch a Chad Stahelski. (Rominator)
Reklama