Reklama

Reklama

Antiviral

  • USA Antiviral (více)
Trailer

Obsahy(1)

Satira na současnou společnost a její posedlost slávou sleduje Syda Marche (Caleb Landry Jones), který pracuje jako pašerák nemocí pro lékařskou kliniku zprostředkovávající posedlým fanouškům patogenní viry a bakterie svých glorifikovaných celebrit. Když je Syd nakažen neznámou formou nemoci, na kterou později umírá jedna z populárních hvězd Hannah Geist (Sarah Gadon), mění se jeho tělo v časovanou bombu, jejíž tikot musí Syd zastavit, než ho dožene nevyhnutelná smrt. (Brousitch)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Morien 

všechny recenze uživatele

Jako kdyby si Cronenberg promyslel všechno kromě scénáře a dramaturgie. Je totiž rozdíl mezi netečným a krutým vypravěčem, který se dopouští přestupků proti pravidlům s jasným záměrem, a člověkem, který se tolik soustředí na atmosféru a vizuál, že zapomene na dramatický oblouk a fakt, že dynamika osobnosti je pro filmové médium klíčová, ne zachycení setrvalého stavu. Na druhou stranu tím ovšem vzniklo zajímavé myšlenkové cvičení: Jakým způsobem zprostředkovat komunikaci mezi divákem a hlavní postavou, která jedná totálně sama a jakmile už s někým v rámci filmu mluví, tak lže, když se tvůrce nechce snižovat k voice-overu a bourání čtvrté stěny? Jeden z prvních nápadů je samozřejmě kamera a obsesivní snímání těla takového hrdiny, toho se nám tady dostává dost, ale stejně nemám dojem, že by k napojení diváka na Marche došlo. Možná je to tím, že ačkoliv je Caleb Landry Jones ve své roli dokonalý, co se týče zevnějšku (asi bude chudáček prokletý hraním „nezdravých“, protože zatím jsem ho viděla jako genetického mutanta, adepta upírství s leukémií a tady plijícího esteticky krev na bílé polštáře), tak po výrazové stránce je pořád nezkušený a nedokázal přesvědčivě předvést proměnu/vývoj svojí postavy. To ale rovněž souvisí s mojí úvodní výtkou vůči scénáři, který je postavený tak, že se prvních čtyřicet minut věnuje expozici, potom si najednou uvědomí, že děsivě mešká, a na zbývající časové ploše se snaží vše dohnat, ale opět ve statickém duchu a opakujícími se principy. Já si tenhle film představuji jako postmoderní odyseystický portrét individua zmuchlaného svojí dobou, ale do jeho výsledné podoby jako by se dostala jedna, maximálně dvě stádia z jeho uražené cesty. Hrozně se mi líbilo, když se poprvé usmál, tam bylo to šílenství, které mě zajímá – jenomže se to mělo stát mnohem dřív a dál jsme měli sledovat, co udělá potom, a co potom, a co potom. A ne to řešit stmívačkami a vracet se neustále ke člověku, který je schoulen do klubíčka a neví, co sám se sebou. V podobném duchu pro mě také nefungovalo spojení mezi hrdinou a dívkou, resp. připadalo mi neexistující, ačkoliv tvůrci s ním počítali. Ani ona nebyla taková herečka, aby to dokázala vyjádřit jenom svým tělem, a scénář jí žádnou pomoc nenabídl. Možná ten zvláštní pocit disfunkčnosti pramení také z toho, že film používá žánrový rámec pro artové vyjádření, takže divák, který očekává hororové sci-fi, nechápe, proč nedostal svůj standardní příběh jdoucí od á k zet, a divák, který se kouká na filmy z Un Certain Regard, zase nechápe, proč snímek evokuje předpřipravená žánrová schémata. Nicméně já takovému míchání žánrů ze srdce fandím a beru to tudíž jako plus, škoda jenom, že to technicky nevyšlo všechno podle plánu. Rovněž se mi dostavila aluze na film Helena v krabici, který natočila dcera Davida Lynche. Oba filmy jsou děsně divné, ale ne úplně dotažené, a natočili je potomci slavných úchylů, takže je všichni mají tendenci srovnávat a přehnaně analyzovat ve snaze vyvrátit předpoklad, že je talent dědičný. Místo aby si pořádně užili ten creepy feeling a ocenili aspoň snahu o to být nějakým způsobem jiný. Uvědomuji si, že když jsem schopná z první vody napsat o filmu takhle dlouhý elaborát, tak trochu vypadám jako další z takových rýpalů, ale já se snažím myslet v souladu se záměrem filmu a ne proti jeho srsti, přísahám. A teď už jen závěrečná poznámka: Potěšila mě zmínka o Henriettě Lacks, ženě, jejíž tělesné buňky dosáhly ve vědeckých laboratořích nesmrtelnosti. O její existenci jsem už dřív věděla, a díky téhle připomínce jsem si dohledala víc informací o ní, o HeLa a o dalších řetězcích nesmrtelných buněk používaných ve výzkumu, a pravděpodobně kvůli tomu budu mít víc nočních můr než kvůli posledním deseti hororům, které jsem viděla. Takže děkuji, I guess. () (méně) (více)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Perverzní téma a trocha psychologie. 1) Mimořádně nechutný námět je zpracován stylově, ale bohužel také dosti nepřehledně a nudně. 2) 32letý Brandon Cronenberg ve svém celovečerním režisérském a scénáristickém debutu dokazuje, že jablko nepadá daleko od stromu a inspirace jeho otcem, Davidem Cronenbergem, je patrná. 3) Zaujal mě 23letý Caleb Landry Jones (Hlavní postava Syd). Nejenže je to pěkný kluk, ale taky muzikant (kytara, bubny, harmonika) a zpěvák. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cronenberg junior vie vytvoriť uveriteľný fikčný svet so svojimi pravidlami tak, aby ste mu uverili a to aj s nižšími finančnými prostriedkami. V snahe šokovať ale akosi zabudol na to, že námet je až priveľmi didaktický v tom, čo chce kritizovať a pôsobí proste divne a účelovo. Perfektne by to fungovalo ako satira, ale Brandona humor nezaujíma ani v najmenšom a prináša dekpu najhrubšieho zrna. Rád by som si pozrel paródiu na Antiviral v Simpsonovcoch. Ale aby nevyzneli predchádzajúce riadky príliš kriticky, ako celok považujem Antiviral za relatívne úspešný a Cronenberg má budúcnosť. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak teď vážně váhám! Kdybych si i já měl vybrat nějakou hnusnou nemoc, kterou bych mohl sdílet s některou se svých uctívaných celerit, opravdu nevím, jestli bych se rozhodl pro pásový opar Jonaha Hilla nebo chlamýdie Tildy Swinton. Je to dneska opravdu těžké, když existuje tolik sympatických hvězd, které můžeme zbožňovat! Ona zní lákavě třeba i taková přirostlá předkožka Džustýna Bíbra či Patyzónová obrna trojklanného nervu. Ale nechme toho, stejně je to jenom jako. Zatím! Nevím, má li David syna s nějakou larvou mouchy domácí nebo obamputovanou obětí šeredné autonehody, avšak své patogeny předal evidentně úspěšně. Zpotvořit téměř geniální nápad do skoro dvou hodin utahané až zoufalé nudy, to by nedal jen tak někdo. Je vidět, že strupovité jablko nepadlo daleko od pokrouceného stromu s boulovitými kořeny. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Cronenbergovi jsou zvrhlíci. Syn se pěkně potatil. Tam, kde otce zajímají mutace a splynutí technologií s lidským oraganismem, tam zajímají syna nemoci, viry a jejich inovace (zdokonalování a vylepšování). Oba mají stejný zájem o pokusy, experimenty, lékařské prostředí, krev a rozličné nechutnosti (byť tenhle snímek staví zejména na psychologii). Vizuálně minimalistický film si libuje v kontrastech červená - bílá, klinika - doupata pirátů a pašeráků či skutečnost - iluze. Zboštění celebrit jde tak daleko, že jejich obdivovatelé s nimi touží sdílet nemoci či pojídat jejich maso (výloha obchodu se svalovou tkání hvězd je vševypovídající). Hlavní postava Syd se postupně mění v kreaturu nejprve fyzickou, pak i psychickou. Musím říci, že v určité fázi jsem Jonesovi věřil vše. Film není zřejmě pro každého. Jde o kanadský film. V Kanadě vznikají opravdu divné filmy... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (2)

  • l Nápad na film vznikl v hlavě Brandona Cronenberga v době, kdy procházel těžkou formou chřipky a přemítal tak nad původem viru, který se do jeho těla musel dostat z těla jiného člověka, a v zásadě nad celou zvláštní formou intimity, která toto nakažení doprovází. (Brousitch)
  • V průběhu natáčení navrhli oba hlavní herci, aby se navzájem společně s režisérem nevídali a dodali celému snímku pocit odcizenosti. Až po skončení produkce se všichni tři blíže poznali. (Brousitch)

Reklama

Reklama