Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitán Exner vyšetřuje smrt nepohodlného svědka. Detektivka s oblíbeným českým kriminalistou. Dramatizace románu Václava Erbena s hlavním hrdinou, vyšetřovatelem, kapitánem Exnerem, tentokrát v podání Petra Kostky. V centru kriminálního příběhu je velmi početná rodina Krempových, žijících v rodinné vile spolu s dalšími příbuznými a podnájemníkem. Rodiče měli čtyři dospělé děti, dva syny a dvě dcery, z nichž jedna nedávno zemřela. Vyšetřování se soustřeďuje na současné úmrtí syna Jana. Mladík byl považován za rodinného „blázna", kterého neměl nikdo kromě matky v oblibě, protože každému prováděl různé škodolibé kousky. Jenže jeho smrt, jak vyšetří kapitán Exner, nebyla nešťastná náhoda, ale vražda. Kdo mohl mít na jeho smrti zájem? Byl vrahem někdo z nejbližší rodiny? Kapitán Exner hledá motiv... (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

honajz 

všechny recenze uživatele

Ony už Erbenovy knížky nejsou podle mne nic extra, a když se k tomu při televizním zpracování přidá unylá režie, ani skvělí herci to moc nezachrání. Je fajn ty herce vidět, občas se tam objeví nějaký fórek, vidět dnešní kandidátku na prezidentku jako dívku s poněkud zhrublým hlasem je taky zajímavost, ale jinak je to celé prostě unavené a klopýtající. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Druhý film s kapitánem Exnerem, tentokrát v podání Petra Kostky, žel naráží na příšerné zpracování, které nedokážou zachránit ani herecké hvězdy v čele s Jiřinou Štěpničkovou a Jaroslavem Marvanem. Je to velká škoda, protože zápletka a hledání motivu vraždy mentálně handicapovaného příbuzného slibovala slušný potenciál. Velké plus tu má výborná hudba dirigenta Štěpána Koníčka. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Inscenace této Erbenovy povídky je vlastně klasickou ukázkou normalizačních dramatizací, ale její uvedení v rámci připomínky 80. narozenin Petra Kostky bylo milým zpestřením a dokladem, oč lepší televizní tvorba se dělala před půstoletím než dnes, ale ovšem - byli tu také nepoměrně lepší herci.Snad se mi ta hra líbila i proto, že jsem předlohu neznal, a tak jsem se mohl do vyšetřování kapitána Exnera vžít. A zase jsem si připomněl, že se tehdy nemuselo při zatýkání používat žádného násilí, povalování zatýkaného na zem a kroucení rukama za zády podle metody FBI. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Skutečně asi nejlepší na tomto detektivním příběhu je jeho herecké obsazení, nicméně já byl nakonec docela spokojený. Nenáročné to ono vskutku bylo, mělo to ale dobré momenty i zajímavé rozzuzlení. Průlet bláznových neplech byl k pousmání, stejně tak i mladá Rázlová – no kdo by s ní tehdy nechtěl strávit romantický večer na horách. Příběhů s Exnerem jsem zatím popravdě moc neviděl, tak to hodlám napravit a porovnat jestli byl Kostka fakt tak slabý oproti jiným, protože jeho výkon se mi zas tak hrozný nezdál. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Tendenční a nepříliš výrazná adaptace klasické exnerovky, která nabízí přehršel klišé a nudných, nezajímavých motivů. Prvorepubliková vila a její obyvatelé, režimem odepsaní lidé, zastávají ryze ideologický kontrast ke kriminalistické zápletce, jejíž struktura ovšem není bůhvíjak sofistikovaná. A bohužel, Exner v podání Petra Kostky zde, v období nejtužší normalizace, není a ani nemůže být oním pověstným sukničkářem, nýbrž jen svědomitým kriminalistou. Za pozornost snad ještě stojí vedlejší herecké výkony Jaroslava Marvana a Jiřiny Štěpničkové v rolích starých manželů Krempových, jinak je to bída. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama