Reklama

Reklama

Batman

  • USA The Batman (více)
Trailer 2

Dva roky slídění po ulicích jako Batman, který nahání strach zločincům, zavedly Bruce Waynea hluboko do stínů Gotham City. Mezi zkorumpovanou sítí městských úředníků a vysoce postavených osobností má osamělý mstitel jen několik důvěryhodných spojenců - Alfreda Pennywortha a poručíka Jamese Gordona - a mezi svými spoluobčany se stal jediným ztělesněním pomsty. Když se vrah sérií sadistických machinací zaměří na gothamskou smetánku, stopa záhadných indicií pošle Největšího detektiva světa na vyšetřování do podsvětí, kde se setká s postavami jako Oswald Cobblepot, Edward Nashton, Carmine Falcone a Selina Kyleová. Jakmile důkazy začnou vést blíže k domovu a začne být jasný rozsah pachatelových plánů, musí Batman navázat nové vztahy a odhalit pachatele, aby se stal symbolem naděje Gotham City. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 265)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Mému náctileté já, poslouchající Nirvanu (ok, víc NIN) a čtoucí Nietzscheho, by se THE BATMAN zamlouval o poznání víc. Mé dospělé já by kdykoliv před tímto neonoirem, který je subtilní stejně, jako je v titulcích vyveden jeho název (přes celé plátno), dalo přednost kterémukoliv z dost zjevných inspiračních zdrojů. Fincherovy, Polanského anebo Scottovy filmy mají něco, co ten Reevesův postrádá: znepokojují svou nejednoznačností. Nesměřují od tmy ke světlu s postavou žijící ve stínu (práci s nasvícením odvisle od tématu a vývoje protagonisty ale cením, wtz), nemají potřebu svou symboliku (světlo-tma-stín, modrá a červená barva odvislá od policejních světel) explicitně osvětlovat. A komplexní problematiku zkorumpovanosti a provázanosti jednotlivých institucí (policie, soudy, politika, média) nemají potřebu simplifikovat, protože nejsou omezeny mantinely komiksového originu a norem velkorozpočtové podívané. Zatímco Nolanovi zmiňované normy sloužily jako záminka k experimentování s výstavbou a montáží a Burtonovi k zabydlení vrstevnatého světa příběhu, obývaného jimi favorizovanými vyvrheli, Reeves po Opicích zase blafuje hloubku a brakuje lepší snímky a konvence. Ve velmi dobrém až výborném neonoiru, který po dvou hodinách z necelých tří definitivně přepne do šestákového melodramatu a komiksového sešitku, musí být paralelismy v životních osudech postav i v řešení předkamerového prostoru (Batman X Catwoman X Riddler), musí se v díle kladoucím důraz na prvky motivované s ohledem na skutečnost a prvky strhávající pozornost na sebe a médium objevovat nejomšelejší žánrové věci z omšelých (předvídatelná rodinná tajemství, záchrany na poslední chvíli atd.). Oceňuji koncept, oceňuji jeho uchopení (více styl než neobratné vyprávění s proměnlivým počtem ústředních postav: delší záběry, nízká hloubka ostrosti, spoléhání se na zdroje světla z předkamerového prostoru, provázání skrz výbornou hudbu chytře pracující s vývojem leitmotivů jednotlivých postav, vnitrozáběrová montáž mnohdy prostřednictvím nějakého prostředku oddělující postavy žijící ve vlastním omezeném mentálním vesmíru, neostrost odpovídající míře neinformovanosti jednotlivých aktérů atd.). Neoceňuji Reevesovu potřebu - spolu s Amadeem řečeno - srát mramor. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Kdyby neexistoval svět Batmana, který stvořil Christopher Nolan, byl by The Batman Matta Reevese více než důstojný upgrade starých Burtonovek. Protože hlavní devízy původních filmů, tedy gotické kulisy, potemnělou atmosféru a intenzivní orchestrální hudbu tady tvůrci solidně restaurují, modernizují a upgradují pro současného diváka. Avšak s "vyšším rozměrem", který vtiskl svým nezaměnitelným rukopisem hlavnímu hrdinovi Nolan se tady nijak nepracuje. A tak zatímco v Batman Begins si můžete check all the boxes, tak reboot je vlastně jen zamotaná, temná noirová detektivka se zajímavým narativem a x dobře napsanými postavami. Sledovat ale celý tenhle kolos 176 minut, ve kterém je každý druhý záběr, gesto a pohled 3x delší, než by bylo záhodno (a ano, i ta automobilová honička je šíleně dlouhá a nenápaditá), je tedy pořádně husarský kousek. ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Váhám. Byť jsem ani na vteřinu nedoufal, že by nový Batman předčil kterýkoli z těch Nolanových, prostě jsem od něj očekával mnohem více. Nechápejte mne však špatně, stále je to velkofilm hodný vidění. Pro mne to však nejspíš bude stačit pouze jednou. Až se nad tím sám podivuji, neboť je vše na první pohled dokonalé. Batman atmosféricky tak temný, jak ho filmový svět ještě nepoznal. Navíc grandiózní rozpočet zajistil mimořádně hvězdné obsazení, dokonalou kameru a špičkové efekty. Obzvláště působivá byla v tomto díle hra se stíny. Navíc děj, ač zdánlivě rozvážně pomalu plynul, byl schopen neomylně zaujmout. Tak co tomu vlastně chybí? Otázka, na kterou nemám jednoznačnou odpověď. Snad to zapříčinil fakt, že finále nebylo nijak zvlášť velkolepé. Proto mne následné vyvrcholení ponechalo naprosto chladným. Pocitově proto nakonec nemohu udělit 5*, i když opravdu mnoho nescházelo. 80% PS: Jsem jediný, komu film svým vývojem tolik připomínal Seven? PSS: Bonusové body za jedinečné namaskovaní Penguina. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že The Batman je jeden z těch filmů, které je nutné vidět v kině. Já jsem to nestihla, takže na doma mi zůstal už jen stín toho zážitku. Což je samozřejmě škoda, zvlášť, pokud se tu zrodilo něco víc, než jen jeden sólo film. Ale doma je to prostě slabé, další variace na mnohokrát viděné a mnohokrát přečtené. Trochu mi to sice zlepšilo pachuť z Nolanovy trilogie, ale brzy si nebudu pamatovat víc, než Selinu v nátělníku. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Abyste mě nechápali špatně - nový Batman má v sobě hodně dobrého a zaslouží si být viděn na velkém plátně. Jen má blíže k odvážnému velkolepému konceptu, než k opravdu odladěnému finálnímu produktu. Je hrozně dobře, že někdo konečně prezentuje Batmana jako detektiva, což je prvek, který všechny předchozí filmy buď hrubě podehrávaly nebo rovnou opomíjely. Potěší noirové ladění scén a přímo vynikající jsou Paul Dano jako Hádankář a Zoë Kravitz v roli Catwoman. Kde ale u Jokera Joaquina Phoenixe, na něhož se snaží The Batman duchovně navazovat, město přímo dýchalo atmosférou, zde je spíše přehlídkou několika kulis a deštivých ulic. Detektivní část je pouhým vývarem legendární Sedmičky Davida Finchera (zdejší mordy se opravdu pod kůži nedostanou) a Pattinson funguje jako Batman, jeho Bruce Wayne je ale jaksi do počtu. Co mi ale opravdu sráží hodnocení, a žádnou velkou radost z toho nemám, je nesoudržná vnitřní logika, ať už se bavíme o konkrétních scénách nebo backstory postav. Wayne je tu například úplně jiný, než jako ho známe, ale i tak ho lidé ve městě nepochopitelně obdivují (přestože ho de facto dva roky neviděli a nic pro ně nedělá). Batman říká jako jediný Ozovi Penguin - proč? A v jakém světě dává smysl jejich vztah, kdy Penguin jediný strach projeví před Batmanem ve chvíli, kdy si temný rytíř nasedne do auta? (kdyby v tu chvíli Penguin sám nezamířil do svého, byla by to pro Batmana asi dost trapná chvíle). A pak je tu pohřeb, moment, kde vůbec nic nedává pod drobnohledem smysl (ale dovolím si menší popis, protože scéna byla i vypuštěna studiem online): po expozici zaplněného náměstí a těžko dostupného vchodu, ke kterému vedou poměrně vysoké schody, se do kaple náhle bez zadýchání promlátí rodinné auto. Z něj vystoupí muž s bombou a telefonem v ruce, který zvoní. A policie uteče, čeká, až padne večer, nepošlou dovnitř někoho, kdo by zkusil bombu odjistit, ale robota, aby se mohli na muže dívat live. WTF? Co byl teda plán? Čekat, až se vybije baterka v mobilu? A tahle scéna se extrémně drolí i dál, ale to už spoileroval. Když ale budu brát nového Batmana jako celek, na první dobrou je výsledek dobrý, dokonce velmi dobrý. Jen nad tím vším člověk nesmí moc přemýšlet. P.S. Nejčastěji kritizovaná poslední třetina filmu je paradoxně jako jediná konzistentní a prostá podobných scenáristických nedodělků a přešlapů. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (55)

  • Batmanovo auto – Batmobil – ve filmu vypadá skoro jako klasické auto, ne jako obrněný tank, jako tomu bylo v Nolanově trilogii. Odkazuje to na rukodělnou práci Bruce Wayna a částečný návrat do 60. let 20. století. (Egl)
  • Natáčanie prebiehalo na mnohých miestach po celej Veľkej Británii a USA. (MikaelSVK)
  • Film měl být původně jedním z pokračování filmu Liga spravedlnosti (2017) a režírovat ho měl Ben Affleck. Kvůli osobním problémům však od projektu odstoupil a filmu se ujal Matt Reeves. Hlavní zápornou postavou měl být zabiják Deathstroke a děj filmu měl přímo navazovat na jednu ze závěrečných scén tehdy ještě nevydaného filmu Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021), ve které se Deathstroke (Joe Manganiello) setká s Lexem Luthorem, který mu odhalí Batmanovu pravou identitu. Deathstroke pak měl z pomsty systematicky ničit Batmanův život a zaměřit se i na jeho blízké. Velká část filmu se měla odehrávat uvnitř Arkhamského ústavu, kde by se objevili i nejrůznější Batmanovi protivníci, včetně Jokera. Akční sekvence pak měly být inspirovány fanoušky oblíbeným trailerem na videohru „Batman: Arkham Origins“ a po Batmanově boku měla stát i Batgirl. Když se v roce 2017 dokončení filmu Liga spravedlnosti ujal Joss Whedon, došlo k přetáčkám a Deathstrokova scéna byla pozměněna, stále se však počítalo s tím, že se tato změna Batmanova samostatného filmu nijak nedotkne. Když ale Ben Affleck od projektu úplně odstoupil a došlo tak ke změně režiséra i představitele hlavní role, stal se připravovaný film zcela nezávislým na hlavním filmovém univerzu. (TwoFace)

Související novinky

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

13.02.2024

Spinoffů, prequelů či přímých pokračování jsme se měli ze Západozemí dočkat už několik. V současnosti je jisté, že se letos v srpnu dočkáme druhé série Rodu draka. Dále pak s určitostí vzniká série A… (více)

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

28.09.2023

Stávka scenáristů oficiálně skončila, v následujících dnech a týdnech se musí ještě vyřešit stávka herců, pomalu ale jistě to už vypadá, že se Hollywood ještě před koncem roku vrátí naplno do práce.… (více)

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

27.08.2023

Jedním z důvodů, proč se vůbec povedl vznik seriálu Mandalorian, byl tehdejší technologický průlom zvaný StageCraft, jenž byl od té doby použit v řadě dalších filmových i seriálových produkcích. V… (více)

Reklama

Reklama