Režie:
José PinheiroKamera:
Raoul CoutardHudba:
Pino MarcheseHrají:
Alain Delon, Michel Serrault, Patrick Catalifo, Serge Reggiani, Bernard Farcy, Féodor Atkine, Philippe Nahon, Olivier Marchal, Raymond Gerôme (více)Obsahy(1)
Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)
(více)Recenze (76)
V 80. letech natočil Alain Delon asi tři filmy na stejný téma, který mi dost splývaj a pletou se mi mezi sebou. A i když je tenhle film z těch třech určitě nejlepší, tak já mám Delona radši spíš v nějakejch chytřejších filmech. Tohle mi přišlo, že se ve Francii snažili kopírovat akční filmy z produkce USA. Neřikám, že mě to nebavilo, ale v rámci Delonovy ostatní tvorby se rozhodně nejedná o žádnej zázrak. A Michel Serrault má na kontě taky rozhodně lepší role. ()
Nechci nic říkat, ale velmi podobný film tu už byl a přímo v něm i hrál Alain Delon, což působí trochu vtipně a smutně zároveň. Zaslouží si to taková hvězda? Rozhodně ne. Vždyť hrál už v tolika filmech, kde se slovo "policajt" objevuje už v názvu, že by možná mohl zkusit i něco jiného. Oni ti jeho policisté jsou bohužel stále na stejné brdo a to je nejen neschopnost scénáristů, ale také pramalá Delonova snaha se vymanit ze stereotypu policajta z posledních let jeho práce. Je to škoda a tenhle film je důkazem, že nelze stále opakovat a jen přeobsazovat. Gabin si zasloužil větší poctu... ()
Atraktivní námět a společenskokritický podtext sráží slabší zpracování plné děr v logice, nesmyslného jednání postav, blbých keců a zbytečných scén. Ale abych jen nekritizoval - snímek má celkem slušné tempo, míra divácky vděčné brutality je nadprůměrná a řada scén rozhdoně stojí za shlédnutí. Na čtyři to není, ale ty tři jsou i přes výše zmíněné nedostatky skoro málo. ()
Až na tu přílišnou brutalitu a s ní související hrubost, šlo o kriminálku ze staré francouzské školy. Alain Delon neztratil nic ze svého pověstného šarmu, ale tady už vypadal trošku opotřebovaně. Podle toho, že film byl věnovaný Jeanu Gabinovi, jsem čekala, že půjde o nějakou pecku. Toho jsem se bohužel nedočkala. Kdyby nebylo té zmiňované brutality, tak by byl film dost mdlý a uspávající. ()
Francouzi rádi točí filmy o tom, že je něco shnilého v jejich policejním aparátu, tentokrát se jde s myšlenkou ultrapravicové organizace Zdravé jádro policie (chystající snad přímo státní převrat) až do krajnosti. Jeden z nejbrutálnějších filmů s A.Delonem mě vedl k zamyšlení, co nebezpečného asi na vnitru provádí olomoucký Ivan Hrozný- nemyslím, že právě tohle, řekl bych, že spíše něco v intencích právě proseknutého skandálu kolem poslanců Moravy, Tlustého, Tluchoře apod. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (5)
- Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)
- Alain Delon (Eugéne Grindel) má na služebním průkazu stejnou fotografii, jaká je na plakátu k filmu Slovo policajta (1985), který též režíroval José Pinheiro. (JohnSmith)
Reklama