VOD (2)
Obsahy(2)
Z chování osamělého mořského vlka vycítíte, že v životě zažil už mnoho krizí. Ani ta, při které se jeho jachta střetla s plovoucím kontejnerem plným čínských bot, ho zpočátku nevykolejí. Jednoduše zalepí mohutnou díru v boku lodi, která po nárazu vznikla, a pluje vstříc nejbližší pevnině a bezpečí. Jenže tahle srážka je jen ochutnávkou před sérií katastrof, které musí zkušený mořeplavec čelit. Smrtící koktejl složený ze silných bouřek, houfujících se žraloků a nefungující techniky vystaví jeho schopnosti zkouškám, které není v lidských silách zvládnout. A to pořád ještě není všechno... (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (623)
Oč nenápadněji Vše je ztraceno působí, o to větší obdiv vyvolává pro svou nekompromisnost, nepříjemnost a všudypřítomnou úspornost, kdy až do samého závěru ze svých pozic necouvne. (Detailnější rozbor najdete na obvyklém místě.) ()
V rámci dramatizace vyprávění se velmi často tvůrci (zvláště američtí a pod dohledem studia) uchylují v tom lepším případě ke kompromisům mezi dramatickou linkou a realitou, v tom horším případě podřídí realitu dění na plátně gradování dramatických momentům, které jsou ale plné nesmyslů, nelogičností a nerealistického chování postav. Jako divák se nad různé nesmysly dokážu často směle povznést. Ale v případě filmu Vše je ztraceno musím smeknout klobouk, protože se panu režisérovi povedlo obě věci zkloubit. Dokonce zašel tak daleko, že ve filmu je dohromady asi 5 místopisně ani věcně nepopisných vět. Jde o monolog, který se odehraje hned na začátku filmu. Režisér a autor scénáře nechá hlavního hrdinu beze slov jednat a nebohé diváky neznalé jachtařských záležitostí v tom prostě vykoupe. Přitom postava Roberta Redforda jedná naprosto logicky a promyšleně. Sedmasedmdesátiletý Redford uhraje celý film obličejem a jeho jediné slovo za celý film má doslova cimrmanovský efekt. ()
Sandra Bullock zlikvidovala za 90 minut tři vesmírné stanice, Redford si vystačí s jachtou. Bylo by hezké říct, že oceňuju, že s o tolik méně prostředky a méně atraktivním prostředím se podařilo dosáhnout podobného výsledku, upřímnější ale bude podotknout, že při zážitku z Gravitace necítím potřebu oceňovat znovu to samé, byť jen o něco málo slabší. Cuarón je přece jen o něco lepší řemeslník než Chandor. 3 a 1/2 ()
Unikátní a neobvyklý film stojící výhradně na střihu a hlavním hrdinovi - Robertu Redfordovi. Podobně naléhavé a minimalistické jako Trosečník Toma Hankse, či Gravitace, akorát tady dostal hrdina ještě méně prostoru, konkrétně několik metrů čtverečních. Ačkoliv je na první pohled vše zachyceno maximálně autenticky, až tolik to nebaví. Příliš pomalé a přemýšlivé. Zbyde ve výsledku jen velmi kvalitní řemeslo. ()
Zklamání! Dle mého nejnudnější one man show,co jsem zatím zhlédl. Tohle je minimalistický film,což znamená,že je zde minimální příběh, minimální režie, minimum herců a dokonce minimum muziky, je zde pouze velmi málo ze všeho. hodina a půl nudy a utrpení bez špetky napětí, ve filmu neshledávám nic, co by stálo k vidění. Správně All is lost, vás čas a dokonce i váš reziduální obdiv,který máte k Robovi Redfordovi. 45% ()
Galerie (45)
Zajímavosti (23)
- Po prvním převrácení (38. minuta) vidíme v záběru vpravo otevřené boční okénko. Tím by dovnitř muselo proudit velké množství vody, když bylo před chvílí zcela ponořené, což se ale nedělo. (Jarek572)
- K vytažení kontejneru z díry v lodi použije Robert Redford vodní kotvu – ta se jinak používá pro stabilizaci lodě vůči větru/vlnám během silné bouřky, o což se také později ve filmu pokusí. (Jarek572)
- Nielenže je postava Roberta Redforda jedinou vo filme, nepoznáme ani jeho meno. V titulkoch je jednoducho pomenovaný ako "Our Man", v preklade "Náš muž". (Astonko)
Reklama