Reklama

Reklama

První republika

(seriál)
  • angličtina The Manor House (více)
Trailer
Drama / Rodinný / Historický
Česko, (2014–2018), 43 h 46 min (Minutáž: 52–61 min)

Hudba:

David Solař

Hrají:

Ján Koleník, Markéta Plánková, Jiří Vyorálek, Jan Vlasák, Veronika Arichteva, Radek Holub, Viktor Dvořák, Robert Urban, Tomáš Töpfer, Zdena Studenková (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(49)

Obsahy(1)

Sága mapující atmosféru první republiky od r. 1918 do r. 1945... V centru dění jsou pestré osudy rozvětvené rodiny Valentových, která zbohatla na válečných zakázkách a stěhuje se z venkova do Prahy, do Podolí. V této části Prahy jsou zatím jen louky, pár starých továrních komínů a poválečná chudoba. Podnikaví Valentovi však Podolí změní. Ovšem ne sami a ne lehce. V jejich rodině panuje rivalita mezi bratry. Je zde tajemství, které s sebou nese pátrání po staré předválečné vraždě, a postavy prožívají také své osudové lásky. Seriál by měl být příběhem první (a také druhé) republiky, který sice vypráví očima rodiny z vyšších vrstev, tedy třídy, která nejvíce formovala tvář naší republiky a nastavila politické a společenské standardy, ke kterým se dodnes odkazuje, avšak spektrum hlavních i vedlejších postav je velmi pestré. Seriál tak pokryje různé vrstvy společnosti, od elit až po dělnickou a rolnickou třídu. Osudy hrdinů se také budou prolínat s událostmi tehdejší doby a připomenou divákům některé významné momenty naší historie. (Česká televize)

(více)

Recenze (307)

Ele(a)nora odpad!

všechny recenze uživatele

Hodnocení po 8. dílu. Dávala jsem tomu šanci dlouho, protože jsem se na ten seriál předtím stejně tak dlouho těšila. Díl se španělskou chřipkou působil dobře, bohužel potom se kvalita začala ubírat zase do pekel. Opakovat xkrát řečené není třeba. Už v prvním dílu začalo být jasné, že na takové nepodstatnosti, jako je historická přesnost, se bude muset rezignovat. Možná jen jedna hnidopišská poznámka v tomto směru: roku 1918 Máchovy deníky rozhodně nebyly známy širšímu publiku a věta "pical jsem ji jak Mácha zezadu" by v tehdejším nevěstinci nezazněla. K názvu a k ambicím tvůrců "mapovat atmosféru první republiky do roku 1945 (sic!)": absolutně nekoresponduje s dějem. Pokud tvůrci hodlají dojít až ke konci 2. světové války, tak to bude trvat ještě hodně a hodně večerů vzhledem k tomu, že osmý díl z údajných dvaadvaceti teprve řeší Rašínovu měnovou reformu. A kromě toho jsem zvědavá, jak vůbec dojde k té druhé světové válce a protektorátu. Za celou dobu se v seriálu objevila pouze jedna postava, u které je naznačeno, že je německé národnosti, a ta má všechny Čechy okolo ráda. Nepodstatnosti jako odpor Němců v pohraničí a konflikty s Maďarskem či Polskem evidentně budou stát mimo zorný úhel tohoto díla. O existenci Slovenska se člověk dozví pouze díky akcentu Vladimíra Valenty (pardon, rodilého Pražáka) a paní Škvorové. Pokud ale atmosférou první republiky má být to, že několik vysolárkovaných hezounů v rádoby dobových kostýmech jenom odrecituje klišé repliky, úkol je splněn na výbornou. Celkově postavy jsou opravdu "uvěřitelné". Za všechny hrdina, který se sice vrací ze zákopů první světové války, kde se živil čtyři roky šlichtou a je psychicky otřesen, nicméně vyhlíží, jako kdyby právě přijel z dovolené v Chorvatsku nebo z fitka. Podobně hrdinka, která pohrdá konvencemi tak moc, že jako jediná ženská osoba v Praze nosí v roce 1918 kalhoty, při první příležitosti se neváhá s hrdinou vyspat, aby tak demonstrovala, že sex je možný bez lásky i bez manželských okovů, následně odmítá společensky výhodný sňatek, protože není zboží, se kterým se dá obchodovat, chce pracovat, aby tak ukázala, že je nezávislá na milionech svého otce, nicméně když se nabízí završení její nonkonformnosti kariérou svobodné matky, volí možnost potratu, aby se společensky neznemožnila. :-) K poučení o historii: Divák lačný historických poznatků o první republice se dozví zhruba toto: byla nějaká válka, pak se něco stalo, udělala se republika a všichni z toho měli radost, pak byla nějaká chřipka, španělská (ten, kdo ji prodělá a uzdraví se, vidí mrtvé lidi), pak přišel nějakej Rašín, který vymyslel nějakou divnou reformou, která všechny okradla, tatíček Masaryk za to nemohl a Klára Lébl-Valentová si pak v obchodě nemohla koupit cukr. ( A snaha tvůrců objasnit nepoučeným o co vlastně šlo skrze Jaroslava Valentu vysvětlujícího reformu jeho dítěti, jenom ukazuje, s jakým typem diváka se tady počítá. Do této doby se pouze několik dílů řeší, že přijde nějaká reforma a pokud si Vladimír nevezme Magdalénu, bude to průser.) Pak tady máme samotný příběh, skrze něhož máme vnímat výše řečené. Některá klišé už tady zazněla, stejně jako množství neuvěřitelných náhod, z nichž je tento seriál tvořen. Viz kadibudka, žena mezi dvěma bratry (obrazně řečeno, do porna zatím příběh nezaběhl), pero, jímž má být podepsána smlouva mimořádné důležitosti, ve kterém dojde inkoust zrovna v tu pravou chvíli. Hrdina vracející se po x letech domů cca tři minuty poté, co se jeho matka svěří faráři s podezřením, že on možná zavraždil rodiče manželky druhého syna. Hrdinka kráčející na potrat a náhodou jí křižují cestu davy roztomilých dětí... Atd. K ději: Rodina Valentů s temným tajemstvím v minulosti se stěhuje z Vidlákova za Prahou do Vidlákova v Praze. Do vily,na které leží stín rodičů hrdinky Kláry (z dalších dílů vyplyne, že se tu dokonce prochází jejich duchové), kvůli kterým zdejší obyvatelé nenávidí Kláru i všechny Valenty (stačilo by jistě dům prodat a za utržené peníze si koupit odpovídající nemovitost kdekoliv jinde, ale tím by se škrtla třetina děje prvních tří dílů). Z ciziny se po deseti letech vrací Vladimír zamilovaný do Kláry, ačkoliv ta se neustále tváří, jako by ji trápila zácpa. Klára se před těmi deseti lety musela provdat za jeho bratra Jaroslava (jistě se tehdy mohla provdat i za Vladimíra, když z hlediska situace jejích rodičů to bylo úplně fuk, ale tím by se škrtl děj celého seriálu). Všichni si myslí, že Klářini rodiče utekli do Ameriky a při té příležitosti zdefraudovali úspory obyvatel celého pražského Vidlákova a zavraždili dělníka ve své továrně. Ve skutečnosti jsou ale oba po smrti a Vladimír utekl, aby nebyl podezírán z toho, že je zavraždil, protože mu Kláru (z neznámé příčiny) nechtěli dát. Po návratu domů zjistí, že mrtvoly Léblových zmizely, veřejnost se domnívá, že žijí v Americe a jediný, kdo jej podezírá z vraždy, je jeho vlastní matka. Takže když se na celý případ zapomnělo a nikdo jej z ničeho nepodezírá, rozhodne se Vladimír navzdory logice do případu šťourat, aby se teda všichni rozpomněli na to, že jediný, kdo měl motiv i příležitost Léblovy zabít, je vlastně on sám. Zatím se Valentové utápí v dluzích. Otec Valenta je zgruntu poctivý podnikatel, kterému se ekluje ty dluhy zaplatit z Vladimírových peněz, které pocházejí z pochybných zdrojů (navzdory faktu, že Vladimír pro vlastní rodinu nehne ani prstem, deset let žil kdesi, aniž by se ozval, co s ním je, ho otec nekriticky zbožňuje a co chce Vladimír, je svaté), nicméně použít peníze, které jeho druhý syn Jaroslav získal válečnou šmelinou, se mu nepříčí. Další děj se nese ve znamení zoufalých snah Jaroslava zabránit tomu, aby rodinná firma nezkrachovala (následkem čehož by jeho žena Klára musela začít dělat i něco jiného než chodit po domě, po nákupech, dělat kyselé trpitelské obličeje, vzdychat a spát s jeho bratrem), což vytrvale sabotuje Vladimír (který si peněz, které otec odmítl, otevřel vlastní podnik, takže na firmě není závislý) a elastické morální zásady otce Valenty. Matka Valentová umírá na španělskou chřipku a ačkoliv je v předchozích dílech předkládáno, že se bez ní Valentovi ani neuprdnou, v dalším díle není ani z emočního nebo jakéhokoliv hlediska z jednání postav cítit, že by matka Valentová vůbec kdy existovala, ačkoliv teoreticky měla zemřít před krátkou dobou. Své místo v logice děje má i Valenta Vehicles. Celou dobu není jasné, jaké produkty ta firma vytváří nebo s čím vlastně obchoduje. Náplň úvodních dílů tvoří fakt, že se firma utápí v dluzích, protože jí rakouská armáda nezaplatila za dodané zboží neznámého charakteru. Následně divák s napětím sleduje, jestli se Jaroslavovi podaří zavést moderní pásovou výrobu, která by firmu postavila na nohy, aby se v osmém dílu dozvěděl, že Valenta Vehicles jsou vlastně obyčejní špeditéři. Což je asi jediný doklad toho, že tvůrci aspoň jednou viděli seriál Sňatky z rozumu, kterým se, jak říkají, inspirovali. Zajímavé je, že tento seriál nevadí morálnímu cítění Martina Komárka (kdo nezná kontext, nechť si vygooglí kauzu Komárek a Čtvrtá hvězda) ačkoliv První republika běží v hlavním čase v 8 večer, kdy se mohou koukat i děti, které tak zažijí na vlastní kůži explicitně zobrazenou nahotu, sex a dokonce prostředí nevěstince a mohou se mj. dozvědět i to, že: spát s manželkou vlastního bratra je naprosto v pořádku, pokud ji milujeme, spát s bratrem svého manžela je taky v pořádku, pokud tím neutrpí vlastní společenské postavení a majetkové zabezpečení, provozovat nelegální potraty je taky v pořádku, pokud nejsme takový břídil, že spolu s plodem z ženy vytáhneme i dělohu a půlku žaludku, a okrást desítky prostých lidí o jejich peníze a žít za ně v Americe je také v pořádku, pokud při tom náhodou někoho nezabijeme (nebo pokud někdo neznámý nezabije nás). Závěrem: Když má ČT ambice oslavovat české podnikatelství ("V této části Prahy jsou zatím jen louky, pár starých továrních komínů a poválečná chudoba. Podnikaví Valentovi však Podolí změní."; ;"rodiny z vyšších vrstev, tedy třídy, která nejvíce formovala tvář naší republiky a nastavila politické a společenské standardy"), měli by peníze investovat do scénáristy a režiséra, kteří dokážou aspoň trochu rozumně okopírovat ty výše řečené Sňatky z rozumu a nevyplodí Růžovku nebo Rodinná pouta v rádoby prvorepublikových kostýmech. () (méně) (více)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Barvotisková první republika, historickými kulisami maskovaná červená knihovna... Tohle je přesně ten typ projektu, který má generovat soukromá televize, nikoliv televize veřejnoprávní služby. O tzv. první republice se tady totiž divák nedozví ani ň... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JÁ CHCI BÝT JENOM S TEBOU!...“ /// Rodinná sága, která přes 20 dílů řeší tajemnou smrt. S každým dílem čekám, kdy jako konečně se to teda rozjede. Po pátým díle je jasný, že tohle se nemůže rozjet nikdy! Natahujou a natahujou, toť píchání (soráč – romantika), malujeme obrázky, oslovujeme se ,,lásko“ (dyť je to hezký!) a agitujem proti buržoazii (v pořádku, je to 1.republika!). Svět romantický telenovely a mýdlový opery, ve kterým není o náhody nouze. (Nebo je?) Hlavně v tý krimi zápletce! Matně si vybavuju Náhrdelník - to byla taky taková cypovina. Ale vlastně se dost dobře prodával. A tohle nakonec taky! Co na tom záleží, že já tu vidím triviální příběhový smyčky, naivitu snad ve všem a …(prostě na 22.dílů zoufale slaboučký!), když půlka národa radostí votevře lahváč nad povotevřenejma vrátkama k dalšímu pokračování. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju Španělskou chřipku. 2.) Můj svět není romantická telenovela. Realita je hnus a tak hledám, kde si spravit chuť! 3.) Růžovku dneska nedávaj. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

(Viděny první dvě epizody.) Z úvodních epizod i přes přítomnost války, vražd a dávných křivd čiší především snaha vygenerovat příjemné pokoukání pro diváka toužícího odpočinout si a nemuset přitom přepínat na přiznané telenovely komerční konkurence. Solidní herecké obsazení doplácí především na lajdácký scénář. Ten selhává na úrovni škrobených dialogů i celých dějových souvislostí. První republika trpí především syndromem „velký třesk", kdy se zdá, že před pilotním dílem postavy nežily a nekomunikovaly, pouze poslušně a nehnutě čekaly na první klapku a vznik svého vesmíru. Mladá služka se od starší dozvídá o dráždivé minulosti rodiny až před zraky diváka, jako by šlo uvěřit, že by upovídaná drbna kolegyni nezasvětila už dávno. Marnotratný syn se náhodou po letech vrací zrovna pár hodin poté, co jeho matka poprvé našla odvahu jít se vyzpovídat o svém podezření, že je vrah. Postavy se velmi náhodně a příhodně potkávají na důležitých místech, aby mohlo docházet k jejich konfrontacím. Tak by šlo pokračovat dál a dál. Jde o chyby tak klasické a začátečnické, až se dá uvažovat o tom, nakolik jsou důsledkem omylu a nakolik bylo scenáristovi Janu Gardnerovi zkrátka jedno, jestli jím vedené situace dávají smysl. Vyberte sami, která varianta by byla smutnější. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Přeceňovaný seriál jen naznačuje své možnosti a posléze kvalitou padá na nesmyslné duchařské zápletce a ulpívání na rodinném mikrokosmu. Samoúčelně a retardačně působí i sama kriminální zápletka; její založení i rozplétání jsou okaté a scénáristicky až fatálně nezralé. Mnohé o kvalitě naznačuje i samoúčelné kochání se "zlatými scénkami" z kabaretů a pohostinských podniků pro tzv. lepší společnost. Bolí z toho hlava. O to méně je tam skutečného děje a skutečné prvorepublikové atmosféry prvních měsíců republiky. Škoda zmařené příležitosti. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Odradila mě kvalita. (16.02.2016).  Letos jsem tomu dala šanci. Nápad prvorepublikové detektivky mě zaujal. Nějaké výhrady bych měla, ale nechce se mi rozebírat detaily. (3.9.2021) ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Žel jsem trochu v rozpacích jak hodnotit cukrové balení První republiky, jenž působí mírně řečeno drobátko barvotiskově, že bych se u toho tetelil blahem, tak takhle tedy ne, ale i přes tuto vadu na kráse se na to dívám s jistým uspokojením. Protože mám rád tehdejší historickou realitu První republiky. Zpracování skvělé látky, tak i trochu detektivní zápletky seriálu mohlo být v lecčems určitě lepší, třeba v evokaci dobové atmosféry. K tomu snad dodám jen, že seriál je koncipován jako oddechový pořad přístupný pro běžného diváka a netváří se nijak zvlášť světoborně. Prostě jednoduché seriálové schéma bez velkých myšlenek. Na druhé straně je vidět, že výprava a dekorace je podřízená finančním možnostem tvůrců. ()

Tom_Lachtan

všechny recenze uživatele

Co to sakra... Tohle je nějaká telenovela s přebujelým egem i rozpočtem ohozená tím špatným z panství Downton a pár mizernejma cgi trikama... Zatím to vypadá spíš jako kvalitativní veleprůser pabuvolích rozměrů, ale hůl ještě lámat nehodlám, přestože jeden z režisérů se jmenuje křestním jménem Biser, další díly ukáží (ale upřímně, zlepšení nečekám). ()

liborek_

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu se mi První republika jeví jako diletantská slátanina smutně dokladující úroveň původní tvorby současné veřejnoprávní České televize. Pod pozlátkem krásných kostýmů, účesů, kulis a nádherně vypucovaných uniforem se skrývá prázdnota, vypravěčská banalita, dialogová mizérie, nuda a citelná křeč. Slangová mluva počátku 21. století a oslavování vzniku republiky stylem oslav vítězství hokejistů na MS je přitom opravdu to nejmenší... Hodnotit budu po zhlédnutí dalších dílů. P.S.: Vysvětlí mi někdo důvod té masivní reklamní kampaně na tento seriál veřejnoprávní (!) televize? Panely na zastávkách, billboardy... Něco mi uniká? ()

S.Quentin QUALE odpad!

všechny recenze uživatele

Tak si sedím nezvykle v pátek večer doma, skončí hokej, hle, První republika běží! Kdosi mi říkal, že je to dobrý, zkusím štěstí, říkám si. No, po dvaceti minutách jsem celej naměkko, takže abych se vyhnul stádiu mimo vědomí, odcházím si radši huntovat játra do nějaké té nalívárny, protože s programem čt1 bych to měl do rána za sebou. Na chlastu vydržím aspoň nějakej ten týden...omfg, čt1, za co? Odpad! ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Chápem, že niekto nad týmto seriálom ohŕňa nosisko, ale mňa to celkom bavilo. Dokonca by sa dalo povedať, že v mojom prípade tu ide o akési guilty pleasure. Mám rád toto obdobie vo filme, výprava tu tiež nebol anajhoršia, tak prečo nie? Možno som aj ovplyvnený seriálom Downton, ktorý som videl iba nedávno. Dokonca aj detektívna časť dejovej linky bavila. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Několik kroutících se zadků, zepár vulgarismů, slovník, který rozhodně nepatří ani do minulého století, natož do období první republiky, herecké výkony, které by do ní naopak patřily, moc pěkné barvy a sympatická vila. To je výčet základních fišpuntálií, kterými se tento seriál snaží oblažit nebohého diváka. V Čechách nejsou mladí herci? Pokud jsou, nechápu, proč mi Koleník kolení můj rodný jazyk. S velikánem Járou da Cimrmanem se nemohu ubránit, že Valentové se odstěhovali do Prahy, do Podolí, do lékárny... ()

pm 

všechny recenze uživatele

Regulérní telenovela, což fabule, dialogy a styl potvrzují. Navrch děsivě předvídatelná. Nebudu se zamýšlet nad dobovými reáliemi, o kterých sama nevím dost, jisté je, že úspěch "Panství Downton" je inspirující a podlehání nostalgiím si diváky vždycky najde. Škoda, že ČT není BBC. Při vší úctě: nechápu, proč ani ne 60tiletou Valentovu ženu hrála herečka ve věku a vzhledu jeho matky. A proč na českou limonádu roubovat magický realismus, který má místo spíše v latinsko-americké kultuře, kam přirozeně patří. No, zatím pořád jeden sympatický důvod mi stojí za tu hodinu týdně. Zato pochopit finanční hospodaření věřejnoprávní tv a různých institucí na podporu českého filmu, to je úkol minimálně pro nadčlověka. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Veľa plusov, ale aj mínusov. Názov absolútne nereflektuje seriál, s prvou republikou to má málo spoločné, prvá séria sa odohráva len do roku 1920 (okrem skoku na konci o 8 rokov) a politické udalosti takmer vôbec nemapuje. Jediné, čo tu je historické, sú dobové kostýmy. Nepochopiteľné je zaradenie duchárskej línie do filmu, je to zbytočné, toto je scenáristický krok vedľa, dokonca ma to až vyrušovalo. Naopak, pozitívom je detektívna zápletka, ktorá je v celku zaujímavá a nakoniec aj odhalenie vraha prekvapivé. Romantická línia nezvládnutá, scenár to v tomto úplne posral. Známy to homoš Koleník je neskutočne zamilovaný do starej Plánkovej a mladá Aritcheva mu nejak neimponuje. Absolútny nezmysel. Divákovi je predsa sympatická milá dvojica Koleník- Aritcheva, na čo to ta, zbytočne tlačili do nezmyselného vzťahu s Plánkovou? Vydatá za brata a s deťmi, to mi tam prišlo skutočne zle od žalúdka, predovšetkým preto, že Aritchevu ukazujú ako dobrú a milujúcu ženu, ktorá je aj nepomerne mladšia a krajšia. Teda mám s ňou dieťa, som s ňou ženatý, tak sa na ňu vyseriem? Z hereckých výkonov najlepší Vlasák s Vyorálkom, Koleník priemer, nebolo to zlé, Aritcheva výborná, Plánková podpriemerná, Studenková hrá svoju klasiku dámy na úrovni. Som ale zvedavý na dvojku, ak nejaká výjde. Tvorcovia tvrdia, že chcú mapovať Prvú republiku do r. 1945. Tak to mi vychádza zatiaľ na nejakých 12 sérií... ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sakra, co to v tom hraje za herce? Většinu z nich vůbec neznám, rozhodně s nimi nemám společné projekty. Začátek pilota hrozivě rozpačitý, pak se to trochu zlepšilo, ale mrzí mě hlavně neschopnost tvůrců vyprávět jinak než pitomě, všechno jde ve flashbacích případně trapných replikách a situacích (za všechny hospoda), a o vtipy by se fakt pokoušet neměli, nebo to dopadne jako s tou kadibudkou. Čekal jsem seriál plný historických reálií, a rozhodně důstojnější projekt, a dostal jsem (zatím, další šance asi nebude) telenovelku po česku, která se ohání mapováním vzniku republiky. Ta válečná scéna víc než yperitem smrděla nízkým rozpočtem, byla vyloženě k smíchu, a ležérní příchod bratra četaře tomu vyloženě ještě pomohl. Něco se povedlo, úmysl byl snad dobrý, ale většina je bída._______Edit po druhém dílu: Koho proboha napadlo udělat hlavní postavy z lidí, kteří řeší, jestli si k snídani namažou lívance marmeládou z borůvek nebo třešní, a jestli pan A miluje paní C, přestože ona je provdána za pana B, když ve stejné době lidi chcípali hlady, protože kapitulace v Compiégne se chudáci nenajedli a prvorepublikový aparát se ještě dlouho rozjížděl pomalu. Jediný historicky zajímavý prvek je ten motiv dluhu vzniklého v neprospěch českého továrníka u c.k. armády, který zcela pochopitelně odmítla republika zaplatit. A opakovat už ve druhém díle scény z první části (zasnoubení) je vychcanost. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

"Je to o tom gestu", říká jedna z mnoha protivných postav seriálu těsně před tím, než zahučí z mostu do vody a my tak nadále nemusíme poslouchat její ryze současný (2014) mluvený projev, jemuž k dokonalosti schází už jen "jakoby" za každým druhým slovem. Vyjadřování postav evokuje 20. léta asi stejně jako celý zbytek této nanicovaté telenovely, slátané z nejprovařenějších seriálových klišé, pseudohistorické výpravy a dialogů psaných v duchu současné přiblblé polopatistické televizní tvorby. Po 6. díle to vzdávám a nadále sledovat nehodlám. ()

raroh odpad!

všechny recenze uživatele

Po prvním díle - tváří se děsně reálně dobově, ale před vznikem republiky koncem války určitě nehrála najazzlá hudba a nevisel portrét Franze Josefa (ten už byl dva roky mrtvý) například. Nechápu, proč si tvůrci nepustili Steklého Švejka, aby byli trochu v obraze, případně první filmy Burianovy. Válečné scény by chtělo korigovat pohledem Milestonova Na západní frontě klid. Scénář je obyčejná červená knihovna. Tedy předčasný závěr - proč toto točí veřejnoprávní tv? ()

Reklama

Reklama