Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originálním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara. (Magic Box)

(více)

Recenze (632)

FrankieSS 

všechny recenze uživatele

Mnozí zde rozebírají, jak byly jednotlivé příběhy zajímavé a jak byl který z nich lepší než ten druhý a nebo, že druhá epizoda o lékaři byla ta nejhorší, jiný zas hovoří o tom, že ta byla zase ta nejlepší. Domnívám se, že je úplně jednom která epizoda byla nejlěpší a která naopak nejhorší. Důležité je brát film jako celek, který je na(ne)štestí složen z mozaiky více či méně zajímavých příběhů. Je celkem logické, že když postavíte vedle sebe cokoliv, co se dá vzájemně porovnávat, zjistíte, že jedno je lepsí než to druhé. Proto i některé epizody se mohou zdát horší, ale to se dalo pžedpokládat již předtím, než jsme začali film vůbec sledovat. Důležité je to, jaký je celkový dojem z filmu. nemůžeme vytrhávat jednotlivé části snímku a říkat, že ta se líbila, ta se nelíbila. Záměrem bylo odehrát příběh složený z mozaiky několika na sobě závisejících epizodách, měli bychom proto hodnotit film jako celek, protože tvůrci nám záměrně ukázali jednotlivé paralelní děje dohromady a ne každý zvlášť v samostatných filmech. Celá dějová linie se pohybuje a bloudí mezi třemi nezávisle na sobě existujících příbězích, které spojují dvě věci. První z nich je láska v podobách zrovna ne příjemných a druhým jsou psi. Když se budu snažit nějak zhodnotit jednotlivé příběhy jako ostatní, ačkoliv to asi není nejlepší způsob hodnocení filmu, paradoxně by mi vyšla jako nejhorší hned první epizoda a muži, který miluje ženu svého bratra. Zajímavým lákadlem se mohou zdát zápasy psů na smrt, ale pokud se zamyslíme víc nad tím, proč tam vůbec byly, napadne nás pouze to, že si díky nim Octavio vydělával peníze na to, aby mohl utéct s ženou jeho bratra. Jiný hlubší smysl tam psí zápasy neměly. Expresivnost záběrů na samostatné zápasy a mrtvá těla byly sice zajímavé, ale jinak měly spíš jen funkci kulisy, která diváka zabaví a on bude nad samotnými záběry trnout. Kromě zpestření děje nebyl pro tak sugestivní vyobrazení zápasů jediný důvod, protože samostatná krutost zápasů nebyla propojena na jiné události filmu, kromě té popsané již výše. Samotný příběh první epizody navíc působí velice naivně a námět velice otřepaně. Ale v tomto případě to vůbec nevadí, protože samotný naivní děj je zasazen do velice zajímavého prostředí periférie dnešního Mexico City, ve kterém už nepůsobí tak schematicky jako kdyby byl zasazen do prostředí typického pro většinu amerických filmů. Postavy navíc nepředstavují žádný značný posun dopředu, jejich příběh se postupně odehrává sice akčnějším tepmpem než ostatní, ale jinak je velice předvídatelný už díky prvotní zápltece, která se drží jasných konvencí bez sebemenších zvratů. Původní epizoda byla jistě nejzábavnější, nejšokující, stylově natočenou, nejakčnější, ale nehodnotil bych ji jako nejlepší (no i když,...:-) Druhá epizoda, která se tváří nudněji než první, je ale o poznání zajímavější, protože v nich sledujeme význačný posun v jednotlivých charakterech, konflikt mezi společenským řádem, rodinou a vlastním srdcem. Zvláště zajímavé mi připadalo, jakým způsobem byla nastíněna psychika modelky, která postupně propadá panice nad ztrátou psa, který je uvězněn pod podlahou (pes byl také možná nejzajímavější moment v celém dilmu) i jejím přítelem, který řeší hlavně konflikt mezi svým vlastním svědomím. Poslední povídka byla určitě ze všech nejsložitější, protože pochopit jednání a chování a hlavně psychiku jejího hlavního hrdiny je velice problematické. Ten je na jednu stranu ukazován jako milující otec, který zápasí s tím, že se z něj stal bezdomovec, na druhou stranu zabíjí pro peníze bez jiného motivu než jsou peníze. Otázkou je, zda tyto dva protiklady bez nejměnší vazby na sebe jde k sobě dát a utvořit s těchto dvou vlastností jednu postavu, která má divákovi připadat kladná. Opět se zdá, že jmenovka „nájemný vrah“ byla hlavní postavě přidána tak trochu na efekt jako syrové psí zápasy v první epizodě. Ale na druhou stranu fakt, že byl nájemným vrahem značně oživovalo děj a místy jej tvožilo i napínavým. Největším kladem na třetí epizodě bylo to, že její hlavní hrdina byl jen jeden, a proto se na výbornou povedlo rozvinout jeho příběh a zaznamenat tak jeho psychický posun a celkově otevřít jeho duši a učinit tak tento příběh nejemocionálnějším ze všech tří. () (méně) (více)

golfista 

všechny recenze uživatele

Ale je to tak 70%... Škoda, že nasazená kvalita ze začátku filmu nevydržela, ale on si to Alejandro v "21 gramech" vynahradil. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Podle mě zajímavě zpracovaný film, který je rozhodně dost originální a o hodně odlišný od většiny ostatní filmové produkce, na jakou jsme zvyklí. Navíc se solidními herci a velkou propracovaností scénáře. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Co všechno dokáže způsobit jeden krvelačný čokl, aneb 2000: Psí odysea. Amores Perros – láska je kurva a život pes. __ Jak už tomu u podobných filmů bývá, život začíná po autohavárii, k ní dojde hned zkraje a v následujících 150 minutách budeme sledovat jeden příběh odehrávající se před ní, jeden odehrávající se po ní a jeden jí rozetnutý. Každé linii je věnován extra prostor a v každé jde o vztah dvou lidí žijících své zbabrané životy. Ve všech jsou lidé toužící po změně, lidé s plány do budoucna, ale jak říká jedna hrdinka „Chceš rozesmát Boha? Naplánuj si život.“ __ Alejandro González Iňárritu se se svými hrdiny nemazlí, hází jim do cesty klády, upírá jim právo na vidinu světlých zítřků, nechává je topit se ve vlastní bezmoci. Alespoň v případě prvních dvou příběhů, se třetím totiž přichází jakési vykoupení, odpuštění a závěr nakonec nevyznívá tak pesimisticky. Ale po dvou hodinách psychického teroru člověka optimistická půlhodinka skutečně moc nevzpruží. __ Amores perros je neobvykle vyprávěn, je plný střihů, prostřihů a nijak neřeší slovo chronologie. Nemyslete si ale, že podobně pojatý snímek musí nutně znamenat „Pulp Fiction po mexicku“. Za celou dobu uvidíte nanejvýš jednu akční scénu, uslyšíte nanejvýš dvě cool hlášky a násilí je zde konáno převážně na bezmocných, přesto zbožňovaných psech, což je pochopitelně nechutné dost, přesto se spíš pozvracíte z hyperaktivní kamery, navozující občas pocit jízdy na horské dráze. Když se to tak vezme, je to hnusný film, ačkoli právě v tom tkví jeho největší síla. Je syrový, špinavý, ušmudlaný, ideální pro deštivý večer. __ Pokud považujete film, který ve vás vyvolá silné emoce, bez ohledu na to zda pozitivní či negativní, za film kvalitní, může se vám tato řetězová reakce pohrom díky své silné zpětné odezvě líbit. Dáváte-li přednost emocím pozitivním, nekažte si tím náladu. 80% Zajímavé komentáře: Melies, Kryšpín, Turiec, Sigurd, tangerine1 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Ždibínek ze začátku a větší část konce mě trošku nudila. Je to zajímavé, ale vyprávění o modelce a lékaři mě zaujalo úplně nejvíce. (A jak to tady čtu, jsem sám :-) I když mi zápletka s autohavárií docela připomněla 21 gramů, jinak bych asi nevytknul už téměř nic... VÍŠ, JAK ROZESMÁT BOHA? VYPRÁVĚJ MU O SVÝCH PLÁNECH... ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Hnusný, špinavý, násilný a depresivní film. Přesně jak to mám rád. Dějově sice ne tak komplexní jako režisérův druhý film (21 Grams), ale přesto mnohem působivější. Amores perros sestává z tří vzájemně propletených příběhů, majících úplně odlišnou atmosféru, které ovšem společně dávají celistvou a opravdu silnou emoční nálož. Doporučuji velmi. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Musím uznat, že mexické filmy posledních cca 10 let (nebo alespoň ty, co jsem viděl) si drží velmi vysokou úroveň. Také Amores Perros se řadí určitě mezi to povedenější, byť je zde skutečně (jak mnozí zde podotýkají) vidět mírná nevyrovnanost jednotlivých dějových linií (neodvažuji se je nazvat povídkami, protože je zde evidentní provázanost děje). Velmi dobré výkony odvedli i herci, ale ani oni se (zejména v té střední části filmu) nevyvarovali mírného přehrávání. Přesto si ale myslím, že se jedná o mimořádné dílko, kterému sice chybí něco k dokonalosti, ale určitě pozorného diváka zaujme. Pokud však hledáte něco pro pobavení - ne, tohle není dobrá volba, oddechový film tohle zcela rozhodně není. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Příběh jenž sleduje postupně všechny tři "hrdiny". Ukázka lásky v nejkrutější i nejkrásnější podobě. Láska v jednu chvíli štastná se během okamžiku může stát tou nejhorší věcí na světě. Láska je kurva... V tom má film pravdu a každý z daných příběhů se nás snaží přesvědčit. Sledování Octaviova "putování" za svou vysněnou láskou. Jeho cesta vede přes jiné láasky(ke psu, rodině, sám sobě). Toto se mu nakonec stane osudným. Druhý příběh o Valerině a Danielovi. Láska k druhému není někdy tak silná. Láska ke psu, v tomto případě spíše až posedlost, je větší. Poslední El Chivo, jenž zasvětil svůj život jiné lásce než je ta, kterou představují ostatní příběhy. Jeho láska není materiálního původu, ale čistě myšlenková. Jde o jeho vyznání a víru, která ho připravila o dceru, manželku i klidný život. Tyto 3 příběhy nám ukazují neštastnou a nepochopenou lásku, lásku ke zvířeti a lásku ke svým cílům, ideálům a tomu čemu věříme. Láska není vždycky to co by jsme měli chtít a věřit tomu. Prvotina Alejandra Gonzáleze Ińárrita je zklouběním skvělé filmařiny a výborného scénáře. Kamera skvěle zachycuje atmosféru a náladu Mexiko city.Hudba není špatná a skvěle se hodí do prostředí, ale někdy mi chyběli zajímavější motivy. Herci jsou naprsoto dokonalí co se týče věrohodnosti a hrají skvěle. Tento film je hodně drsný, agresivní a předkládá nám všechno chladně a suše. Osobně mě více usadil Iňárrituv jiný filma to 21 gramů, ale obojí je úžasná hra s dějovou - časovou a vyprávěcí linií příběhu. ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Perfektne zvladnuty prechod mezi jednotlivymi castmi, ale druha 'povidka" me dost zklamala, takze "jen" ****. Ale presto super. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

O ano, na svete platia len dve univerzalne pravdy, a to, ze "prachy robia cloveka" a ze "laska je kurva"... Po vzhliadnuti tohto snimku budete mat aj tretiu pravdu: Zivot je kruty, ale zaroven tak nadherny... ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Hezké hrátky s dějovými rovinami (aneb Pulp Fiction po mexicku). Nejvíce se mi líbila poslední povídka, nejméně prostřední. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Prvotina, která má své chyby, ale jako celek je výbornou záležitostí a především velkým příslibem do budoucna. Nebýt určité nekonzistentnosti jednotlivých osudů a chybějící gradaci děje, tak vlastně není co vytýkat. Herecky perfektní, scénářem skvostné a režisérsky brilantní. Trošku zamrzí, že nejsilnější momenty vám Ińárritu připraví hned na počátku snímku, ale nijak to nesnižuje ohromné kvality Amores Perros jako celku. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Filmu chybí větší provázanost příběhů a poněkud rychlejší tempo. Ale největším handicapem, je to, že ty story nejsou zase tak zajímavé. Kdyby již název neproklamoval, že to je o zkurvené lásce, ani bych to nepoznal. Chybí tomu elegance. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Ako aj pri filme Babel tak aj tu Inárritu použil niekoľko neúmyselne sa prelínajúcych tažkých životných situácií. Amores perros mi prišiel viac akčnejší a dramatyckejší aj keď druhá polovica filmu už nebola taká dejovo dynamická ako prvá, ale výsledok sa mu určite podaril. ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Amores perros je film, který asi neumím ohodnotit a nedokáži ocenit. Tři příběhy odlišných lidí, která se spojí jedním okamžikem. Nemůžu upřít, že to má jisté kvality, krásně do sebe vše zapadá, ale upřímně, dvě a půl hodiny jsem trpěla… od první scény, až do konce. Tři příběhy, které jsou vždy poznamenány psím příběhem. Už víte, kam mířím? Bylo mi úplně jedno, jak ty lidi dopadnou, ale dívat se na trápení psů mě na začátku tak poznamenalo, až se mi udělalo zle a pak to bylo pro mě také čiré trápení. Už vím, proč jsem se mu tolik let vyhýbala. A každý kdo mě zná, ví, co jsem musela prožívat. Btw. Poslední příběh byl pro mě ten nejsilnější! --- Hodnotím tedy symbolicky průměrem! ()

Související novinky

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Reklama

Reklama