Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva Robertové se zcela náhodou seznámí a protože mají podobnou povahu, stanou se z nich přátelé. Oba dva muži jsou velmi nesmělí, proto se navzájem povzbuzují, aby jak v práci, tak i v osobním životě uspěli. (MVanis)

Recenze (16)

honajz 

všechny recenze uživatele

Nemohl jsem si během sledování nevzpomenout na československou komedii Hodíme se k sobě, miláčku...?, která téma seznamování přes počítač v seznamce pojímá také, ačkoliv se snaží dobrat a dobere poněkud jiného tématu. Přesto mi ona naše komedie přišla konzistentnější a ve vyprávění se víc držící žánru psychologické komedie (ano, i takový žánr existuje). Zde pan autor stále něco naznačuje, nejčastěji okolo homosexuality celého vztahu, ale buď se bojí příliš film otevřít, nebo se jej bojí pořádně zakončit. Ty představy o možném úspěchu Roberta tlusťocha jakožto komika jsou jen představy a možná stálo za to je uchopit reálněji a ze života, případně ty dva ukázat jako neustálé lůzry. Také jsem netušil, že být ve Francii žid je něco jako být nesmělý tlusťoch. Přijde mi, že film poněkud nevyrovnaně lavíruje mezi komedií, parodií, crazy a pokusem o psychologii, jenže dodává hodně málo ingrediencí (třeba o maminkách víme houbeles, a je to přitom to nejpodstatnější). Herci sami netuší, jestli přehrávat, nebo hrát vážně, především Villeret neví, jestli hrát ňoumu nebo vlastně normálního, jen nesmělého chlapa. Jinak opět skvělá Laiova hudba a dvě dokonalé scény - zcela rozdílné výklady Waterloo a pak ztvárnění Bergamana. ... A když tu měl jeden z předřečníků jazykový koutek, tak připojím k titulkům ještě procvičení zájmen s 2. a 4. pádem (ji/jí), ale v tom dělá chyby i můj švára, studovaný vysokoškolák a kdysi učitel. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Lelouchovo pojetí? V ringu slzy dojetí." Poděkování Willymu Kufaltovi. Za titulky a hlavně za sdílení hesla do privátního klubu 21, díky němuž jsem se v čase 1:05:00 tlačil u ringu a spolu s oběma vykulenými Roberty zíral na akt lásky. Už jen kvůli těm pár minutám film stál za zhlédnutí. Poeticky zasněná, nasvícená i něžnou melodií podbarvená filmová báseň, sur le thème du sexe interracial, jako z jiného světa. A nyní již ono (ve filmové výzvě avizované) házení vidlí do Leloucha. ARTOVÉ OKÉNKO: [][] Proč si Omnibus půl filmu připadal jako to domácí zvíře, hledající lanýže, kterému Willy hází filmové perly? A) Byl umlácen popisnou suchopárností. B) Dva obstarožní mamánci mu k srdci nepřirostli. C) Seznamovací agenturu nikdy nepotřeboval, navíc takhle mus, zlatej Humr. D) Melancholická hudba ho uspávala, což je během řízení busu (zde taxíku) docela faux pas. [][] Správná odpověď? Bohužel všechny. Závěrečné využití nesmělosti k úspěchu a narychlo poslepovaná partnerská koláž "Co život dal či vzal", to už přišlo pozdě. Slovy Montyho: "Šťastie sa nedá naplánovať, len stretnúť." Já to štěstí neměl, s Lelouchem jsme se minuli. Tři doušky kávy, zbytek do květináče :-). ()

Reklama

bloom 

všechny recenze uživatele

Z filmů Claudea Lelouche, které jsem doposud viděl, jsem si vždy odnášel silný pocit nebo náladu, kvůli nimž jsem byl rád ochotný přimhouřit oko nad režisérovým balancování na hraně laciného sentimentu. I když přiznávám, možná jsem mhouřil oko nad vlastní slzou, protože Lelouchovi se i díky hudebnímu doprovodu jeho dvorního skladatele Francise Laie většinou daří trefit silnou emoci. Proto mě trochu mrzí, že Robert a Robert mě tak silně nezasáhli. Možná to bude i tím, že z představitelů ústřední dvojice jmenovců (a posléze nejlepších přátel) neprýští žádná vzájemná chemie. Charles Denner jako ten rtuťovištější svými expresivními gesty a výraznými grimasami příliš sympaticky nepůsobí, naopak mladý Jacques Villeret si v roli outsidera vystačí s minimem slov a kamennou tváří, ale hned získává náklonnost diváka v několika precizních téměř pantomimických etudách. První část filmu věnující se hlavně Dennerově Robertovi je silně uondaná a kromě momentů s Villeretem ji táhne nahoru Jean-Claude Brialy. Druhá část věnovaná zájezdu klientů seznamovací kanceláře (inu, doba předtinderová) a následný závěr už jsou mnohem lepší a konečně z nich je trochu více cítit pomyslný Lelouch touch. Laiova hudba je tentokrát spíše v pozadí, nicméně ústřední song se povedl a sázka autorů na jistotu v podobě recyklace jejich nesmrtelného hitu "Un homme et une femme" postě vychází. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Jeden zakríknutý introvert, druhý temperamentný cholerik, no obidvaja žijú s matkou a márne hľadajú partnerku na rovnakom mieste. Prejdú si spolu pár zážitkami (schválne nepíšem trapasmi, lebo trapas je u nich status quo) a stanú sa kamarátmi, aby sa ocitli zase na mieste, ktoré organizuje zoznamka. Kruh sa uzavrel. A tu prítomná melancholická hudba môže hrať až do skonania sveta, lebo takto to na ňom chodí. Šťastie sa nedá naplánovať, len stretnúť, keď je mu človek na stope. Čerešničkou na Lelouchovej (svadobnej) torte sú vtipy odkazujúce na zahraničnú kinematografiu - Taxi Driver, Bergman. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Film o výjimečnosti lidských vztahů či náhodných setkání v každé době, ať už během napoleonských válek nebo v moderní éře inteligentních počítačů... V první řadě jsem se na film těšil také proto, že shodou okolností mám taky velkého kamaráda se stejným jménem jako já (Martin :)) a obsah výše ve mně evokoval milé vzpomínky. Nakonec shoda jmen zůstala prakticky jediným "společným" prvkem, ale ono to vůbec nevadilo. Zažil jsem krásný filmový výlet do doby, kdy romantické komedie nevyznívaly pokaždé jako rutinné zfilmování odehraného příběhu plného klišé a jejich tvůrci dokázali projevit krásnou invenci. Claude Lelouch si opět nápaditě pohrává se žánrem, dlouho to vypadá, že tentokrát jeho filmu výjimečně schází výraznější ženský prvek, ale pravidelná setkávání dvou podivných Robertů ve víru milých trampot rozhodně nebudou jediným překvapením, jaké jim osud přichystá. Charles Denner se svou vtipně ztvárněnou povahu rázného, uvnitř ale plachého muže a Jacques Villeret jako groteskně smutný nesmělý mužík mě mile překvapili, až jsem měl z nich dohromady dojem stálé herecké dvojky. :) Do třetice zde figuruje skvělý průvodce Jean-Claude Brialy, který se šarmem sobě (a vůbec té Francii) vlastním nás provede nejen během výletu autobusem do belgického muzea, ale i celým děním od vstupu do moderního seznamovacího úřadu. Vypadá to, že Lelouch bude asi mým nejoblíbenějším zahraničním režisérem, vždy mě zaujme jeho originální styl vyprávění s odkazy na národní kulturu (historie, divadlo, hudba, filmy... zde třeba krásné věnování dlouholetému šéfovi Olympie Bruno Coquatrixovi nebo hudební odkaz na režisérův předchozí film Dobrák a zlí lidé během tancovačky). Zatím z 10ti viděných filmů ze čtyř různých dekád mi 9x Lelouch přichystal opravdu mimořádný filmový zážitek. 90% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Jacques Villeret získal v roce 1979 Césara za nejlepšího herce ve vedlejší roli. (Snorlax)

Reklama

Reklama