Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Anthropoid vychází z výjimečného skutečného příběhu vojenské operace za druhé světové války, jejímž cílem byl atentát na obergruppenführera SS Reinharda Heydricha. Heydrich byl po Hitlerovi a Himmlerovi třetím nejvýznamnějším mužem Třetí říše, hlavním strůjcem Konečného řešení a vůdcem nacistických okupačních sil v Československu. Vražedná a brutální vláda tohoto muže, přezdívaného "pražský řezník", přiměla spojenecké síly v Londýně k naplánování přísně tajné mise s kódovým označením Operace Anthropoid, která se měla navždy zapsat do historie... Film sleduje osudy dvou vojáků českého zahraničního odboje, Josefa Gabčíka (Cillian Murphy) a Jana Kubiše (Jamie Dornan), kteří provedou v prosinci 1941 výsadek do své okupované vlasti. Vybaveni jen omezeným množstvím informací a minimální výstrojí musejí v nacisty okupovaném a uzavřeném městě přijít na způsob, jak spáchat atentát na Heydricha, muže, kterého řada lidí vnímala jako Hitlerova přirozeného pokračovatele a nástupce. (Falcon)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (1 026)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Ke vzniku filmu jsem byl skeptický. Nevadilo mně, že se jedná o zahraniční koprodukci, jen mi jeho natočení přišlo zbytečné kvůli již vzniklému Atentátu. Nakonec i díky předchozí zkušenosti s Ellisem (výtečné Metro Manila) jsem se přece jen osmělil a…nelitoval! České reálie spolu se solidní výpravou a důrazem na všudypřítomné okupanty dokázaly vytvořit tu správnou stísněnou atmosféru tehdejší Prahy. Film se ovšem mohl plně opřít i o herce a musí se nechat, že casting se vydařil. Můj osobní předsudek vůči Dornanovi se ukázal jako neopodstatněný, od Le Bon a především Murphyho jsem dostal přesně to, co jsem čekal, a ani k mnohými zatracované Geislerové nemám výtek (stejně tak u vedlejších rolí). Film postupně graduje a jatka v kostele korunované strhujícím závěrem byla prostě parádní (vše navíc nádherně ukončeno). A tak v podstatě jediný vážnější důvod, proč končím s hodnocením na silných 4*, je fakt, že mě bohužel více než citelně rušila jazyková stránka (nesourodé a úsměvné přízvuky či vyslovování tuzemských jmen/názvů ulic). ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Nemohu se samozřejmě vyvarovat srovnání se Sequensovým Atentátem. Hned na začátku budiž tedy řečeno, že Atentát není překonán. Leč Anthropoid nakonec získává čestné druhé místo a je to lepší film, než jsem čekal. Pojetí je samozřejmě jiné, zjevně bližší západnímu smyslu pro drama, city a líčení dějin. Je to intimnější, mnohem větší pozornost získává soukromí Gabčíka a Kubiše, zejména jejich vztah, překvapivě se ženami. Oproti tomu je ořezané plánování, více prostoru dostanou spory o smysl akce a podobně. Téměř vynechán je Londýn, od kterého pouze dostáváme zprávy. Největší vadou filmu pak je, že nevidíme ani německou stranu. Drama by si žádalo nějaký protiklad, tak jako měl Brutus svého Caesara. Heydrich citelně schází. Mluví se o něm stále, ale narozdíl od Atentátu, kde Heydricha vidíme většinu filmu a víme, proti komu parašutisté stojí, zde je to především jméno, dokonce i při scéně atentátu ho vidíme hlavně ve švencích, snad jen jeden záběr je statický. A teď mi nejde o historii, poučený divák minimálně u nás ví, co byl zastupující protektor zač (pravda, ty reakce na upoutávky v zahraničí, kde si diváci to jméno gůglí, trochu děsí), ale ubírá to na vyhrocenosti. Je laciné říci, že je to cimrmanovský Hamlet bez Hamleta, ale trochu to tím zavání. Druhý nedostatek je nic moc atmosféra protektorátu. Tedy jednotlivé scény, kdy členové odboje nebo parašutisté spolu s Moravcovými rokují o smyslu akce, ty atmosféru mají a jsou dobře vyhrocené, ale mám na mysli zbytek. V Atentátu a jiných filmech té doby (Vyšší princip) člověk ví, co je to atmosféra strachu, co je to obava se ohlédnout přes rameno, udělat podezřelé gesto, nevhodně na sebe upozornit. To jsem zde necítil. A pak čengličtina. S tou jsem se nesmířil celou dobu. Stále stojím na tom, že když to nechtěli dělat česky, měli mluvit normální angličtinou. Takhle mám obavy, že ani Angličané občas nebudou hercům rozumět, nadto česká jména zde vyslovovaná znějí vyloženě hrozně. A ještě jeden postřeh. Na Hradčanském náměstí v jednom záběru vlezla kameramanovi do záběru Masarykova socha, která je tam sotva pár let. A teď to dobré. Navzdory tomu, že samotná scéna atentátu je na můj vkus trochu moc divoká a vůbec celý film je dost silnou autorskou licencí (scéna na začátku v lovecké chatě třeba), tak k natočení nemám moc výhrad, Cilian Murphy je famózní (Dorman hraje vedle něj druhé housle), pochvalu zaslouží v mých očích i Harry Lloyd, nakonec jsem neměl potřebu ho srovnávat s charismatem Brzobohatého. Geislerovou jsem kupodivu snesl, ale nejvíc k srdci mi přirostla Mihulová coby Moravcová. Když není gestapák spokojen s její odpovědí a jen tak mimochodem ji... no zkrátka, pokud by měl někdo pochybnosti o smyslu jakéhokoli odporu proti nacistům, tak tenhle moment byl přesně ten důvod, který odporu smysl dává. Aby si žádný gestapák už nikdy nemohl nic takového dovolit k obyčejné (no obyčejné, moc statečné a přesto obyčejné) ženské. P. S. Díky uživatelce jezinka.jezinka za odkaz na zprávy SS a Gestapa o útoku na kostel. () (méně) (více)

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Upřímně řečeno, když jsem se dozvěděl, že britská produkce bude natáčet film Anthropoid, byl jsem víc než zvědav, jak to dopadne. Vím, že tvůrce v něm předkládá výsledek mnohaletého úsilí. Bohužel, schází tomu onen šarm, který má právě Atentát od Jiřího Sequense. Už třeba jen proto, že dokázal daleko lépe navodit skutečnou atmosféru oněch let. Málokdy se někomu povede, aby předělávka byla úspěšnější. Možná i proto, že zde hraje roli faktor nostalgie. Pravdou je, že ve filmu Anthropoid se vyšší intenzita emocí vlastně objeví až v druhé polovině filmu, která tomu dává silnější pocit reality. Závěrečná zteč má úžasný potenciál. Vymakaná filmová práce. Dávám jasně **** ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tento způsob operace Anthropoid zdá se mi poněkud nešťastným. Minimálně půlku filmu jsem měl pocit, že rozkaz z Londýna zněl jasně, vysadíme Vás v protektorátu, aby jste si mohli prožít milostný románek a všemu nasazovali korunu naprosto mdlé dialogy s děvčaty. Navíc na můj vkus paragáni až příliš často opakovali že jdou sejmout Heydricha, kdyby v tý době byl facebook, zřejmě by to uveřejnili tam. Já teda vůbec neměl pocit, že paragáni jsou v okupované Praze, kde každej druhej byl udavač a že jdou po třetím nejvyšším z říše. Chyběla mě tam paranoia, atmosféra strachu, jenom dobový oblečení, auta a epizodní scéna v kavárně to fakt nezachraní. Největší perla filmu měl být atentát, jenže to přípomínalo spíš přestřelku u O. K. Corralu, jasně Heydrich si vystřelil, ale tohle ? A pak ten útěk paragánu z místa činu, to nám kameraman zjevně chtěl ukázat jak dělá kyvadlo jen škoda, že si vybral zrovna tenhle moment. Abych jen nekritizoval, záverečný souboj v kostele CaM byl super a člověk klukům drží každej palec i když ani tahle finálovka se neubrání dalšímu nešvaru a to je střih, ten byl brutální,příběh vůbec neměl souvislost, byl vyprávěn kapitolově. Mě osobně třeba chyběla scéna z pozice nácků, třeba po atentátu, mohlo to dát filmu větší dynamiku, emoce. Ten kostel beru i když i tady to šlo kamerou lépe, taky herecký výkony fajn, zejména Cillian Murphyh mě dokázal, že je skvělej herec, ale jinak těžký zklamání. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Jasne, že by sme to radšej od Spielberga či Polanskeho, s ich elegantnou optikou a umeleckým autorským dotykom. Anthropoid nič také nemá. Ale buďme radi, že z neho Ellis urobil aspoň obstojný akčný thriller. Na to, že im scenár nedáva moc čo hrať, sú herci fajn, a atmosféru doby film zachytáva dobre. Ellis mu tiež - ako síce mechanický, ale dynamiku a plynulosť dobre ovládajúci kameraman - dodáva potrebný spád. Finále v katedrále je uspokojivo dlhé a precízne vygradované. A to hlavné: pri sledovaní Anthropoidu som bol na chvíľu hrdý, že pochádzam z Československa. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (62)

  • Scény z krypty chrámu sv. Cyrila a Metoděje v pražské Resslově ulici se točily v její věrné kopii, postavené na Barrandově. (sibuk)
  • Celá scéna z úvodu filmu, v níž jsou parašutisté hned po seskoku zrazeni místními (hajný, u nějž najdou útočiště, je chce po telefonu udat Němcům), je fiktivní. "S režisérem Seanem Ellisem jsme tento úvod hodně řešili a snažili se mu jej vymluvit. Jeho záměrem nicméně bylo ukázat, že parašutisté se vrátili do úplně jiné země, než kterou opustili, že si nemůžou být ničím jistí,“ řekl odborný poradce Zdeněk Špitálník. (Franta)
  • Podstatná část filmu, konkrétně zima 1941, se natáčela v bývalém vojenském prostoru ve středočeských Brdech, konkrétně ve vojenském újezdu. Iluzi zimní krajiny pomohl vytvořit umělý sníh z celulózy, kterého bylo použito okolo 6 000 metrů čtverečních. Natáčelo se v létě 2015 při třicetistupňových vedrech. (hendrich6)

Související novinky

Tvůrci Samotářů natočili kontroverzní seriál

Tvůrci Samotářů natočili kontroverzní seriál

24.04.2017

Produkční dům Davida Ondříčka Lucky Man Films má za sebou práci na celovečerních trhácích, jako jsou Samotáři, Jedna ruka netleská nebo Anthropoid. Novinkou v už tak pestrém portfoliu je seriál… (více)

24. Český lev - výsledky

24. Český lev - výsledky

04.03.2017

Filmovým králem Českých lvů za rok 2016 se stal film Masaryk, který si odnesl rekordních 12 lvů. Tento film ovládl naprosto dominantně předávání Českých lvů za rok 2016. Ambiciozní film Anthropoid… (více)

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

18.01.2017

České lvy letos budou velkým česko-britským duelem. Masaryka se 14 nominacemi totiž vyzve na souboj Anthropoid s 12 nominacemi, jimž v hlavní kategorii sekunduje Rodinný film, Hřebejkova Učitelka a… (více)

51. MFF Karlovy Vary

51. MFF Karlovy Vary

09.07.2016

51. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech před chvílí vyhlásil vítěze cen. A tak nezbývá než se ohlednout za již proběhnutým festivalem, který navštívilo přes 13 tisíc… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno