Režie:
Robert ZemeckisScénář:
Steven KnightKamera:
Don BurgessHudba:
Alan SilvestriHrají:
Brad Pitt, Marion Cotillard, Jared Harris, Simon McBurney, Lizzy Caplan, Daniel Betts, Matthew Goode, Camille Cottin, August Diehl, Thierry Frémont (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)
(více)Videa (29)
Recenze (646)
Od té doby, co Zemeckisovi vyrvali producenti z rukou animátorské studio, protože ztratil zbytky tvůrčí soudnosti a byl odhodlaný dělat ošklivé CGI nezáměrně strašidelné horory až do konce věků, se teda vrátil k hraným filmům. Ale je jasný, že mu jde dál jen o samoúčelné trikové hříčky bez zájmu o vyprávění příběhu nebo i vytvoření zajímavé estetiky. Když se setká s námtem, co mu padne, jde se protrpět k příjemné exhibici (Muž na laně), ale jinak smůla. Unudění herci před kamerou v nudném prostředí něco odříkávají, aby mohla být na pozadí neviditelná dokreslovačka. Gratuluju, jen mě nebuďte. ()
Troj kombo Zemeckis, Brad Pitt a náckové zkrátka zle dopadnout nemůže. Allied ztvárňuje pohled na druhou světovou válku opět z jiného úhlu, což je vždy zajímavé sledovat. Film je sice především romantickou drámou, ale výborně zde funguje chemie mezi Pittem a půvabnou Cotillard, atmosféra je ponurá a správně retro. Akční scény jsou zde sice pouze dvě, ale mají šmrnc, jsou rkové a scéna na oslavě patří k Highlightu filmu. Trochu mě mrzí že film příliš negraduje, tempo je spíše pomalejší, ale nudit jsem se nestihl a to se počítá. Závěr je správně šokující, který i zaokrouhluje na čtyžhvězdí. Plusy: Vynikající režie, excelentní herecké výkony, retro atmosféra, Rko. Mínusy: delší stopáž, málo akce.70% ()
“JSI VÁŽNĚ DŮKLADNÁ!“ … „PROTO JSEM STÁLE NA ŽIVU.“ /// Příběh (kterej by se mohl odehrávat v jakýkoliv době) je jako celek celkem fajn. Nudnejch úvodních pětatřicet minut asi bejt nudnejch má, páč slouží k vytvoření (mejch pozdějších) skutečnejch citů k oběma postavám. Od Zemeckise se automaticky vočekává superfilm (stejně jako vod scénáře Stevena Knighta). Tohle je film malej, se stejně velkým (ale slušným) příběhem. 3* nebo 4*? Mrdám na to… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, proč soused neustále chrápe na střeše. 2.) Na starou mně spustili Modrý kód. 3.) Thx za titule „-OverLord-„. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Robert Zemeckis se rád zabývá minulostí, všechny jeho slavné filmy z přelomu 80. a 90. let jsou plné dobrodružství, vášně a radosti, kterou dokáže zprostředkovat výhradně filmové médium jako takové. Romancing the Stone, Back to the Future, Who Framed Roger Rabbit, Death Becomes Her... Vždycky to mělo nádech starých dobrých časů. A Allied skutečně staré dobré časy jsou, odkazují na Casablancu, servírují akci, špionáž, romanci, neparodují ani ve scénách s nacisty, jen nostalgicky vzpomínají na dobu, kterou si romanticky idealizujeme. ()
Zjednodušujúce určite, ale v pekných šatoch retro-hollywoodu, ktorému sa to ľahko odpúšťa. Prekvapivo negíčové, napínavé až mrazivé, už samotnou atmosférou temnej doby, do ktorej je ICH PRÍBEH zasadený. Perfektne zrežírované, s chladnou profesionalitou, bez tlačenia na emócie, ktoré by sme od Zemeckisa čakali. A bez veľkých ľúbostných motívov, ktoré by sme čakali od Silvestriho. Pretože takto parádne napísaný scenár s tak silným PRÍBEHOM nič z toho nepotrebuje. Ten záver ma úplne rosekal. ()
Galerie (145)
Zajímavosti (30)
- V průběhu milostné scény v autě, jsou hlavní aktéři dokonale čistí a vzduch je ukázkově průzračný, přitom v okolí vozu zuří písečná bouře. Takovýto stav je nesmysl, jelikož během písečné bouře se jemný písek dostane dovnitř vozu například podvozkem. (dom156)
- Na trikových scénách se podílelo i české studio UPP. (Ollivander)
- Črvtý film herce Brada Pitta (Vatan) z doby 2. světové války. Po filmech Hanebný pancharti (2009), Beyond All Boundaries (2009) a Železná srdce (2014). (filmsim)
Reklama