Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Geralt se smíří s osudem a chrání Ciri před silami, které bojují o vládu nad Světem. A taky před její záhadnou mocí. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (408)

Kristusazapad

všechny recenze uživatele

Problém tohto seriálu je podľa mňa v tom, že sa tvorcovia až príliš málo venujú budovaniu vzťahov medzi postavami a medzi postavami a novým prostredím a radšej sa zamerali na politicko-spoločenský rozmer a machinácie. Chýbala tu nejaká viac rozpracovaná "cesta hrdinky" (fyzický tréning nerátam) a viac individuálnych etických konfliktov (v tej typickej forme - kto je vlastne príšera?). A Ciri sa tu stala len pasívnou hračkou v rukách ostatných, respektíve magnetom, ktorý všetkých priťahuje a Geralt ju vlastne len neustále zachraňuje z rôznych situácií, tvári sa drsne alebo ustarostene ako správny tatko. Bola až príliš pasívna, bezbranná a jej vnútorný konflikt bol aj preto taký neprirodzený, málo plynulý. Potrebovala zabudnúť na starý domov a vytvoriť si nový. Prečo by však mala mať Ciri v Kaer Mohren domov? Každému je to síce jasné, ale len intelektuálne. Nemohli sme toto vytváranie domova prežiť spolu s hrdinkou, a keď tak len z rýchlika. Stačilo by, keby sa so zaklínačmi raz poriadne opije, zasmeje sa, keby si tam nájde priateľku v Triss, keby ju potom vidíme rozjímať kdesi na kameni alebo čo ja viem čo. Yennefer zasa furt niekam utekala, nonstop bola v pohybe a stále niečo riešila a hoci sa tu venovali aj jej emóciám, tak len na veľmi malej ploche - keď si na záver prešla konfliktom kvôli Ciri. Tvorcovia tu skrátka pohybovali s postavami ako po šachovnici, občas sa figúrky pobili, nejaká zomrela a toť vsio. Bolo v tom strašne málo skutočných emócií a strašne málo plnohodnotného času stráveného s postavami. A tak mi naozaj nezáleží na Triss, na Marigoldovi a vlastne ani na Yennefer. Sú to len figúrky, ktoré majú kompozičné účely v rozprávaní o veľkej politike (myslím si, že to veľa vypovedá aj o prístupe Netflixu). Avšak aj politická dráma potrebuje živého človeka, pretože - slovami "klasika" - smrť jedného človeka je tragédia, smrť miliónov štatistika. Nehovoriac o tom, že Netflix tu až príliš zdôrazňuje utrpenie elfov a vinu ľudí (nie že by to tak nebolo) a odkláňa príbeh až príliš skoro do čierno-bielych vôd (večne trpiaci Elfi), pričom Zaklínačovi podľa mňa viac svedčí sivosť a morálna ambivalentnosť, ktorá vyplýva z Geraltovej snahy o neutralitu. Pri prvej sezóne nič z toho až tak nevadilo, tam to trochu vyvažoval spôsob rozprávania, nadšenie zo sveta a novosť. Tu už jasne vidno bezradnosť. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Netflixifikace televizního průmyslu pokračuje, kde i vlajkový seriál streamingové platformy působí jako pouhý nástroj na generaci předplatitelů a udržení jejich pozornosti u obrazovek na co nejdelší možnou dobou. Přitom nejde o nic nového – v protahování nepodstatného a zkracování podstatného, kde by se i osm hodin děje vlezlo do dvou epizod, šetření produkčních nákladů na lokacích, je něco, v čem jen Netflix nekorunovaným králem, zamrzí to ale u nejočekávanějšího žánrového počinu roku, který měl napravit zklamání z letošních nevydařených projektů jako Kolo času nebo Nadace, nicméně skončil jako jim podobný. Po oznámení, že se druhá série přikloní k lineárnímu vyprávění namísto (převážně matoucí) povídkové struktury, vyvstala naděje soudržnějšího děje se silným zaměřením na pouto mezi třemi hlavními postavami, který ale zůstal nevyužit. Po enormním úspěchu první řady a oznámení několika dalších projektů ze světa předlohy se ze seriálu jakoby vytratila veškerá snaha o budování něčeho vlastního, co by se odlišovalo od konkurence, čímž první série koneckonců byla. Nevyrovnaný, leč zábavný chaos plný cynického humoru a přímočarých „monster-of-the-week“ epizod vystřídala snaha Netflixu o vlastní Hru o trůny, kde se děj větví do mnoha dějových linií a pozornost se více soustředí na širší mocenské politikaření než na samotného Zaklínače, který se stává jen další vedlejší postavou, která se občas někde mihne a někoho zkontroluje/nasměřuje. Nefungují ani emoce (snad s výjimkou první povídkové epizody), ani prohlubovaní charakterů, ani potěšení z jednoduché žánrové zábavy. Nezajímavým vedlejším liniím, které tvoří snad dvě třetiny celkového děje, nenapomáhají ani průměrní herci a ochotnicky vyhlížející výprava/kostýmy/masky, v níž například elfové nebo ostatní zaklínači působí přinejlepším jako účastníci víkendového LARPu. Větší rozpočet je sice vidět na slibně vypadajících trikových atrakcích (monstra), na zbytek ale nezbyl čas a peníze. Ve výsledku je to veliká škoda, protože například typecasting Henryho Cavilla se povedl na výbornou a zamrzí, že se musí potácet touhle značně natahovanou nudou, jehož jediná funkce je být teaserem na další řadu. 5/10 a zpětné doceňuji poslední řady GoT, které sice nedávaly smysl, ale aspoň šlo o zábavné a velkolepé televizní blockbustery. ()

Reklama

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Pročetl jsem si recenze, který se tu k druhý serii objevily. Nečetl jsem knihy, nejsem zatvrzelej fanoušek zaklínačskýho universa, ale prošel jsem si jednou PC hrou, takže to není pro mne úplně cizí. Nechci a nebudu tvrdit, že je to dokonalost a že sem nic lepšího neviděl. Přece jen autoři seriálu před sebou nemají jednoduchej úkol, zavděčit se všem - milovníkům knihy, PC her, filmovýho fantasy světa, nahodilejm maníkům, co nemaj nic lepšího na práci, než sjíždět každej novej seroš a pak k němu vyblít ryze subjektivní komentář.  A obzvláště po úspěchu GOT, je docela težký vybudovat další příběh plnej magie, elfů, mečů a monster, ale udělat to zase jinak a pokud možno ještě líp, kdy výsledek bude pořád poměřovanej tím ošemetným měřítkem soudobýho filmovýho fantasy žánru. Ten můj ryze subjektivní názor je, že divák od tvůrců dostane vcelku originální pozvánku do světa, kterej teprv začíná odhalovat svojí mytologii, postavy a hlavní příběh. Já se těším na další díly, sem fakt zvědavej, co dalšího tam bude "jinak" než na co jsme zvyklí.  Nenudil jsem se, nenašel jsem nic, co by mi vadilo, nepřemejšlel jsem nad tím, jak moc se ty filmy drží předlohy. Nedíval jsem se na to jen proto, abych tomu mohl dát v komentáři na prdel. Za mě palec nahoru. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Knižní sérii Zaklínač spisovatele Andrzeje Sapkowskiho výrazně proslavila i videoherní série, která byla na Sapkowskiho knihách založena, ještě výrazněji poté Zaklínači v oblasti širokého mínění v roce 2019 pomohla seriálová adaptace od Netflixu. Ta sice ve 1. sérii prokázala, že se od Sapkowskiho knih výrazně odkloní, měla ovšem štěstí ve velmi dobrém castingu s Henrym Cavillem v roli Geralta v čele, slušných production values a především tím, že nešlo o špatný rozjezd. Rozhodně už tehdy bylo co zlepšovat, seriálový Zaklínač přesto zažil úspěch a kromě různých spin-offů se musel dočkat i 2. série. Ta čerstvě dorazila na Netflix a kdo věřil ve zlepšení může začít slavit. I když jde prozatím o zlepšení mírné.   Zaklínač ve 2. sérii dostal větší rozpočet a v součtu díky tomu dokáže působit více velkolepě a rozmáchle. V rámci vypravěčských prostředků navíc druhá série Zaklínače působí o poznání sevřeněji. Dle očekávání dochází k rozšiřování mytologie a v součtu to konečně začíná působit, že seriálový Zaklínač naplno začíná těžit ze svého potenciálu.   Výprava, kostýmy i vizuální efekty vypadají o poznání lépe, nárůst rozpočtu je díky tomu prokazatelný a ukazuje se, že Netflix alespoň do své úspěšné rozjíždějící se franšízy po zásluze investoval.   Henry Cavill jako Geralt, Freya Allan jako Ciri a Anya Chalotra jako Yennefer nadále dokazují, že jsou všichni z nich castingovými trefami do černého. Jejich postavy a vzájemné vztahy a pouta se nadále vyvíjejí, Henry Cavill nadále za pochodu dokáže všem pochybovačům zavřít ústa. Tohle prostě je Geralt z Rivie.   Kromě Geralta navíc v akci v rámci 2. série vidíme i jiné zaklínače v akci. Především Vesemira v podání Kima Bodnii. Castingový sen v podobě Marka Hamilla se sice splnit nepodařilo, Bodnia je ovšem jako Vesemir solidní a dokáže samotného Geralta více rozvinout jako postavu díky odhalení jeho pozadí před událostmi seriálu. A i to dokáže rozhodně pomoct.   K odklonu od Sapkowskiho předlohy sice došlo, přesto ovšem seriálový Zaklínač dokáže prodat některé myšlenky, které Sapkowski do své knihy zpracoval, ovšem ne všechny. Seriálový Zaklínač pořád sází především sází na fantasy prvky a na přesah Sapkowskiho děl ve finále není úplně čas. Tvůrci se ovšem pořád drží alespoň základu a rozhodně se nedá říct, že by si se zdrojovým materiálem vytírali zadek. Jen se prostě vydávají svou cestou, což pochopitelně všem fanouškům Sapkowskiho nebude vonět.   Zaklínač II v průběhu zpracovává až příliš vedlejších příběhových linek a to až takovým způsobem, že možná celý příběh zbytečně komplikuje a soustředění se na ústřední příběh by celému seriálu jen prospělo. Druhá série má poté v jednom ohledu zcela opačný problém než první série. První série až příliš uháněla dopředu, druhá série si naopak možná dává až příliš na čas. Tvůrci v tomhle ohledu ještě pořád nenašli ideální tempo a vystačí jen doufat, že v rámci 3. série dokážou objevit adekvátní kompromis.   Seriálový Zaklínač má pořád daleko k tomu, aby se v rámci seriálových fantasy přiblížil ke Hře o trůny a působil jako zásadní milník audiovizuálních fantasy. Mírné zlepšení je ovšem cítit a krom solidní akce se tu skutečně lépe pracuje s postavami, vyprávěním a zvýšení rozpočtu pomohlo audiovizuální stránce díla. Seriálový Zaklínač ani v rámci 2. série vrcholu nedosáhl, solidní ovšem zůstává nadále..... () (méně) (více)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Jeden by si myslel, že odmlka dvoch rokov dala dostatočný priestor nato, aby to NEDOJEBALI. Zmena tvorcov si však vyžiadala svoje obete, ktorými budú v prvom rade samotní diváci, nakoľko druhá séria je len veľmi, veľmi slabým odvarom tej prvotnej. Mám za sebou tri epizódy, čumím na ten Orava televízor s 55 cm uhlopriečkou s elektrónkovou obrazovkou a premýšľam, či bolo toto naozaj zapotreby. Kde je tá mystika a s tým spojená temná, poctivo budovaná atmosféra s množstvom akčných scén? Kurva veď toto je jak nejaké dialógové okienko. Čo som si to pustil? “House of Cards” politickú píčovinu o intrigách, alebo nejaký pojebaný “Dallas” či čo? Akonáhle konečne prišiel moment na zvrat v deji, kedy sa konečne k niečomu začalo schyľovať - JEB STRIH - a zas klábosenie pojebaných elfov o recepte na sviečkovú. Išlo ma fakt vydrbať, pričom otravnejšie už samotný dej ani nemohol pôsobiť. Viete koľko akcie sa sa vám dostane behom hodinovej epizódy? Asi tak 1 minútu, 7 sekúnd a 45 stotín. Toto fakt nemá žiadny zmysel, lebo to čo samotný seriál dokáže ponúknuť, je skutočne len útržkovou zábavou pre skromných, ktorým stačia občasne záblesky, pričom plnohodnotne uspokoja len zarytých, úzkoprsých fanúšikov story, ktorí nemajú odvahu priznať si fakt, že toto naozaj stojí za hovno. ()

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • V průběhu let si hráči oblíbili hlášky herního Geralta. Ten během hraní například zmiňuje to, že fouká silný vítr (konkrétně slovy „wind's howling“). Toto sice nelze brát jako přímý odkaz na hry, ale vždy, když hráči někde zaslechnou či spatří tato slova, vybaví si právě Geralta. V anglických titulcích pro neslyšící se tato hláška objevila na začátku třetí epizody. (Geralt z Rivie)
  • Henry Cavill vysvětlil, jak v průběhu natáčení druhé série kladl důraz na Geraltovu knižní verzi: „Nejtěžší bylo uvést do rovnováhy vizi naší tvůrkyně a moji lásku ke knihám a pokusit se divákům nabídnout co nejlepšího Geralta. Šlo o to najít zlatou střední cestu, protože jde o seriál naší tvůrkyně, a tak tu natáčíme pouze adaptaci knih. Ocitl jsem se tedy v zapeklité situaci, chtěl jsem hrát Geralta věrného knihám, který se bude co nejvíce líbit tvůrkyni. Nešlo jen o to, aby Geralt více mluvil. Šlo o to, aby Geralt jako takový více odpovídal knihám. Určitě mi rozumíte, v knihách je Geralt filozof amatér, intelektuál. Jde o moudrého a hloubavého muže. Ano, je i mrzutý, morbidní a náladový, ale pro mě bylo důležité, aby přesně odpovídal své předloze. Právě tohle pro mě bylo těžké zařídit.“ (Geralt z Rivie)

Reklama

Reklama