Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (Cinemart)
(více)Videa (11)
Recenze (640)
Podařená jednohubka za pár korun, která si na nic nehraje - po Upgradu a Neviditelném už nic nebrání vzniku termínu "whannellovka". Tenhle chlapík má (po odpoutání se od Jamese Wana, byť první Saw se do téhle škatulky náramně hodí taky) talent dělat malé věci, jimž je vlastní milá nekorektnost a nekompromisnost. Ve výbavě sem tam efektní režijní/kamerový nápad. Proč ne. ()
Poněkud netradiční horor. Atmosféra je dobrá a paradoxně nejlíp fungují ty scény, kdy vlastně nic nevidíme. V momentě odhalení jakéhosi zdroje neviditelnosti film trochu ztrácí. Možná to mohlo být i o něco kratší. Akce je tam málo, ale ta, co tam je, je celkem slušná. Sledujeme příběh Cecilie, která utíká před svým psychotickým přítelem vynálezcem. Ten ji týrá a ovládá každý moment jejího života. Ve chvíli, kdy se dozví o jeho smrtí, má pocit, že je vše za ní. Tehdy ale teprve začíná pravé peklo. Postupně vidíme způsoby, jakým jí jako neviditelný ničí život. To ji dostane až za hranice jejích sil. Povede se Cecilii dostat z této noční můry? Za těch pár peněz je to určitě dost slušný výsledek. "Překvapení!" ()
(65%) Viděno v kině. Hurá! Tento film jsem viděl v kině ATLAS díky ČSFD projekci. NEVIDITELNÝ nebyl nijak extra zvlášť mnou chystaný film, ale přesto jsem byl zvědav jak si s tím režisér Whannell poradí. Whannell je zajímavý kousek. Hrál jednu z hlavních rolí v prvním dílu skvělé hororové série SAW. Poté na zbytku dílů série spolupracoval a pak později zrežíroval filmy Annabelle 3 (nic moc teda) a UPRAGDE (Jo, to už se povedlo). No a tento NEVIDITELNÝ? Dost rozporuplné! Nevím jak to přesně zhodnotit abych se zbytečně nerozkecával. Zkusím to tedy zestručnit. Úvod je vcelku zajímavý, ale pak to začne být do cca ½ půli filmu dost natahované, i když se tu děje kupa zajímavých věcí. Zejména je to vše pěkně zahrané včetně herců a výborní filmové hudby. Ale stále je to u mě stále to vše, co jsem už dávno viděl. Lekačky jsou průměrné, tak v první části snímku obstojné, pak nic moc. Druhá část filmu je už zajímavější, ale stále nic nového. Herecké obsazení je tak nějak optimální včetně hlavní hrdinky, která byla vcelku dobrá, ale někdy trochu přehrávala. A finále je už pro mě úplně tupé a čekané. A musím říci, že i v jistém slova smyslu hloupé. Efekty a technická stránka je slušná, ale nějaké to napětí? To tu rozhodně v některých pasážích je, ale náhle se to změní v TOTÁLNĚ PŘESTŘELENÉ A AŽ NADLEHČENÉ SCÉNY, které jsou téměř v smíchu. Nevím, dále to raději komentovat nebudu. Možná si to ještě někdy podruhé ještě pustím, ale víc jak lehký nadprůměr nebo lepší průměr z toho asi nevyvodím. I tak shlédnutí nelituji, nebylo to špatné. ()
Skvěle paranoidní režie a kamera dělají v Neviditelném s divákem to, co s ním dělají třeba Spielbergovy Čelisti - znepokojivé statické záběry vám prostě vsugerují, že někde tam stojí někdo, kdo není vidět. Nebo tam? Nebo tam? Vážně úžasná práce a spolu s dokonale věrohodnou Elizabeth Moss hlavní trumf tohoto nenápadného, ale o to působivějšího a překvapivého hororu, který se ovšem stejně jako strašení věnuje seriózní tématice domácího násilí a omezování. Kdyby to bylo o něco kratší a zmizela třeba celá část v podkroví, neměl bych absolutně co vytknout. ()
V kině po třech a půl měsících (!), kdy jsem mimo domov na televizní obrazovce sjížděl spíše starší karanténní béčka, a hned taková pecka! Velice důstojné dohnání restu ze začátku roku, který mě nadchnul již Ritchieho Gentlemanama. Whannellův Neviditelný se rozjíždí na principech duchařského hororu, následně se přehoupne v rafinovanou paranoidní hru na kočku a myš, a ta vyvrcholí ve vražedný thriller s vychytaným akčním vizuálem, u kterého nedýcháte. Každá ze tří poloh filmu prokazuje Whannellovu znalost pravidel žánrů a scénáristickou i režijní invenci. Tohle není práce pouhého řemeslníka. Tohle obsahuje bravurně budované napětí prostřednictvím pouhé divákovy nevědomosti a intenzivní temné hudby, šokujicí zvrat u kterého se vám zastaví dech jako již dlouho u ničeho (!), kreativní a intelignentní hrátky s žánrovými klišé, promyšlenou výpravu i delikátní kameramanské akrobacie. A všechnu tu parádu dává s přehledem v úctyhodně odvážné stopáži, abychom se jí nasytili do maxima. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (24)
- Keď bol zverejnený prvý trailer, mnohí boli nahnevaní, že to odhalilo celý film. Našťastie, mnohí potom potvrdili, že trailer bol zavádzajúci a veľa zvratov zostalo nedotknutých. Jason Blum dokonca priznal, že tlačil na to, aby sa odhalilo ešte viac, a je veľmi rád, že mu to režisér Leigh Whannell nedovolil. (Arsenal83)
- Dům, ve kterém Cecilia (Elisabeth Moss) a Adrian Griffin (Oliver Jackson-Cohen) žijí, se jmenuje Headland House a nachází se jižně od Sydney u města Gerringong. Autorem je Ateliér Andyho Carsona, nachází se v něm 4 ložnice, 4,5 koupelny, bazén a mnoho dalšího a dokonce si ho můžete pronajmout. V době uvedení filmu stála noc 2,750 $, dům je až pro 8 osob. (N3tw0rk)
- Aldis Hodge (jeden z ústředních herců) prohlásil, že se mu líbí, jak se film točí kolem skutečného PTSD kvůli zneužívání, zatímco bravurně kombinuje žánry thrilleru a hororu. (TheSlezy)
Reklama