Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendy se střetnou ve filmu Godzilla vs. Kong, kde se tito mýtičtí protivníci setkávají ve velkolepé bitvě věků a osud světa tak visí na vlásku. Kong a jeho ochránci podniknou nebezpečnou cestu, aby našli svůj skutečný domov, a spolu s nimi je Jia, mladá osiřelá dívka, s níž si Kong vytvořil jedinečné a silné pouto. Neočekávaně se ocitli na cestě rozzuřené Godzilly, která postupně ničí celou planetu. Epický střet mezi dvěma titány - vyvolaný neviditelnými silami - je pouze začátkem tajemství, které leží hluboko v jádru Země. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (568)

kingik 

všechny recenze uživatele

Godzilla a Kong versus scenáristé. A ti se nepředvedli s velkou šupou kvality. Kong je v popředí, dostal větší prostor než jeho pradávný nepřítel Godzilla. Největší atrakcí měly být jejich střety a souboje. A kupodivu se s jejich konfrontací šetří. Trefou do debility je robotický Titán, náhrada za Godzillu(!). To je skutečně mistrovský kousek hodný ceny za idiocii. A pozadu ani nezůstává nápad verbálního projevu přerostlého primáta směrem k malé holčičce(!!!). Když se takoví giganti sejdou v jednom filmu, každého hned napadne, jakého rozsahu budou jejich destrukce. A Hong Kong zažije perné chvilky, kdy se domy kácí jako stavebnice, když dvě monstra majestátně ukazují vzájemně svoji sílu a dominanci. Jenže na tuhle stěžejní sekvenci se čeká hodně dlouho. Na dvě hodiny je vzájemného měření sil opravdu poskrovnu. Povedená sekvence na oceánu, kdy si opičák trůní na letadlové lodi, kterou je převážen ze svého domovského ostrova, diváky namlsá. Nízká konfrontace monster mně ale radost neudělala. Trikoví specialisté byli v dobré formě. Do superlativů se hnát rozhodně nebudu. Digitální design opičáka ničím neuzemnil, působil trochu nesympaticky a tolik mě nebavil oproti jiným filmům s jeho účastí. Godzilla je digitálně hnusná film od filmu.  I tak je CGI efektů plný film, kdo to má v oblibě, bude si digitální orgie vychutnávat. A jak už je dobrým zvykem, většina současných blockbusterů špatnou trikovou složkou nevládne. Trio zkušených scenáristů mírně experimentovalo. Terry Rossio, z jeho kapajícího pera úspěšně natekla voda do karibské oblasti, načež jeho kolega Eric Pearson před nedávnem pregnantně zmobilizoval jistou comicsovou Černou vdovu a třetí do pranice je Max Borenstein, který byl u všech novodobých inkoustových výtoků Godzilly. A tihle scenáristé shodně naznali, že se tvůrčí experimentování bude vzpírat nabízené variantě přijít s jednodušším typem dobrodružného filmu, ve kterém si avízovaně a frekventovaně dávají po svých čumácích dvě proslulá monstra. Nic proti takovým inovačním postupům, ale mnohem lépe by mně vyhovoval právě ten jednoduchý koncept dobrodružného bijáku, od kterého by mě nikdo neodtrhl. A neměl bych čas a prostor přemýšlet nad tím, jak přemrštěně absurdně film, co už ve své podstatě absurdním je, působí. Herci měli dost nevděčnou úlohu, bylo nadmíru náročné chtít, aby diváci poslouchali rádoby odborné výklady a teze z úst Rebeccy HallAlexandera Skarsgarda. Zábavným smíškem je Millie Bobby Brown, které na její průzkumné misi dělá doprovod  příležitostně hláškující černoch  Brian Tyree Henry. Volba pro režii filmu padla na Adama Wingarda, ten má na svém kontě řetěz hororové tvorby, kde je evidentně doma. Neznamená to, že by pod jeho režijním vedením film nějak strádal. Určitě se najdou zdařilé pasáže, kterým se podařilo vtisknout punc originality. Dojem scenáristické průměrnosti se ovšem odbourat nepodařilo, načež Kong s Godzillou by si měli podat scenáristy za jejich liknavost. Nesplnilo to má očekávání. 6/10 ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Godzilla vs. Kong je jeden z těch filmů, jež se vlivem covidu dočkaly četných odkladů, leč nervozita producentů započila již po relativním neúspěchu druhé Godzilly. Za mě je završení této série lepším filmem, hned po Skull Island druhým nejlepším. I nový režisér Adam Wingard je však samozřejmě nucen do vysvětlovaček naprostých nesmyslů, jež nutně musí tvořit nějakou zápletku pro ony megalomanské střety nejrůznějších potvor. I vzhledem k nižší stopáži se to ale dá v pohodě přežít a o to víc se zaměřit na akční stránku věci, která je skutečně dechberoucí a pořád se je čím kochat. Možná i díky odkladům se nám dostalo audiovizuálně prvotřídní snímek, jež i v dnešní době dokáže překvapit mírou destrukce a propracovaností četných počítačových triků, převážně dvou ústředních monster a je to pochopitelně ten důvod, proč na tento typ blockbusterů koukáme. Lidské charaktery ani tentokrát příliš neohromí a skutečně tu jsou pouze nutnou kostrou děje (M.B. Brown podle mě nikdy samostatný film neutáhne), jiní jsou tu vyloženě zbyteční (K. Chandler). Snad jen Alexander Skarsgård potěšil, ale to spíše vlivem mých sympatií k němu. Dětské destrukční radovánky v hollywoodském hávu, co už samozřejmě boří kina hlavně v Číně a jistě bude i v Japonsku...70% ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco Disney musel šoupnout Medvídka Pú do trezoru, aby nepopuzoval velkého Xi Jinpinga, Warneři naopak našli způsob, jak nejen podojit jednu ze svých hlavních IP, ale ještě se mocně zalíbit Číně. Kong s Godzillou tak směřují porovnat síly do Hongkongu. To na jedné straně znamená spoustu vizuálně vděčných neonů, ale hlavně se tentokrát nehraje jen o to, že by monstra trochu pocuchala nějakou tu ikonicku památku, jako tomu bylo dříve. Rovnou celý ten problematický a vzpurný Hongkong doslova srovnají se zemí. Tedy samozřejmě až na mrakodrap Bank of China Tower, který figuruje jako vizuální dominanta jejich noční bitky, ale monstra se ho neodváží ani dotknout - byť si zrovna tahle ikonická budova o nějakou interakci vyloženě říkala a naopak u budov Central Government Complex a Hopewell Centre tvůrci jejich potenciál využili. Domácímu publiku post-trumpovské Ameriky zase studio zkouší pochlebovat přitakáváním domnělým lidovým rozvracečům iluminátských spiknutí a kanonizováním alternativních faktů kolem teorií Dutozemě, a to dokonce tak, aby se zavděčili oběma skupinám jejich protichůdných vykladačů (podle jedněch je uvnitř Země obyvatelná dutina, druzí naopak po vzoru Kongova habitatu tvrdí, že my žijeme v dutině a pohled na nebe je klam). Ale asi je to vlastně dobře promyšlený a koherentní dramaturgický koncept, že ve chvílích, kdy si monstra nedávají přes držku, tak je zbytek filmu na přesdržku. Stejně jako v předchozích dílech nové mezinárodní kajdžů franšízy sice vidím ty paralely ke starým filmům, ale to novinku nedělá o nic chytřejší nebo divácky vděčnější. Bijáky s Godzillou vždy nějak reflektovaly tehdejší fenomény a společenská témata, aby byly dobově aktuální pro své diváky, jenže tehdy to bylo současně vše mnohem zábavnější a bezelstnější. Dnes, zřejmě paralelně k naší době, je vše naopak zběsile překombinované, zahlcené naprosto zbytečnými informacemi a überkomplikovaným lore. Proč radši namísto všech těch debilních pasáží s lidskými postavami neudělají jen monster biják, který sleduje kajdžú i ve chvílích, kdy se nemydlí. Radši bych sledoval Godzillu, jak jen někde plave, spí, nebo si štrykuje fusekle, než jakoukoli z těch zhovadilých pasáží s lidskými pajduláky. Ale asi si halt musíme ty scény s titány zasloužit, a je fakt, že když už na ně dojde, stojí to opravdu za to. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Web-rip "vybehol" až dnes niečo po 9. HBO sa postaralo o "prekvapenie" a tak doterajšie názory (až na jeden - TeeAge) a pár hodnotení, hraničia s primitivizmom ľudí, ktorí samotný film ani nemohli vidieť. Tá kino verzia, ktorá bola doposiaľ k dispozícii, bola zas úplná ostuda, a tak rovnako ako "odpady", aj ostatné hodnotenia sú kompletne od veci, čiže doposiaľ dosiahnuté skóre King Konga asi nebude príliš objektívne. Ale poďme k filmu. Je to bohapustý "blockbuster". Kto v tom čaká neviem aký hlboký príbeh s tematikou jadrovej fyziky, musí byť asi tak padnutý na hlavu, ako voliči OĽANO, ktorí sú stále stoj čo stoj presvedčení o tom, že "Obyčajným ľuďom" ide skutočne o "obyčajných ľudí". Prvá hodinka "dačo" bola síce pomalšia, ale zas skvelá. Následne sa to prehupne do vizuálnych "orgií", no Ja som skutočne nesmierne zvedavý na názory podaktorých mojich "blízkych" na ČSFD, lebo mne osobne tá rýdza "scifi" zložka v podobe rôznych vložiek a aspektov, ktoré kvôli "spoilerovaniu" nemôžem spomenúť, príliš nesadla. Fakt neviem ako ohodnotiť. Ale asi medzi tri-4. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jsem takřka monstrózně spokojený. Po předchozím filmu, natož po upoutávce na tenhle jsem nečekal, že by se vrátila atmosféra Edwardsovy/a Godzilly (i když je to škoda), a těšil jsem se hlavně na trikovou zábavu, které jsem se taky dočkal. Škoda je snad jedině toho plného plynu, na který se uspěchaně jede od samého začátku, protože na první souboj Godzilly a Konga na lodích bych si klidně ještě chvíli počkal, případně se ho klidně i vzdal, a naopak v dutozemi bych rád pobyl déle. Oceňuji, že se z titulních monster staly regulérní postavy a například když Kong triumfálně pozvedá prastarou sekeru nebo usedá na trůn, máte z toho přesně ten pocit, jaký máte mít. Obří plus je i přehledně natočená akce (finále v Hongkongu, to je ten důvod, proč jsem rád, že jsem si počkal na kino) podpořená Holkenborgovou hudbou. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (26)

  • Úvodní titulky obsahují odkazy a záběry z předchozích filmů patřících do tzv. MonsterVerse. Můžeme vidět např. zprávu o výpravě Williama Randy (John Goodman) na Skull Island z filmu Kong: Ostrov lebek (2017), souboj Godzilly a MUTA z filmu Godzilla (2014) či souboj Godzilly a King Ghidoraha z Godzilla II Král monster (2019). (NiWi)
  • Skladatel Junkie XL se označuje jako fanoušek Godzilly, pro kterého se rozhodl vytvořit hudební doprovod ve svém volném čase a ze srandy se o něj rozhodl podělit i s režisérem Adamem Wingardem, který byl z hudby natolik nadšený, že Junkieho obsadil na post skladatele. (fiLLthe3DD)

Související novinky

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

17.03.2023

Šok a obrovská tragédie. Tak nějak by se dala popsat nečekaná zpráva o smrti herce Lance Reddicka, jemuž bylo pouhých 60 let. Hvězda nespočtu seriálových a filmových rolí se zapsala do paměti diváků… (více)

Studio Legendary míří od Warnerů k Sony

Studio Legendary míří od Warnerů k Sony

29.11.2022

Produkční a mediální společnost Legendary Entertainment, stojící například za sérií filmů Godzilla & Kong a zejména za chválenou spektakulární sci-fi Duna, dosud své filmy v posledních letech… (více)

Druhá Duna mění datum premiéry

Druhá Duna mění datum premiéry

01.07.2022

Studia Warner Bros. Pictures a Legendary Pictures oznámila nová data premiér pro své dva stěžejní snímky. V obou případech se jedná o sequel k úspěchům z období pandemie, kdy každý film vydělal více… (více)

Reklama

Reklama