Režie:
Alfred HitchcockScénář:
John Michael HayesKamera:
Robert BurksHudba:
Franz WaxmanHrají:
James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter, Raymond Burr, Judith Evelyn, Ross Bagdasarian, Georgine Darcy, Frank Cady, Jesslyn Fax, Rand Harper (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Fotograf J. B. Jeff Jeffries (James Stewart) je kvůli zlomené noze odkázán na kolečkové křeslo. Jeho společníkem se v dlouhých chvílích stane okno vedoucí přímo do dvora, odkud má Jeff výhled do bytů svých sousedů. Sledování osudů nájemníků z protějšího domu ho pohltí natolik, že začne podezřívat jednoho z nich z vraždy své manželky. Jeffries se spolu se svou elegantní přítelkyní (Grace Kelly) pustí do odhalování zapeklitě složitého řetězce událostí... Událostí vedoucích k senzačnímu a strhujícímu konci. (Magic Box)
(více)Recenze (691)
Scénář: John Michael Hayes .. Filmová klasika a povinnost pro každého voyaera.. 85%. ()
NFR 1997, Oscar 4 nominace: Režie, Kamera, Zvuk, Scénář ()
Tohle je první film Alfreda Hitchcocka, kterému můžu s klidným svědomím dát 80% a napsat, že mě zaujal. začíná se mi zdát,žečím proslulejší jeho konkrétní film je, tím víc jde jen o nafouklou bublinu. Po Psychu a Ptácích je Okno do dvora opravdu u mě jednoznačným vítězem a velmi milým překvapením. ()
Jako kdyby Hitch každou scénou říkal "tak takhle se to dělá, zkuste mě nenásledovat". Zhola nemožné. 80% Zajímavé komentáře: Oskar, berg.12, Radko, numi, MIMIC, efko ()
Ano, i já jsem si v mládí užil napětí, teď je tomu naopak s tou milostnou dějovou linkou. ()
Já nevím proč, ale za poslední dobu jsem od Hitchcocka viděl Psycho a Závrať a ani jeden film se nevyrovná tomuhle oknu do dvora. Film se odehrává v jedný místnosti, která má výhled na dvůr, kde se dějou zajímavý věci. A kdo by byl řekl, že to bude až tak moc poutavé. Fakt mě to bavilo a v poslední půlhodině jsem se přistihl, jak jsem se potil u každý nervy drásající scény s hercem a holou hlavou režiséra obzvlášť. Veliké překvapení a pro mě nejlepší režisérův film, který jsem zatím viděl. Génius se stejnak pozná. Tím způsobem, že se jeho nápady točí stále dokola a dokola. A ani Okno do dvora není jediný. Holt Hitchcock si dokázal vybudovat solidní napětí v každým filmu, a když se k tomu přičetl takový příběh, tak to byla pastva pro oči a hlavně potní žlázy, které nervama vypustili hektolitry potu z kůže. ()
║Rozpočet $1milión║Tržby USA $36,764,313║Tržby Celosvetovo $37,500,000║ Skvelo vystavaný príbeh, fajn herci, technická stránka na vysokej úrovni ale prezentované v tak pomalom tempe až som musel film dopozerať až na 3x, Grace Kelly očarila. /65%/ ()
Narazila na absolutnu spicku ci uz hereckeho alebo rezijneho predstavenia. A to prosim pekne u 55 rokov stareho filmu!!! Neuveritelne. To bola teda fantazia, vazeni... A Grace Kelly bola fakt kus nadhernej zenskej. A Thelma Ritter ako Stella? Perfektne stvarnena postava, s uzasnymi hlaskami a zmyslom pre humor. Vobec by mi nevadilo, keby malo Okno do dvora este dalsie 3 hodiny. Uzasne sa na to pozeralo... Skvele! (Videne 23.9.2009) ()
Jeden z nejlepších filmů, co jsem měl možnost několikrát vidět :) Hitch popuzdil uzdu svému drzému smyslu pro humor a vyplnil tu škatulku zábavné/napínavé naprosto dokonale. Božská Grace je jenom třešničkou na dortu. ()
Vedle Psycha nejlepší Hitchcock. Pohodová atmosféra, na Hitchcocka i dost humorných dialogů a skvělý James Stewart. Kromě jediné scény celý film snímán z pohledu (z okna) hlavního hrdiny. Ani za tento film nedostal Hitch Oscara - byl na něj nominován, ale dostal ho Elia Kazan za film V přístavu. ()
Byl jednou jeden dům (ne ten od Františka Filipa) a v něm žil byl jeden zvídavý invalida (ne ten od Cimrmanů). A je to dokonalé. Nic víc, nic míň. Jak jen jsem to mohl na poprvé nevidět nechápu a kaji se, velmi se kaji a díky tomuto komentáři nikoli potají. ()
Napětí stoupá lineárně s každou ubíhající vteřinou filmu. Herecky taky skvělé, co mě ale potěšilo možná nejvíc jsou takové přirozené a uvěřitelné dialogy. ()
Kdyby se Jan Neruda narodil o stol let později a Alfred Hitchcock o sto let dříve, nastalo by toto - Neruda by natočil plastický pavlačový voyeurismus a Hitch sepsal při svíčce Povídky malostranské, které Okno do dvora nápadně upomínají. Ponaučení pro nezabedněné? Bacha na paralelní reality. ()
Čekala jsem, že Okno do dvora bude, jako každý zhlédnutý Hitchův film, svíravě stmosférické. Čekala jsem, že nadcharismatický James Stewart a kráska z nejklasičtějších Grace Kelly podají svůj životní výkon. Ale nečekala jsem, že je to tak ironicky vtipné, že inteligentní dialogy jiskří ve stylu každý s každým, a že si Okno do dvora v budoucnu otevřu vždy, když zrovna nebudu mít Vertigo...Jak se tak dívám, máme nové sousedy naproti. Asi si po vzoru Jamese obstarám dalekohled, zrcadlovku a sádru a opráším myšlenku, že zvědavost je nebezpečná, protože sledovaného redukuje na objekt pod voyerskou lupou. A víte, co udělá zvíře, když ho zaženete do kouta? Zaútočí. ()
Kdysi dávno první setkání s mistrem napětí, nesmrtelnou Stewartovou chlapáckostí a krásou spanilé Grace. Nervózní chvilky sice gradují nečekaně pomalu a čekání na další vyvrácený důkaz se po chvíli trochu omrzí, ale ve finální půlhodině rozehraje Hitch takové drama, že výtky k tempu zapomínám daleko za sebou. Díky nervydrásajícímu finiši ve mně tenhle pohled z okna zůstal natrvalo. ()
// To jsem si zase jednou málem nervozitou uhryzal prsty!)) Grace Kelly byla opravdu nádherná a božská to žena, její něžné polibky musely pana Stewarta přivádět do extází a ještě dál. Ale hlavní tu byla ta baletka z okna naproti! A hned po ní ten chladnokrevnej řezník z bytu odvedle. Nebo ne? Třeba se to Jeffovi celé jen zdálo, 6 týdnů v kuse zírat z okna.. to s člověkem může nemile zamávat. No, nebudu spoilerovat - ať se každý sám přesvědčí, jak to vlastně bylo. Já musím zase jednou tleskat ale tentokrát už se nedivím, Hitchcock doteď nezklamal a já už nevěřím, že se to někdy změní. Rear Window - 100% ()
„Toto nie je obyčajný pohľad.“ Hitchcock toto proste robil. Ako v Psychu a Vtákoch, aj v Okne do dvora začína mimoriadne nenápadne. Skôr to keby natáčal konverzačnú romantickú komédiu s nekonečnými (ale fantastickými) dialógmi. A nie horor/triler. Týmto rafinovaným prístupom vás ukážkovo zmiatol a keď ste to čakali najmenej, zrazu z jednotky preradil na päťku, prekvapivo mu to neskapalo, ale vás naopak drasticky a šokujúco schmatol pod krk a dusil a dusil a dusil... a pustil až keď videl, že umierate. Okno do dvora ponúka parádny kasting, skvelé dialógy, parádne hlášky a samozrejme geniálnu vnútroblokovú atmosféru. Natáčanie v tak nádhernej a obrovskej kulise musela byť číra radosť z filmárčiny, herectva atď. Okno do dvora sa v nasledujúcich desaťročiach dočkalo viacero napodobenín (Okno zo spálne s Gutteernbergom, Distburia s LaBeoufom, Žena v okne s Amy Adams). ()
Pod Hitchcockovou sádelnatou slupkou bilo srdce romantika. Ale představte si, co by se stalo, kdyby přišel za producenty a řekl "Pánové, mám nápad na další film. Ale tentokrát žádný thriller. Natočím romantickou komedii!" Budil by stejnou důvěru jako notorický alkoholik, škemrající o peníze na čaj. Takže na to šel od lesa a znamenitou romantickou komedii natočil pod pláštíkem znamenité detektivky. Vyšetřování vraždy je v Okně záminkou, která slouží Grace Kellyové jako příležitost k demonstraci toho, že je ženou mimořádných kvalit a zalouží si být Jimmym Stewartem vzata na vědomí. I kdyby v životě nenatočila nic víc, stejně bych ji zbožňoval. 100% ()
Je zbytečné psát o tom, v čem je tento originánlní Hitchcockův thriller skvělý. Spíše bych chtěl upozornit na jeho největší slabinu, kterou je podle mě hudba. Tentokrát se pera chopil Franz Waxman a jeho kompizce se skutečně hodí do prostředí, v němž se film odehrává, ovšem nehodí se k samotnému příběhu. Velká škoda, že si tehdy taktovkou nezamával Hitchcockův dvorní skladatel Bernard Herrmann. Schválně jsem si zkusil pustit skladbu Temptation z Herrmannova Psycha k jedné ze scén, kdy se hlavní hrdina v noci dívá dalekohledem do "onoho" bytu, a atmosféra byla opravdu mrazivější. ()
Další Hitchcock, co se mi vryje do paměti. V tomto případě za obdivuhodně dobře provedený nápad s mrzáckou nudou na bytě, šmírováním do vnitrobloku a záhadnou maybe-vraždou. Těžko z něj dostat více poutavý a napínavý dvě hodiny. Ale částečně i protože: Jimmy Stewart v hlavní roli. ()
Reklama