Reklama

Reklama

Neznámá síla vychýlila Měsíc z oběžné dráhy kolem Země. Poslala jej směrem, který bude znamenat konec života, jak jej známe. Do jeho kolize se Zemí zbývají pouhé týdny a ničivé záplavy, tsunami, zemětřesení a požáry jsou jen začátek. Svět stojí na pokraji zničení. Bývalá astronautka, nyní výkonná ředitelka NASA Jo Fowler (Halle Berry), je přesvědčená, že možná zná klíč k záchraně nás všech. Problém je, že jediní dva lidé, kteří jí věří, jsou astronaut Brian Harper (Patrick Wilson) a konspirační teoretik K.C. Houseman (John Bradley). (Bioscop)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (553)

POMO 

všechny recenze uživatele

Po všem, co loni dělalo béčkovou stejnožánrovku The Tomorrow War tak skvělou (vynalézavá práce s klišé, úpřimné emoce, hezká vizuální stylizace) zde není ani stopy. Emmerich zmizel v černé díře. Tohle nemůže být jeho film. Anebo si jen uvědomuje, že po 2012 už nemá co říct. Asylum scénář s áčkovým castingem. Pořád nemůžu uvěřit, že jsem viděl Patricka Wilsona a Halle Berry odříkávat ty dialogy. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

[50%] Viděno v kině na Flóře v IMAX ve 2D. Jsem rád, že jsem byl v Imaxu bez 3D brýlí. Když jsem byl na Eternals tak jsem si obraz moc neužil, ale co už. Co se týče filmu tak mám neskutečně rozporuplné pocity a jeden z těch mála filmů, které prostě nevím jak zhodnotit. Emmericha mám rád; jeho destruktivní akce je vždy skvělá, miluji Den nezávislosti a i ten druhý jsem s radostí přijal. To samé můžu říct i o jeho snímku 2012. Ostatní jeho filmy zde srovnávat nebudu. Tento MOONFALL je docela nudný, divný film, kde chybí spousta výrazných prvků, ale je to tak mazaně natočené, že tu nemohu vyloženě něco kritizovat na 100% Celé mě to moc nebavilo. Začátek se rozbíhá trochu pomalejším tempem a i to snad působilo trochu vážněji, což je sice pěkná změna, ale moc mě to nevtáhlo do děje. I když velkým kladem je zde rozhodně Patrick Wilson, který mě bavil, stejně tak i John Bradley, který zde vůbec nepůsobil trapně jak jsem se z trailerů obával. Zato taková Halle Berry mě už ultra nebavila. Zde působila ultra nezajímavě, včetně jejích podprůměrných dialogů. Ostatní postavy – nutná kulisa. Tak jsem shrnul obsazení, tak dále. Téma toho, že se něco děje s měsícem mi přijde takové divné, ale když dojde na akci, tak se na ní docela hezky dívalo, ale už to nebylo ono – ten pravý náboj zde chyběl nebo už mě to přestalo bavit. Bavila mě scéna, kdy Wilson letí raketou na ten měsíc (myslím tím ten start). Finální asi půl hodina už byla totálně mimo mísu. Ta pointa co se děje s měsícem byla jasná, ale to vysvětlení co se skrývá uvnitř měsíce mi přišlo totálně debilní. Jako bylo to pěkně technicky nasnímané, ale odpůrci druhého Dne nezávislosti by měl po vidění tohoto filmu přihodit jednu hvězdu k ID2. Nějaké ty emoce atd – to tu skoro není, snad krom té linie s P. Wilsonem. Závěr urychlený, nemastný neslaný. Ani hudba mě moc nechytla. Takže, najde se tu pár obstojných destruktivních scén, které jsou spíše tvořeny v menších sekvencích, takže to na oko nepůsobí tak přehnaně, i když se tu najde kopa klasických Emmerichových vychytávek. Je to ale pouhý záblesk toho starého Emmericha. Chybí toho dost, větší sympatie k postavám, emoce, lepší příběh atd. Doufám, že se příště pustí režisér do jiného žánru, třeba akčního. Takže 3* nakonec dávám s ohledem na to, že režiséra mám rád, ale tak jako tak je tohle zbytečný film, který už víckrát neuvidím. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Hele, to je tak nebesky blbý, až je to svým způsobem krásný. Tenhle film se zpozdil tak o 60 roků a to je vlastně dobře. Připadal jsem si, že se zase dívám na nějaký vintage scifíčko z 50.let, akorát že Roland v celý nablblosti došel ještě mnohem, mnohem dál. V 50. letech, v době Zlatého věku sci-fi, tyhle kousky sekali jak Baťa cvičky, okem dnešního diváka v nich nic nedává smysl, ale stejně se u toho bavíte a připitoměle se u toho usmíváte, protože tam cítíte tu upřímnou snahu tvůrce udělat dobrý film. Asi jako ten Edward D. Wood Jr., když věšel modýlky ufounských talířků na špagátky, Roland má na rozdíl o něho technickou stránku řemesla v malíčku, ale co do sdělení jsou na tom chlapci stejně. Emmerich je prostě už žánr sám o sobě. Vidět to znova nechci, ale bylo to vinné potěšení. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě, že nepadlo víc národních památek a v pár chvílích trochu chyběl kontakt s lidským prvkem (ve smyslu lidstva, které je na rozdíl od jiných Emmerichových filmů skoro nepřítomné). Jinak jsem ale měl úsměv od ucha k uchu od začátku do konce, tak nádherně pitomý film jsem v tuhle chvíli asi potřeboval. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Ať dopadne LIGHTYEAR jakkoliv, pochybuji, že co do míry zábavnosti letos něco překoná jiné vesmírné dobrodružství: MOONFALL. (A mít to premiéru vloni, mělo to být nominováno na místo DON´T LOOK UP na Oscara, protože je to vtipnější a filmařsky kreativnější.) V jeden moment ve filmu postava konspirátora řekne, že jí vybuchl mozek, což je stav, s nímž se publikum pravděpodobně dokáže identifikovat. Jeden evropský kritik sledování snímku přirovnal k ekvivalentu toho (a teď parafrázuji), když máte hlavu v mikrovlnce a váš mozek se pomalu roztéká. Není to tak úplně přesné, příhodnější mi přijde napsat, že obdobou je něco, co končí lobotomií, ale nedosáhne se jí postaru skrz nosní dírky a dlátkem, jelikož Emmerichem preferovaným otvorem je ten anální. První hodinu se totiž budete ošívat a bude vás z toho mírně bolet zadek, protože Emmerich zas a znovu zesiluje všechna možná klišé a konvence, aby mohl pro mainstreamové publikum srozumitelně a usledovatelně experimentovat s vyprávěním (jeho sbíhavostí, postupným propojováním několika linií a postav). Co do propojování linií tak ale činí mnohem méně nápaditě než ve WHITE HOUSE DOWN, co do počtu postav a přepínání mezi hledisky navíc od druhého DNE NEZÁVISLOSTI a MIDWAY slevil z jejich množství. Plus z kombinace desaturovaného obrazu (pokud v kině nebyla vysvícená lampa), extrémně nízké hloubky ostrosti, dosvěcování tmavých záběrů umělými zdroji v předkamerovém prostoru a laciných green screenů z kategorie screensaveru fakt bolí oči.__________ Druhá hodina ale přichází s takovým bat-shit craziness, že je vše předchozí skoro odpuštěno. Snímek totiž prvních šedesát minut co do nastavení světa příběhu, fyzikálních zákonů a elementární logiky všech zúčastněných přejímal perspektivu jedné z hlavních postav. Konkrétně konspirátora, odborníka na smyšlenou pavědu zvanou megastrukturalismus, dokazujícího, že skutečné vědní disciplíny jako strukturalismus a post-strukturalismus svět nespasí, protože ty slouží leda pro boostrování ega narcistům a autistům. Druhých šedesát minut si ale film řekne, že to nestačí, a tak přejme perspektivu vedlejší postavy: zhuleného konspirátora, který, pokud v životě někdy něco četl, tak pouze Dänikena (a možná verneovky, zejména Cestu do středu... Měsíce/duté megastruktury) - a rozhodně má hodně rád oba DNY NEZÁVISLOSTI, 2012 kříženou se ŠÍLENÝM MAXEM, (C)ARMAGEDDON, GRAVITACI, TRANSCENDENCI, SHARKNADO, PROPAST, INTERTELLAR a 2001: VESMÍRNOU ODYSEU. (Představte si klimax, kombinující PROPAST, DEN NEZÁVISLOSTI, INTERSTELLAR a 2001: VESMÍRNOU ODYSEU. Pokud vám vybuchl mozek jenom při té představě, vítejte do klubu.) Emmerich (a jeho scenáristický tým) jako správný béčkař, kterému studia dávají áčkový rozpočty, znovu brakuje, co se dá, a své propojování řady linií a skupin postav - v druhé půlce za pomocí křížového střihu - přenáší na intergalaktickou úroveň. Pro seriály, které si pozornost udržují vršením absurdit, se uplatnil termín jump the shark (skok přes žraloka), odvislý od jednoho pořadu, ve kterém postava skutečně přes žraloka skočí na vodních lyžích. Pro Emmerichovu katastrofickou filmografii je oním momentem sekvence přesně v bodě obratu v šedesáté minutě, kdy má posádka vesmírné lodi (s nápisem "Fuck the Moon"), dovezené z muzea, vzlétnout, čehož dosáhnou díky antigravitační vodní vlně, která je pomůže bez dostatečného motoru vynést do vesmíru, jelikož Měsíc se blíží a nehledí na gravitační, fyzikální ani jiné zákony. Jump the Shark, Fly with the antigravity wave. M-I-L-U-J-U-T-O. () (méně) (více)

Galerie (97)

Zajímavosti (16)

  • Při setkání konspirátorů v hotelu má místnost na stěnách stejné tapety jako má hotel v kultovním hororu Osvícení (1980). Jedná se o narážku na skutečnost, že některými lidmi je přistání na Měsíci považováno za nahrané a že ho měl režírovat Stanley Kubrick. (NiWi)
  • V jeden okamžik padají úlomky Měsíce na Zemi a zároveň lidé jsou ze Země přitahováni gravitací Měsíce a vzlétají. Tvůrci si měli rozmyslet, jaké z těch dvou těles bude mít větší gravitaci (což je vzhledem k rozměrům a hmotnosti obou objektů jasné). (jujec)
  • Vesmírná agentura NASA byla nápomocna u filmu hlavně s informacemi a designem raketoplánu. (Lajty)

Související novinky

Zemřel Donald Sutherland

Zemřel Donald Sutherland

20.06.2024

Přichází velmi smutná zpráva ze Spojených států. Ve věku osmaosmdesáti let odešel americký filmový velikán a plodný herec s přibližně dvěma stovkami filmových a televizních rolí na svém kariérním… (více)

Komiksový Morbius se odkládá

Komiksový Morbius se odkládá

05.01.2022

Fanoušci Jareda Leta a komiksového univerza od Sony (do kterého se zatím počítají jen dva Venomové) dostali ze začátku roku špatné zprávy. Snímek Morbius se totiž odsouvá rovnou o tři měsíce dál,… (více)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (více)

Emmerichova novinka našla hlavní hvězdu

Emmerichova novinka našla hlavní hvězdu

13.05.2020

Chystaný katastrofický snímek Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, 2012) Moonfall obsadil představitele hlavní role. Bude jím herec a komik Josh Gad (Kráska a zvíře). Film vypráví o tom, jak je Měsíc… (více)

Reklama

Reklama