Reklama

Reklama

Vražda v Orient expresu

  • USA Murder on the Orient Express (více)
Trailer 4

To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (Cinemart)

(více)

Recenze (869)

Jirkacek 

všechny recenze uživatele

Detektivka Vražda v Orient expresu a jeho verze z roku 2017 mi jen potvrdila jednu jednoduchou rovnici o všech známých a žádné neznámé a ta zní : Byla-li jednou a je jedno kdy, natočena dokonalá filmová varianta jakékoliv knihy či naprosto bezchybné ztvárnění známého knižního hrdiny na filmovém plátně, jakákoliv snaha předělat totéž dílo a změnit takový výsledek ve svůj prospěch, je mrhání časem, penězi a dalšími filmovými potřebami a je zcela nerentabilní ve všech směrech. Možná stačilo napsat známé rčení že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky....Prostě David Suchet byl v roli Hercule Poirota tak dokonalý, že jakýkoliv jeho nástupce musí vypadat úplně stejně jako on, jinak u mně nemá šanci uspět. A nesmím zapomenout ani na jeho postavu co se týče fyzických předpokladů, jelikož jsem si zvykl na neohrabaného tlouštíka dbajícího na úzkostlivý pořádek, zatímco Kenneth Branagh nám v nové verzi předvedl běh a skoky. Musím však uznat, že se v roli belgického detektivu opravdu snažil a získal u mne kladné body. Vražda v Orient expresu je asi z detektivek Agathy Christie nejznámější, pro mne však není neoblíbenější a určitě není nejzáhadnější. Na druhou stranu jsem v žádné další detektivce nenašel takového vraha, jako právě v legendárním vlaku. Verze 2017 začala v Jeruzalémě jakousi úvodní pasáží, lišící se od jiných filmů a to je dobře. Pak jsme se přesunuli do Istanbulu, odkud krásný parní vláček jako vždy vyjížděl. Třeba se mi také někdy poštěstí....Na nádraží jsme se seznámili s hlavními postavami celého případu, které si nezahrál jen tak někdo. Vůbec celý film byl velmi hvězdně obsazen a to i v menších rolích, které ale byly pro celý děj velmi důležité. Posuďte sami - hrál zde Johnny Depp jako Samuel Ratchett, Penélope Cruz jako Pilar Estravados, Michelle Pfeiffer jako Caroline Hubbard, Willem Dafoe jako Gerhard Hardman a tak bych mohl pokračovat ve výčtu zejména britských vynikajících herců a hereček, nicméně přes jejich snahu vzniklo jen průměrné, leč moderní dílo. Právě digitální efekty se mi líbily asi nejvíce z celého snímku. Byly to zejména domy a prostředí v Jeruzalémě, které věrně připomínaly dobu před 100 lety či krásné pohledy na supící vlak v zasněžené krajině hor kdesi na Balkáně. Právě sníh se stal osudem pasažérů vlaku, který uvízl v lavině zrovna v době, kdy někdo zabil amerického obchodníka Samuela Ratchetta. Pochopitelně se vyšetřování ujal Hercule Poirot, jehož si zahrál Kenneth Branagh, Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. Slavný detektiv pak měl několik hodin na to, aby našel vraha, než přijede po železnici pomoc. Nikdo také nevěděl, jestli zločinec zabije ještě někoho jiného....I v této verzi dopadlo vše tradičně bez nějakého překvapení a myslím, že přes několik zbytečně natahovaných pasáží se stojí za to na tuto klasickou nádhernou detektivku podívat. V prosinci 2019 jsem si koupil film na blu-ray disku a následující měsíc jsme se na něj podívali podruhé. Byl jsem zvědav, jestli změním názor na tuto verzi režiséra Kennetha Branagha, který se jen tak mimochodem obsadil i do hlavní role mého oblíbeného detektiva. Po prvním shlédnutí jsem totiž této detektivce udělil tři hvězdy, nicméně s přibývajícím věkem člověk věci vidí jinak a také jsem si chtěl snímek užít v plném rozlišení. A tak se jednoho lednového večera roztočil disk s vraždou ve slavném vlaku a já se usadil, abych si těch 114 minut mohl náležitě vychutnat. Příběh začal v roce 1934 v Jeruzalémě, kde slavný belgický detektiv Hercule Poirot vyřešil krádež v kostele Svatého hrobu v Jeruzalémě. Potom odjel do Istanbulu, protože se musel vrátit do Londýna vyřešit další případ a tak využil služeb slavného vlaku Orient expresu. Ten byl sice plně obsazen, ale vlakvedoucím byl jeho přítel Bouc (Tom Bateman), který pro něj sehnal jedno volné lůžko. Několik dalších minut jsme se seznamovali s cestujícím v jednom vagonu a atmosférou v něm, která byla docela hustá. Na Poirota se s žádostí o pomoc dokonce obrátil bezohledný podnikatel Edward Ratchett (Johnny Depp), který si jej chtěl najmout jako svého bodyguarda během třídenní cesty, poté co obdržel pár výhružných dopisů od neznámého odesílatele. Poirot ale nabídku odmítl, protože zjistil, že Ratchett se živil jako podvodník. Následující noc Poirot uslyšel podivné zvuky přicházející z Ratchettova kupé a pak uviděl někoho v červeném kimonu, jak běžel po chodbě. Vzápětí se strhla lavina na horách, kterými souprava právě projížděla a uvěznila vlak ve sněhové závěji. Příští ráno Poirot zjistil, že Ratchett byl v noci zavražděn poté, co byl několikrát bodnut. Poirot a Bouc ihned zahájili vyšetřování, které bylo potřeba ukončit, než bude vlak vyproštěn. Důkazy naznačovaly, že Ratchett byl zavražděn jednou osobou a cestující Caroline Hubbardová (Michelle Pfeifferová) tvrdila, že nějaký muž byl v noci v jejím kupé. Poirot pak objevil částečně spálený papír, spojující Ratchetta s únosem Daisy Armstrongové, dítěte, které bylo uneseno z její ložnice a drženo pro výkupné. Přestože rodina zaplatila výkupné, Daisy byla zavražděna. Vzápětí Poirot zjistil Ratchettovu pravou identitu - byl to John Cassetti, Daisyin únosce a vrah. Šok z její smrti způsobil, že její matka Sonia Goldenbergová - Armstrongová (Miranda Raison) zemřela po předčasném porodu mrtvě narozeného dítěte. Její manžel plukovník John Armstrong se pak zastřelil a služebná rodiny Susanne byla neoprávněně podezřelá ze spoluúčasti, což vedlo k jejímu zatčení a následné sebevraždě v policejní vazbě, když až poté byla shledána nevinnou. Poirot objevil několik důkazů, včetně kapesníku s monogramem a v kabině paní Hubbardové našel knoflík z železniční uniformy. Červené kimono bylo později nalezeno v Poirotově kufru a uniforma se našla v kabině jednoho z cestujících. Poté došlo k útoku na Hubbardovou, která byla bodnuta do zad, ale zranění nebylo vážné a tak napadení přežila, ale nedokázala identifikovat viníka. Poirot zjistil, že mnoho cestujících má přímé spojení s rodinou Armstrongů a začal odhalovat fakta z jejich skryté minulosti. Smyčka okolo vraha se začala utahovat, ale slavný detektiv stále netušil, kdo vraždil. Během rozhovoru s vychovatelkou Mary Debenhamovou (Daisy Ridleyová) byl Poirot zraněn výstřelem do ramene doktorem Johnem Arbuthnotem (Leslie Odom Jr.), který tvrdil, že on je vrahem a pak chtěl Poirota zastřelit. V tom mu ale zabránil Bouc a Poirot si uvědomil, že Arbuthnot - lékař a odstřelovač bývalé armády - ho nikdy nechtěl zabít, protože byl výtečný střelec. Vyšetřování tedy pokračovalo a Poirot pracoval se dvěma teoriemi o tom, jak Cassetti zemřel. První byla jednoduchá, ale nesplňovala všechna fakta - maskovaný vrah jako pracovník železnice nastoupil na vlak na předchozí zastávce, zavraždil Cassettiho a utekl na další zastávce. Druhá byla složitější, protože ve vagonu byl podezřelý prakticky každý, protože všichni byli nějak spojeni s Armstrongem, Susann nebo jejím soudem a měli tak motivaci Cassettiho zabít. V okamžiku kdy byl vlak vysvobozen ze závěje a mohl pokračovat dál v jízdě, došlo konečně na ono pověstné shrnutí faktů z případu před všemi podezřelými. Poirot tvrdil, že cestující jednali všichni společně. Z Hubbardové se vyklubala Linda Arden, bývalá divadelní herečka a ctižádostivá režisérka, a zároveň matka Sonie Armstrongové, tedy babička zabité Daisy. Hubbardová tuto překvapivou skutečnost nezapírala a připustila, že naplánovala vraždu a najala všechny ostatní, aby jí pomohli. Všichni ostatní cestující a také železničář Pierre Michel (Marwan Kenzari), jenž byl bratrem nespravedlivě obviněné Susanne, se zúčastnili vraždy a střídavě bodali do Cassettiho. Mezi nimi byla chůva unesené dívky Pilar Estravados (Penélope Cruz), bývalý policista a milenec nespravedlivě obviněné Susanne, nynější detektiv Gerhard Hardman (Willem Dafoe), princezna Natalia Dragomiroff (Judi Denchová) kmotra Sonie Goldenbergové, maminky Daisy, dále tu byl Hector MacQueen (Josh Gad), syn soudce, který poslal do vězení nevinnou Susanne a poté se Hector stal účetním samotného Cassettiho a okrádal ho. Dalším vrahem byl Dr. Arbuthnot, dále Edward Henry Masterman (Derek Jacobi), starý sluha, který ve válce bojoval po boku plukovníka Armstronga. Nechyběla u toho ani Mary Debenham, která guvernérkou rodiny Armstrongů, osobní sekretářka Sonie a učitelka Daisy nebo Hildegarde Schmidt (Olivia Colman ), kuchařka Armstrongovy rodiny, která se později stala služebnou princezny Dragomiroffové. A do výčtu vrahů mi ještě zbývá hraběnka Elena Andrenyi alias Helena Goldenberg (Lucy Boyntonová), což byla Sonina mladší sestra, Daisyina teta a manželka divokého hraběte Rudolpha Andrenyiho (Sergei Polunin). Mary měla na sobě kimono a Arbuthnot bodl Hubbardovou, aniž by jako doktor ohrozil její život, aby přesvědčil Poirota o osamělém vrahovi. Poirot vyzval cestující a Michel, aby ho zastřelili zabavenou zbraní, protože on byl jediný, kdo mohl odhalit jejich spiknutí. Bouc prý může lhát, ale Poirot, posedlý pravdou a rovnováhou, nemohl. Hubbardová popadla zbraň a chtěla se zabít, ale pistole nebyla nabitá - Poirot chtěl vědět, jak budou podezřelí reagovat.Pak se už vlak vydal na trať a během jízdy do nedaleké stanice Brod Poirot došel k závěru, že spravedlnost je v tomto případě nemožná, protože si Cassetti zasloužil smrt. Poprvé tak musel Poirot žít s lží a nevyvážeností. Jugoslávské policii předložil teorii osamělého vraha a tak umožňil ostatním pokračovat ve vlaku dál. Orient express odjel, ale Poirot zůstal kvůli spolupráci s policií v Brodu, když se najednou objevil posel britské armády se zprávou, aby vyšetřil smrt na Nilu . Poirot případ přijal a film skončil. Při druhém sledování samozřejmě kouzlo prvního překvapení bylo nenávratně pryč, nicméně totožnost vrahů jsem věděl už dávno, když jsem předtím sledoval všechny díly s legendárním Davidem Suchetem. O to více jsem si užíval dokonale provedeného prostředí v zasněžených horách a samozřejmě se mi líbil i parní vlak, protože jsem byl od malička milovníkem železnice. Své investice do modré krabičky jsem tak rozhodně nemusel litovat, i když jsem původní hodnocení nijak neupravoval. Suma sumárum, detektivka Vražda v Orient expresu ode mne získala tři orientální hvězdy ***. () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Proslulého detektiva, jehož Kristova Agáta ve svých knihách prudérně označovala jako výstředního mužíka, nekompromisně pojal film jako belgického homosexuálního autistu jménem Erkül s vytepleným žabožroutským přízvukem. Nejprve jej Finly představil jako progelovaného plachého řiťopicha, poté Ustinov jako slizkého tlustého buzeranta, aby jej nakonec naprosto ikonizoval a uzurpoval pro sebe Davča Süšé jako rozkokošně sympatického cükrouššše, co chodí, jako by měl v prdeli pravítko, a obsedantně si voskuje dle vlastního mínění módní homoknír. Až teď, autorčině popisu proporcionálně zcela neodpovídající, dobře stavěný, vysoký, vzpřímený elegán Ken postavu alespoň trochu vychladil, dehomogenizoval a vnesl do ní kapku heterošarmu, takže se u jeho sledování přirozeně sexuálně orientovanému divákovi už tolik panicky nestahuje konečník. Pod nos si sice nalepil obskurně ohyzdnou jitrnici, nicméně „bon“ a „manifique“ zní z jeho úst dostatečně machisticky, a ne jako výzva k homofelaci. A vůbec je v roli naprosto skvělý, přirozený a sympatický, jakož i zbytek osazenstva toho snobského Pendolína z Istanbulu, tedy až na tu násilně topornou a neskonale odpornou Džedáj rytířku, která asi přeblafla nějakého vlivného agenta, nebo ukojila Kennethovy zoochoutky. A co jinak říct k x krát přečtené a viděné swingrsvraždě, když z ní nakonec nepřekvapivě nevypadlo, že vrahem je vlastně zahradníkův mongoloidní pomocník jménem Rupert? Inu, důstojné zpracování, výborná režie, vymazlené digitální kulisy a zplastikovaná, sekunďákem poslepovaná Fajferka je v šedesáti asi stokrát píchatelnější, něž když v pětadvacetidvaceti anorekticky valila pydlooké bulvy na Tonyho Montánu. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Je rozhodně dobře, že se VRAŽDA V ORIENT EXPRESU dočkala další interpretace. ___ Zaprvé z filmařských důvodů, protože podobně jako v poirotovských filmech sedmdesátých a osmdesátých let Branagh úspěšně vytěžuje potenciál napětí plynoucí ze střetu makroperspektivy a mikroperspektivy. Makroperspektivou myslím vizuálně atraktivní lokality, velkolepé stranové i hloubkové kompozice plynoucí i ze zvoleného 70mm filmového materiálu a především luxusu v kontrastu s divokými kraji, jimiž vlak projíždí (obdivuhodná je i práce s proměňujícími se pohyby kamery, barvami a vztahem mezi rámováním a prostředím). Mikroperspektivou pak míním pro Christie typickou hru s drobnými aspekty fikčního světa v analýze společenských a psychologických vazeb mezi postavami, jež všechny mohou být vinné... i když tady je to obráceně, zdánlivě nikdo neměl důvod vraždit (jestli vznikne i SMRT NA NILU, tam hra s motivy naopak vystupuje do popředí). ___ Zadruhé je ale Branaghův snímek ozvláštňující i jako interpretace předlohy, zejména pak kvůli onomu závěrečnému testu morálního rozhodování, jemuž vystaví Poirot podezřelé - aby našel odpověď na test morálního rozhodování, jemuž je ve svých očích vystaven on sám. ___ Zatřetí shledávám pozoruhodným už samotný fakt, nakolik je Branaghovo pojetí Poirota herecky mnohem komplexnější než u předchozích variant. Svádí pozornost k velkému kníru a "aspergerovským" detailům typu porovnávání vajíček při hledání souměrnosti, ale tyto detaily spíše klamou, protože z hlediska uchopení vnitřní integrity postavy má vlastně jeho pojetí postavy méně karikujících rysů než u předchozích interpretů, jakkoli ona Suchetová uctivá a vlastně laskavá karikatura starosvětských hodnot, jež Hercule Poirot reprezentuje, je samozřejmě mnohem přijatelnější než Branaghův nikoli roztomilý, rtuťovitý nebo od reality lehce odtržený bonviván, nýbrž chladně uvažující, dost odměřený a jako společník ne úplně příjemný profesionál. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Opravdu velká škoda. Zběsilé, umluvené, bez možnosti představit víc postavy, nebo se do nich vcítit. Barevné a veké, začátek v Jeruzalémě bych úplně vypustil a věnoval se hlavní lince. Nejemocionálnější Poirot s opět jiným přístupem k lidem ve vlaku, ale co je na tom, když lidé, kteří klasický film neviděli tolik, jako já (i snímek s Suchetem je famózní), budou po téhle jízdě nahoru a dolů říkat něco jako "Agáto, ty už to nehul." Chtělo jen trochu zpomalit a vše ve filmu by působilo opravdovějším dojmem. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobrá adaptácia! Vlastne je to presne v tom duchu ako Branaghova Popoluška - svojím spôsobom staromilská pocta predlohe, ale osviežená o moderný švih, vtip, nadhľad, pompéznu výpravu, drahé filmové zázraky a jemné posuny v charakteroch postáv a príbehu. Najviac ma bavila časť filmu pred vraždou, pretože dýcha takmer indianajonesovským dobovým dobrodružstvom, vrátane zámerne gýčových omaľovánok. Potom film zvážnie a potemnie a treba povedať, že v komorných vypočúvacích dialógoch výrazne stratí počiatočný šmrnc. Ale všetko smeruje k vynikajúco vygradovanému záveru, ktorý uspokojí aj v prípade, že v detektívkach ste doma a viete, že Agátin Orient Expres je ten príbeh, v ktorom páchateľ... Veď viete. :) Herci si to zjavne užívajú, na čele s Branaghom, ktorý hrá Poirota výrazne inak ako Suchet a ostatní predchodcovia (v jeho podaní je to omnoho životaschopnejší človek - stále zábavný, ale nie prehnane komická figúrka, v niektorých scénach dokonca veľmi otužilý a akčný geroj). Toto si s chuťou pozriem aj viackrát. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Starou verzi s Albertem Finneym mám hodně rád, ta nová od Branagha jí ale určitě nedělá ostudu. Režisér a hlavní herecká hvězda v jedné osobě se však rozhodl – a celkem logicky a myslím, že i správně – že se nebude pokoušet se proti ní nebo proti předloze nějak zásadně vymezovat. Takže ačkoliv se upoutávky snaží naznačit, že se dočkáme trochu svižnějšího tempa a možná i nějaké akce, pořád je to ta správná poirotovská dialogovka. A stejně jako filmová klasika stojí na výtečném obsazení, skvělých hereckých výkonech, dialozích a pochopitelně i na tom, jak dokonale je to celé promyšlené. Branagh přistupuje k předloze s úctou, ale zároveň se nebrání modernějšímu a chytrému využívání kamery a výtečné práci s hudbou. A výsledkem je ta nejpoctivější detektivka, jakou jsem si vzhledem k předloze dokázal představit. Šlape to přesně tak, jak má. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ač je původní příběh do Agathy Christie dokonalá detektivka, která bude aktuální i za sto let, tak zde se uchýlit k pětihvězdičkové náloži je bohužel takřka nemožné. Příběh je skvělý, zpracování v čele s kamerou hodně nápadité, CGI efekty kupodivu fajn, ale Kenneth Branagh to tady prostě pojal tak ve velkým, že do filmu nejen natáhl sérii skvělých herců, ale také z Balkánu udělal Italské Dolomity. K tomu rozuzlení mi ke konci příliš nesedlo. A to i přesto, že jsem věděl, co se bude dít. Styl Poslední večeře vrcholilo i herecky, kdy se z některých postav svým divadelním expresivním výstupem staly karikatury a to mě trošku zamrzelo. Celkově vzato sice dobrý film, ale může děkovat za předlohu. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $55miliónovTržby USA $102,726,660Tržby Celosvetovo $349,669,544Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Videl som aj starú verziu z roku 1974, ktorá ma o niečo viac bavila ale nepomôžem si, tento detektívny dej ma proste neberie. /50%/ ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Výsledek zcela odpovídá očekáváním. Pravověrná adaptace se skvělými herci a místy téměř pohádkovým vizuálem splňuje nároky na kvalitní oprášení klasiky, Branagh však nepřidává nic moc navíc. Těžko říct, jak by bylo možné jeden z nejslavnějších detektivních případů inovovat a zároveň zacházet s látkou dostatečně uctivě – slavný charakterní tvůrce se o to raději ani nepokouší a s jistotou táhne vyšetřování z úlohy režiséra i titulního představitele. Na jeho úmyslně lámanou angličtinu si za chvíli zvyknete, a pak už jen žasnete nad poctivou detektivní prací. Obsazení je samozřejmě špičkové, jelikož jen tenhle odstavec by vydal na vyjmenování všech hereckých es, a vidět takové množství známých tváří pohromadě je pro fanouška vážně radost. Branagh tedy vedle nešlápl a dodal produkt, který tak nějak dodat měl. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vcelku kvalitní a důstojná filmová adaptace již několikrát zfilmovaného legendárního krimi románu Agathy Christie... Tenhle film bude samozřejmě nejlépe fungovat na diváka, který ještě nečetl literární předlohu, ani neviděl dřívější filmové zpracování, když znáte zápletku a především rozuzlení, ztrácí zážitek na intenzitě, i tak jsem měl ale pocit, že se dívám na opakování již dříve viděného filmu, což je v tomto případě důkaz, že Poirotovská franšíza byla natočena dobře... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„NĚKDO NARUŠIL MOU TOUHU PO ODPOČINKU…“ /// Tak já vám nevím... hromada známejch herců, vyšetřuje tady jeden z nejslavnějších detektivů... ale je to jakási nuda. Ta paní vedle má furt nějaký připomínky (je to znalkyně, páč má doma všechny knihy + seriál a navíc je to manželka, takže ...) a já, jelikož jsem nečetl ani Babičku... no nestrhává mě to. I když je tady každej podezřelej a potencionální vrah (což asi má tak bejt). Dramatický finále je dostatečně dlouhý, ale nudím se. Prej PRAVEJ Poirot má úplně jinou osobnost. Prej, prej... nevím... ale film je nuda. I když hezky natočená. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1934 napsala Agatha Christie, neznám. 2.) David Suchet? Neznám... 3.) Ten novej Sherlock je zbytečně svižnej. 4.) Thx za titule „Parzival“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mi absolutně nesedlo. Do filmu jsem šel bez poznání předlohy, ale ani slušný herecký cásting a pohádkový vizuál mě nevytrhl z ultimátní nudy, kde jsem snad poprvé v kině na 20 minut usnul. Hercule Poirot mi příjde jako hodně nezajímavý detektiv a Kenneth Branagh s otřesným přízvukem tomu příliš nepřidal. Jeho detektivní práce mi nepřišla vůbec ničím zajímavá a jediným plusem tedy zůstává finální rozuzlení, které jsem nečekal a určitě překvapilo. Film není vůbec napínavý, temný, dialogy nejsou příliš zajímavé a k vraždě dojde jen jedné, tohle zkrátka není film pro mě. 45% ()

tron 

všechny recenze uživatele

"Je len dobro a zlo. Nič medzitým." Suchetovo stvárnenie Poirota je ťažko nahraditeľné, ale nevidím dôvod, prečo to neskúsiť. Zrejme neexistoval lepší nasledovník, než uznávaný shakespearovec Kenneth Branagh. Super je, že Poirota poňal inak. Síce tiež ako neznesiteľného egomaniaka, puntičkára a „asi najlepšieho detektíva na svete“, ale i menej vážne (až roztopašne). Lenže i kvôli tomu finále nefunguje až tak dobre, ako v televíznej verzii so Suchetom. V nej bol Poirot poňatý ako starý, životom, prípadmi a zločincami unavený, prísny, tvrdý, nekompromisný a spravodlivosťou nezdravo posadnutý muž. Nie je možné s ním vyjednávať. O to fascinujúcejší bol záver, v ktorom musel prehodnotiť mnohé zo svojich dovtedajších priorít. Výborne to fungovalo i vďaka úvodu, ktorý ukázal, že zločincom neodpúšťa (ukameňovanie ženy, samovražda vojaka). O to viac bol jeho finálny prerod epickejší. Branagh to od začiatku hrá trochu do komédie. Žiadna enormná posadnutosť zákonmi. Odhaľuje zločiny, ale nie je to životná filozofia, ale skôr hra, aby sa nenudil. Takže hoci je koniec už z princípu intenzívny a plný satisfakcie a pozoruhodných myšlienok o vine a treste, NIE JE to epické, ale „len“ OK. Branaghovo herectvo a réžia síce robia svoje, ale film v strede dosť stagnuje, niektoré scény sú čudne ustrihnuté, iné sú absurdné (nindža bitka s ruským baleťákom - to fakt nevystrihli a nechali to v hotovom filme???), kasting mohol byť lepší (vyložene páčiť sa mi páčil len Branagh a potom už v podstate nikto, ehm) a ak by ste sa tešili na slávne mená, vedzte, že každá známa tvár má malý priestor, ktorý nakrútila, tipujem, tak za dva tri dni. Troška čudne pôsobí tiež vlak, ktorý mal byť mohutným kolosom, križujúcim po železniciach, a nakoniec sa z neho stala len jedna lokomotíva ťahajúca tuším štyri vozne. Wtf. Ten príbeh je bombový (úžasné rozuzlenie!), ten sa pokaziť nedá možno ani keby niekto veľmi chcel. Ale proste to nefunguje tak emotívne silne, ako televízna (a podstatne lacnejšia) verzia so Suchetom. Za dobrý začiatok, pôsobivý záver, Branagha a predlohu 3,5*. Kino Považan NMNV 2017 ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Tak nevím, jestli Branagh spíš točil, nebo maloval - ten film ale každopádně vypadá nádherně. Nadšený jsem i z rychlého a dobře vystavěného úvodu a taky silného konce, který i přes očekávanou pointu a nepřekvapivé provedení pořád dokáže emocionálně strhnout. Herecky se tomu nedá nic vytknout a klobouk dolů před Branaghem, protože takhle s láskou zahraná hlavní role + naprosto precizní režie vyžadují asi velkou dávku soustředění, dal to fakt na pána. Zklamává tak paradoxně jedna z papírových deviz filmu a tou je samotné vyšetřování, které obzvlášť ve druhé třetině příliš nebaví, zbytečně zpomaluje tempo a vlastně jen brzdí katarzi, která se stejně dá odhadnout po prvním kolečku výslechů. Šlo to určitě natočit méně utahaněji. Přesto víc než solid effort, 7/10 a Branagh klidně na nominaci. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Musim rict, ze me to prijemne prekvapilo. Branagh, jakozto clovek, kterej se chce drzet predlohy, byl samozrejme predlohou zaroven svazanej, ale dela vse pro to, aby v ramci moznosti udelal z filmu moderni detektivku, ktera nebude jen unyla konverzacka, ale dojde i na nejakou tu akci a divak se bude bavit. A dari se mu to, vizualne to vypada moc pekne, i pres to, ze triky jsou trochu slabsi, dari se budovat hodne napinavou atmosferu a navic tu je naprosto spickova sestava hercu. Konec je sice lehce uspechanej v porovnani s rozvleklejsi prvni polovinou, ale film proste bavi od zacatku do konce. Jediny, pres co jsem se neprenes, je Branaghovo Poirot, proste mam zafixovanyho Sucheta. Ale i tak solidni 4*. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak mně Kenneth ukázal jak vypadá solidní průvan a kaskadérský kousek v podobě Poirota, jinak notoricky známého v této roli hlavně Davidem Suchetem. Tak jako u Suchetovského Poirota na mě dýchá velmi intenzivně staroanglické prostředí a atmosféra, tak tady na mě zavanul téměř moderní, novátorský duch a Branagh s normální mluvou, na kterou jsme zvyklí. To beru jako velké plus. Knírek byl úsměvný a celkově tam bylo víc momentů, kdy na mě Poirot komicky juknul. V tomhle případě jsem mile překvapená. Bylo vidět, že si s tím Kenneth vyhrál, co se zpracování a digitálu týká a o hereckém obsazení nemluvě. Docela by mě zajímalo, jak sehnal takové super filmové star třeba jen na pár větiček v celém příběhu. Kenneth to všechno vsadil na jednu kartu a myslím, že se povedlo i když Suchet je už přece jen víc pod kůží a v povědomí diváků. O to víc dávám Kenovi palec nahoru za tu kuráž. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ten vrah se mi vysmívá. Dobře. Jeho první chyba." Hercules Poirot nejel Orient Expresem poprvé, ale naštěstí si už nepamatoval, že tento případ již několikrát vyřešil, takže mohl uvést šedé buňky mozkové opět do pohybu. A mě bavil jeho perfekcionismus, zdvořilost, neschopnost přijmout přiznání a vlastně i ten vyžehlený smeták pod nosem. Jen jsem to celé už někde viděl. ()

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Disney oznámilo své plány

Disney oznámilo své plány

07.05.2019

Studio Disney čerstvě oznámilo své plány na příštích sedm let, a vzhledem k tomu, kolik toho je, pojďme se do toho rovnou pustit. Nejvýznamnější část novinky se pochopitelně týká nových Star Wars. Po… (více)

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

30.09.2018

Filmová adaptace klasiky Agathy Christie Vražda v Orient expresu v loňském roce vydělala 352 milionů dolarů a potěšila jak diváky, tak kritiky – zaslouženě se tak dočká pokračování. Snímek s názvem… (více)

Artemis Fowl míří do kin

Artemis Fowl míří do kin

28.12.2017

Kenneth Branagh letos ohromně zabodoval s Vraždou v Orient expresu. Film už má na kontě 311 milionů dolarů a chystá se pokračování (Smrt na Nilu), Branagh si ale není jistý, jestli ho bude režírovat.… (více)

Reklama

Reklama