Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za okouzlujícím půvabem Anny Poliatovy, pařížské top modelky, se skrývá tajemství, díky kterému se ocitne v centru nebezpečné operace, rozehrané špičkovými agenty soupeřících tajných služeb. Film Anna je strhující a nervy drásající jízda plná překvapivých zvratů, vášnivých vztahů a dechberoucí akce. (Vertical Entertainment)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (513)

nash. 

všechny recenze uživatele

Anorektická verze Nikity, která je sice dějově komplikovanější, ze všech těch zvratů a časového hopsání jde občas hlava kolem (přesto je to možná nejlepší prvek filmu), ale rozhodně nechytne za srdce jako originál, a už vůbec se stejným způsobem nevypálí do paměti. Saša je prostě jen modelingový ksichtík, ne osobnost jako Anne Parillaud, a když na to přijde ani tak dobrá herečka. Občas slušná akce, na které je ovšem vinou poněkud prkenné modelky vidět jak je nacvičená. Jako by ji prováděla na přehlídkovém mole. A totéž vlastně platí i o emocích. Chladně strojená Saša není emocemi překypují živel jako Anne Parillaud, která mě dokázala strhnout, chytnout za srdce, a které jsem opravdu držel palce. Zkrátka Anna jednou jo, ale příště si dám raději znovu Anne. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Sasha Luss mě hodně nadchla, to blonďaté modrooké stvoření je ve většině záběrů naprosto oslňující, a půvabům té herečky prostě nejde odolat. S její postavou jsem měl ale už trochu problém - to, jak ve filmu chladnokrevně vystřeluje mozky desítkám lidí, aniž by s tím měla sebemenší morální problém, to jak si poživačně užívá sexu s muži, které si omotá kolem prstu, a především to, jak chladnokrevně vyvázne z jakékoli situace a odchází středem jako vítěz, tím vším mi přišla jako takový James Bond v sukních, a protože špionskými filmy jednak opovrhuji a jednak mi ženská postava s takovými vlastnostmi přijde skoro až strašidelně neženská, bránilo mi to si ten film víc užít, ačkoli je jinak natočen vcelku efektně a minimálně některým scénám se nedá upřít značná působivost (zpackaný úkol v restauraci, úprk ze sídla KGB...). Taky mi vadilo obsazení zbylých rolí - duo Luke Evans & Cillian Murphy jsem nikdy moc nemusel, a Helen Mirren, resp. její postava, mě tam vyloženě srala (nevím, co to je za debilní žánrové klišé, že tomu všemu nahoře vždycky šéfuje nějaká ženská). No a konečně sdílím i výtku, která už v souvislosti s tímto filmem zazněla mockrát a je mi skoro trapné to opakovat, ale prostě podoba s Brutální Nikitou je nepřehlédnutelná, a člověk se samozřejmě neubrání dojmu, že se Besson do jisté míry vykrádá. Navíc mám čím dál víc pocit - vzhledem k jeho režijní tvorbě posledních let - že Nikita i Leon z kraje devadesátek byly spíše dílem šťastné náhody, kterou se už nikdy Bessonovi nepodařilo zopakovat, takže si jeho filmů jinak moc necením, a i toto vědomí mi bránilo si z Anny nějak víc sednout na zadek. Není to špatné, ale nepřijde mi to ani jako žádný zázrak; ta vyprávěcí struktura s neustálými retrospektivami mi nepřišla nějak extra invenční; celkově podle mě tento žánr jede odjakživa v bezpečně vyjetých kolejích, kde se ani nečeká, že by vlastně šlo přijít s něčím skutečně novým či převratným - snad i zde se rodí ten můj despekt. A v neposlední řadě mi tam i vadilo, že se ve filmu vyskytují auta a technika (mobily, laptopy...), které v době, do níž je děj zasazen, neexistovaly; hrozně mě takové detaily iritují - prostě nechápu, jak se může dopustit, aby postavy jely v roce 1990 po Moskvě a na silnici před nimi kamera zabrala Oktavii III, nebo jak si můžou telefonovat malými mobilními telefony, které nápadně připomínají Nokii 3310 z roku 2000. Celkově jsem tak nějak nepochopil, proč se to vlastně musí odehrávat na zač. 90. let a ne v současnosti, protože točit dnes dobové filmy o boji CIA vs. KGB mi přijde trapně passé. Bond už ostatně taky dávno nebojuje proti Sovětskému svazu... Nevím no, napadá mě prostě spousta důvodů, proč si Anny nijak moc necením, i když zcela chápu lidi, kteří si to dokonale užili. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Luc Besson servíruje parádní špionážní akční thriller se sex appealem nabitou Sashou Luss. Je to přesně ten špinavý akčňák, který v kinech poslední roky chybí, Hlavní hrdinka to nemá v životě lehké, je vlastně téměř na dně dokud nedostane příležitost stát se KGB vládním Assassinem, který nebude mít konkurenci. Skvělý je také Cillian Murphy jako velitel CIA či Luke Evans z KGB. Zpočátku je lehce matoucí časté skákání v čase, které však v průběhu filmu dostane řádný význam a je zde překvapivě dost nečekaných zvratů. Akce mohlo být více, ale když na ní dojde, tak se pěkně zapotíte. 5 minutová scéna v restauraci na jeden záběr konkuruje Johnu Wickovu a místo noži řezat chlapy urvaným talířem je nápad za 1000 dolarů! Headshotů a mrtvol je zde víc než dost. Bavil jsem se, přesně tohle jsem v kině v létě potřeboval. 80% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh je vlastně založen na neustálém přeskakování v čase "tři roky zpět" "pět let vpřed" atd., jelikož jsem nebyl opilý nedělalo mně nejmenší problém se v tom orientovat na rozdíl od několika filmových kritiků, který po každém přeskočení v čase měli potřebu hlasitého vysměšného projevu. Pochopil bych to ještě u puberťáků co se předvádí před děvčaty, ale u movie press to je docela slušná vizitka retardace, zejména, když právě ty časový schůdky nahoru, dolu dělali děj atraktiní a zajímavý a podstata vyprávění příběhu byla založena právě na tom. Ve filmu se nenechází tolik akčních scén, jak by se dalo čekat dvě velké + průměrná honička, ale ty dvě akce zejména ta v resturaci stojí za sledovačku, je v ní pár hezkých záběrů i nápadů. Hlavní představitelka Sasha Luss, hmmm nechal bych si říct, to každopádně. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Bessonovi Nikity jdou. Mně se Anča líbila. Pravda, bylo to přeplácané, v závěru v parku pateticky ukecané, skákalo se časem sem tam, tam a zpět a zase sem tam, ale bylo to kdysidávnobesonovsky dobré! Mám radost, že se Leonův táta zvetil a vybičoval k čemusi dívatelnému, jeho publikem ověřenému, přestože lehce vyvařenému, však s rukopisem sobě vlastním. A ta nová Mila? Ta je oku milá. Scénka bílý kožíšek s vidličkou mě potěšila! Klasika. Ve srovnání s veskrze stupidní, uondanou, otravnou Rudou volavkou byla Anna super jízda. Chyběl mi tam jenom Tchéky Karyo. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Scéna, kde se Anna (Sasha Luss) vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nezdařené misi, je odkaz na dřívější režisérův film Léon (1994), kde byli okolnosti velmi podobné. (TaNya_)
  • Hlavní budova KGB ve filmu je ve skutečnosti chemické oddělení Státní univerzity v Moskvě. (NiWi)

Reklama

Reklama