Reklama

Reklama

Ve strhujícím thrilleru režiséra filmu Na život a na smrt hraje Mark Wahlberg agenta elitní jednotky CIA Jamese Silvu. S pomocí špičového supertajného týmu musí Silva dopravit „zásilku“ (Iko Uwais), která disponuje životně důležitými informacemi, na leteckou základnu dřív, než dorazí nepřítel. (Magic Box)

Videa (15)

Trailer 5

Recenze (263)

castor 

všechny recenze uživatele

Sice natočil i uřvaný guláš Bitevní loď, když ale Peter Berg spojí síly s Markem Wahlbergem, pořádným zvukařem a solidním scénografem akčních scén, divák se musí zaradovat. Efektní je tahle dvojka i tentokrát, vše výše uvedené platí, ovšem kromě hlučné akce to chtělo pořádně dupnout i na střihačské duo. Sic Colby Parker Jr. s Bergem spolupracuje dlouhodobě, tentokrát se utrhl ze řetězu a střih akci svou chaotičností příliš neprospívá. O propracovaném scénáři nemůže být řeč, prostě se ztratilo cesium, které může ve výsledku způsobit radioaktivní zamoření rozmetáním radioaktivních látek klasickou výbušninou. Důležitým článkem úderného týmu je právě Wahlberg, ukecaný macho, ke kterému si divák obtížněji hledá cestu, navíc škoda, že je hbitý řezník Iko Uwais málo využitý. Berg bude nicméně vždy lepší specialista na pořádnou porci akce než na lidská dramata, což platí i tady. Nijak zvlášť nepřekvapí, sází na chlapácká gesta, solidní emoce a tentokrát i na hodně kontaktní a krvavou akci. Někomu to stačí. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Čtvrtá a zatím bohužel asi nejhorší spolupráce dua Berg/Wahlberg. Otravná zbrklost tu zabijí vše podstatné - od příběhu, přes postavy (Wahlbergův asociální team leader je chvílemi skoro nesnesitelný) až po akci (ta je navíc nepříjemně často dost špatně sestříhaná). Iko Uwais si nepřekvapivě krade film pro sebe, ale bez opory v podobě Garetha Evanse ani on nemůže naplno vyniknout. Rozpačitý otevřený konec celkový dojem z tohoto velmi matného a neuspokojivého akčního špionážního thrilleru vlastně jen podtrhuje... 50 % ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Viděno v RegioJetu po cestě z Brna do Prahy (a že jsem to nehodnotil jsem si vzpomněl až teď). Já to mám s tímhle filmem těžké. Na jednu stranu to je akčňák, který dává smysl, je na něm vidět, že na scénáři někdo opravdu pracoval a že režisér nespoléhal jen na to, že akce všechno zakryje, ale co mám dělat, když to na druhou stranu je akčňák, který je mdle natočený, po většinu času mě nudil a vlastně ve mě ani nic nezanechal? Tohle je jeden z případů, kdy cením obsah, ale forma je na prd. Navíc některé informace podává podivně chaotickým způsobem a vůbec nechápu proč, na art si to nehrálo a i kdyby jo, stejně bych nadával. Tohle bohužel ani na tři hvězdy nevidím, ale abych nekončil tak černě, myslím si, že z Ika Uwaise by mohla být správná novodobá ikonická akční postava, jako svého času byl třeba Stallone nebo Van Damme. Jen mám pocit, že mu nikdo moc nedává šanci pořádně prorazit. Lepší 2* ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Když Péťa na chvíli přestane pateticky cákat na americkou vlajku při honění si nad nezahlušitelnými ztepilými fešáky ze všech těch sýlů, forsů a renžrů a pustí se místo těch kýčovitých sraček pro otylé pojídače horkých psů do nekompromisního honění agenta s triplem, dokáže uplácat fuckt kulantní a neseroucí se akčňák, který si místy nezadá s fantastickými Auvajsovými Rejdy. Ostatně samotný gumový Auvajs se tohohle také zúčastnil, opět bolí a kope jak zdivočelý cigoš kabelové rýhy pro Telekom. Svižné od první minuty, mile brutální a navíc tentokrát ty speciální jednotkáře kolem jako vždy koženě přehrávajícího Márkyho Márka masivně decimuje kdejaká pouliční soldateska čmoudů z jakartských slumů, což rozkošně korunuje pro Holý úd nezvyklý heavyend. Takže jakožto zdejší expert na zamindrákované panice doporučuji nedat na tu hrstku zpomalených homokrejčích, co u toho nestíhali těkat očima, a šup s tím do červených čísel. ()

Psychor odpad!

všechny recenze uživatele

Jeden z vůdčích představitelů hollywoodské kavárny Berg si ke svému zděšení uvědomil, že pro jeho tvorbu tak charakteristický vlastenecký patos již přestává zabírat i na americké popkornové publikum, v důsledku čehož se nyní nenáročného diváka pokusil nalákat na "ultimátní akční jízdu". Jeho předcházející snímky si i přes onen ideologický nános a slaboduchý scénář uchovaly alespoň náznak dějové linie, avšak v případě Mile 22 již zůstalo pouze u chaotického shluku záběrů. Ve střižně i za kamerou zřejmě zaskakovali nějací brigádníci, což se mimo jiné zásadně promítlo do zoufalé neefektnosti akčních scén. Nesmyslně se třesoucí obraz, zmatečně používaný zoom in-out a především zběsilé střídání jednotlivých záběrů, které mnohdy trvají pouze několik milisekund, a tudíž je divák vnímá převážně na podprahové úrovni. Ve výsledku tedy akce bez akce, která vzhledem k žalostnému střihu navozuje leda tak bolest hlavy. Jakožto zdejší hororový expert jsem se domníval, že tragického Slender Mana v souboji o nejhorší snímek léta nikdo nemůže ohrozit, ale Mile 22 se ukazuje býti více než důstojným soupeřem. Odpad. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (9)

  • Písnička, která hraje na koncu filmu, je „Is You Ready“ od Migos. (Duoscop)

Reklama

Reklama