Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

Matty 

všechny recenze uživatele

Zajímavě načatá, leč nezajímavě rozvíjená zápletka. Film vlastně tvoří tři povídky o zločinu a trestu, sváru rozumu a vášně, které by mohly existovat i autonomně. Každý zločinec bude jednou potrestán, byť třeba za zločin, který nespáchal. Skvělá atmosféra filmu noir a neuvěřitelně intenzivní scény typu „Jeanne Moreauová jde po ulici“ nepojí silnější příběh. Po třiceti minutách jsem jenom s malým zaujetím vyčkával, co bude dál. Nemluvě o silně nepravděpodobném chování mladé dvojice milenců, jejichž patetické loučení se se světem je něčím otřesným (pokud nešlo o parodii). Kkonvenční závěr pak Výtah na popraviště degraduje na řadovou detektivku. 70% Zajímavé komentáře: Machrovic, Torrance, Gil-galad ()

lsd 

všechny recenze uživatele

Jen mě mrzí to, že potenciál tohoto snímku byl určitě velký(hlavní nápad a příběh, to oboje je výborné, dokonce hlavní zápletka trochu přípomíná geniální film Muž, který nebyl), ale Malle toho nedokázal dostatečně využít, což bylo možná dáno jeho nezkušeností, protože toto byl jeho první film. Mohl to být fantastický, napínavý thriller u kterého byste se báli i mrknout, abyste náhodou o něco nepřišli. Takhle je to vcelku napínavé, ale některá místa jsou prostě nezáživná a tím pádem film nemá takový spád, jaký by potřeboval. Herci jsou také spíše sterilní a celově takový nepřesvědčivý až umělý. Snímek za 3 plus geniálí hudba Milese Davise za půl bod, čili dohromady je to za 3,5 za nápad a vcelku přesvědčivou atmosféru Francie konce 50. let. ()

Reklama

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. Francouzskou tvorbu sjem nikdyneměl nijak zvlášť v oblibě, ale tenhle film je opravdu příjemný. To hlavní je tu vynikající scénář, který se bohužel nepovedlo zfilmovat tak jak by si zasluhoval. I přes to se jedné o velmi pěkný kousek francouzského dramatu. Nemá daleko k Hitchcockovým lehce (opravdu velmi lehce) naprůměrným filmům. Jediné co mě rožčilovalo bylo neustále blikající světlo ve výtahu, které mě prostě dohánělo k šílenství. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já chápu, že starý filmy jsou z dnešního pohledu tak trochu naivní a hloupý, ale tohle je fakt moc. Chování některých postav hraničí s těžkou debilitou nebo je úplně mimo realitu. Hlavně ten páreček mladýho zlodějíčka a prodavačky květin a pak ten skopčák z filmu dělali nechtěnou parodii. Představte si, že do někoho nabouráte a ten člověk vyskočí z auta celej vysmátej a řekne něco jako: "Jééé, vy jste mi naboural auto. Tak to vás zvu na skleničku a společně to oslavíme." Nebo rozhodnutí o spáchání sebevraždy proběhne asi takto: "Policie nás nedostane. Mám tady nějaký prášky na spaní, tak radši spácháme sebevraždu. - A to musíme? - Jo, musíme. - Hmm, tak jo." To si snad museli i ty herci připadat jako idioti, když to natáčeli. Jinak třeba klaustrofobický scény z výtahu mi špatný nepřišly a sledovat Jeanne Moreau, jak bloumá po nočních ulicích Paříže, mě taky docela bavilo, ale od takhle slavnýho filmu jsem čekal víc. Připadá mi, že ty filmy označovaný jako francouzská nová vlna jsou celkově strašně přeceňovaný. Ale pořád mě to teda bavilo víc než ještě slavnější U konce s dechem. Je to horko těžko na 3 hvězdy. A tu třetí hvězdu dávám hlavně za skvělou Jeanne Moreau a za Lina Venturu, kterej se teda ve filmu objeví až na pár minut na konci. ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Když jsem tuhle "noirovku" viděla před pár lety poprvé, úplně mě dostala. A teď si to užívám znovu. Dokonale připravená vražda, ale všechno zhatí zapomenuté lano. Černá kočka za oknem, Julien uvízlý ve výtahu, Jeanne Moreau kráčející po ulici za doprovodu úchvatné jazzové trubky Milese Davise (26. a 27. minuta filmu - pro mě absolutní vrchol),naivní mladí milenci, Lino Ventura jako vyšetřovatel...Film je černobílý, atmosféra dokonalá, francouzština (kterou jsem z doby studentských let ještě úplně nezapomněla) nádherná. Skvělý zážitek! ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • Malle šikovne pracuje so zvukom. V navonok nepodstatnej role sekretárky a jej konaní vykoná prvý uzol zápletky. Najprv jej použitie elektrického strúhadla na ceruzky prehluší výstrel z pištole, neskôr jej telefonát spôsobí, že Julien zabudne zvesiť lano. (Biopler)
  • V predlohe Noëla Calefa je postava Florence marginálnou, vo filme je aj skrz scenáristu Rogera Nimiera hrdou a nezlomnou femme fatale. (Biopler)
  • Dokonalý filmový zločin má symetrickú formu, prehľadnú postupnosť a aj najmenšiu chybu trestá na konci nesprávnym výpočtom. Z tohto dôvodu sa páchatelia zákonite vracajú na miesto činu kvôli odstráneniu chýb a opraveniu riešenia. Julien Tavernier sa musí vrátiť pre zabudnuté lano, Louis sa musí vrátiť pre kompromitujúci dôkaz v podobe nevyvolaného fotografického filmu. (Biopler)

Reklama

Reklama