Režie:
Sam MendesScénář:
David SelfKamera:
Conrad L. HallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Tyler Hoechlin, Paul Newman, Jude Law, Daniel Craig, Stanley Tucci, Jennifer Jason Leigh, Liam Aiken, Dylan Baker, Ciarán Hinds, David Darlow (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (865)
Je to kvalitně natočený, slušně zahraný, dokonce i ten Tom Hanks v roli nájemnýho vraha nepůsobil až tak divně, jak jsem čekal. Jinak příběh o pomstě sice nepřináší nic novýho po Sluncem, ale celkem se na to dalo koukat. Zároveň to je ale takový nemastný, neslaný, atmosféra taky žádná sláva a hlavně jsem teda nečekal, že film, kde je to samej mafián, gangster a nájemnej vrah, se bude celou dobu motat kolem vztahu fotra se synem. A samozřejmě nemůže chybět hollywůdskej dojemnej konec. Celkově průměr. Vyzdvihnul bych akorát Newmana a Lawa. ()
Napoprvé mě převálcoval. Od první sekundy až do konce obrazově oslnivý filmový zážitek. Z každého záběru je cítit bezchybná souhra skladatele Thomase Newmana (charakteristicky působivý, ale ne úplně stejný), kameramana Conrada L. Halla a Sama Mendese, který potvrdil svou režijní výlučnost. Režisérovým pomníkem nechť se stane lahůdková scéna v dešti, v níž kulky baletně smetou gangstery, a pak dovolí Paulu Newmanovi ukázat, čemu se říká mistrovství jednoho pohledu. Pravda, s odstupem už Road to Perdition nepůsobí obsahově tolik vitálně. Jde o jednorozměrný výlet otce a syna, který na komplexnost Americké krásy a Mariňáka nemá. ()
Skvělá temná gangsterka. Napínavá, dynamická a vizuelně krásná od první do poslední minuty. Tom Hanks je se širákem na hlavě a s knírkem pod nosem skutečně cool, Paulu Newmanovi jdou i záporné role a Jude Law je jako slizký a úchylný Maguire naprosto jedinečný. O režisérském umění Sama Mendese nikdo nemůže oponovat (za všechny přestřelka beze zvuku). Určitě jeden z lepších filmů tohoto žánru. 80%. ()
Filmovou adaptaci Cesty Cormaca McCarthyho měl režírovat Sam Mendes! Vykreslit cestu otce ke svému vlastnímu synovi na gangsterském pozadí byl vskutku impozantní nápad. Mendes nechává vzadu pochybnou komiksovou předlohu a ilustruje si film podle vlastních představ. Díky němu a Thomasu Newmanovi jsou to pak momentky nezapomenutelné - zvlášť divadelní aranžmá ve scéně konečného zúčtování. Poznámka pod čarou: jeden z posledních filmů, kde Tom Hanks vypadal jako Tom Hanks. ()
Poctivý hold gangsterkám, který v několika momentech přesahuje i své vzory a stává se sám nezapomenutelným. Film táhne dokonalé herecké obsazení a vychutnané čekání na povinnou, od začátku tušenou finální přestřelku, která je opravdovou pocitovou lahůdkou a překrásným zadostiučiněním pro diváka. Mendes má perfektní cit pro vymezení si vlastního hřiště a následné rozehrání bravurní hry. Nádhera. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (27)
- Film je věnován památce kameramana Conrad L. Halla. (Hal_Moore)
- Režisér Sam Mendes si zahrál cameo roličku jako jeden z osobních strážců Johna Rooneyho (Paul Newman) v přestřelce v dešti. (Hal_Moore)
- Během natáčení občas teplota spadla až na třicet stupňů pod nulou. Tato skutečnost však neznamenala, že na scéně bylo tolik sněhu, kolik štáb potřeboval. Bylo potřeba vyrobit spousty tun umělého sněhu. (Hal_Moore)
Reklama