Režie:
Christopher McQuarrieKamera:
Fraser TaggartHudba:
Lorne BalfeHrají:
Tom Cruise, Hayley Atwell, Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby, Esai Morales, Pom Klementieff, Henry Czerny, Shea Whigham (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (612)
Cruise a McQuarrie si už potřetí jedou to svoje a opět servírují zábavný letní blockbuster, který potěší svou fyzičností/nedigitálností, ale po předchozím díle je to krok zpátky. Dřívější scenáristická hutnost se rozplizla v nesmyslném rozdělení na dva díly (s pitomě dlouhým a béčkovým názvem) i v sice se osudově tvářící, ale povrchně a až legračně odvyprávěné báchorce o boji se zlovolnou umělou inteligencí. Co v Oku dravce (2008) působilo jako čirá sci-fi, už dneska jako sci-fi zdaleka nepůsobí, ale žádného hlubšího vhledu do problémů okolo AI se nedočkáme - jen honičky za macguffinem-zlatým klíčem se svítícími barevnými sklíčky (který má podle mě stejného designéra jako Thanosova rukavice). Co se akce týče, chyběl mi tu nějaký výrazný akční otvírák jako Tom vlající za letadlem v pětce a vtipnou autohoničku v Římě poněkud zastiňuje destrukčnější autohonička taktéž v Římě v letošním Rychle a zběsile - RaZ už roky vykrádá M: I, ale letos ji regulérně předběhlo, respektive předjelo. A chyběla mi tu podobně parádní bitka jako ta na toaletách v předchozím díle (ta na mostě v Benátkách se nechytá). Finále ve vykolejeném vlaku je ale solidní a já si ho užil o to víc, že jsem ho viděl ve 4DX a díky tomu jsem v tom vlaku prostě byl. Každopádně další díl neodmítnu. ()
Na první pohled podvyživený díl série, který paradoxně v nejdelší stopáži nabízí polovinu atrakcí těch nejlepších z předešlých dílů. Auto honička v Římě nepřichází s ničím světoborným a vlaková scéna je opakovačkou z první Mission: Impossible plus vytuněnou verzí nejnapínavější scény ze Ztraceného světa. ALE! Dead Reckoning Part One mě při druhém zhlédnutí nejvíce ze všech dílů bavil dějově. Perfektním timingem námětu s hrozbou umělé inteligence; konstelací postav z předešlých dílů včetně Kittridge z jedničky; novým ultimátním záporákem Gabrielem, kterého má Ethan Hunt hned dvojí důvod nenávidět ze všeho nejvíc na světě; upřímným dojetím ze scény na benátském můstku Conzafelzi; novou kráskou Hayley Atwell, perfektně chemicky sladěnou s Tomem Cruisem; a spoustou vtipných a nápaditých detailů, kterými jsou vyšperkované právě ty na první pohled ne tolik inovativní scény - letiště, honička v Římě, zakomponování známého moto-skoku do vlakové scény či až cinefilsky orgastické finále, které zmíněnou scénu ze Ztraceného světa zněkolikanásobuje absolutním blockbusterovským vzrušením. A to jsme teprve v polovině filmu. Pokud Part Two vygraduje tak, jak Cruise s McQuarriem ví že musí vygradovat, stane se Dead Reckoning alfa dílem série a možná určí nový směr vícedílného dávkování dalších impossible misí Ethana Hunta. Zpráva, že je Tom plánuje točit do osmdesátky, mi udělala den. ()
UŽ ZASE BĚŽÍ, pěkně předpisovým junáckým tempem, kolínka správně nahoru (jo, jasně Tome, my víme, že jsi věčný mladík , nemusíš nás o tom pořád tak okatě ujišťovat). Film samotný je pak sledem lepších akčních scének, nalepených na naprosto dementní kostru, která jakoby vypadla z šedesátkových špionážních béček, které se tak krásně později parodovaly. Celý koncept Entity mi přišel úplně směšný. ()
Několik skvostně nadupaných akčních sekvencí v za mne celkově problematickém filmu. MI se sice tváří smrtelně vážně/osudově/whatever, ale obávám se, že inteligencí zápletky se už pohybujeme na úrovni série Rychle a zběsile. Celá ta splašená umělá inteligence je naprosto absurdně vymyšelná, zápletku pořád někdo z postav musí doslovně vysvětlovat, aby se divák alespoň rámcově chytal, ale stejně to moc nepomáhá. Pokud bychom zapomněli na řemeslé zpracování a zamysleli se jen nad dějem jako takovým ... tak nevěřím, že to někomu dává smysl. Třeba ta dialogová přestřelka na benátském hudebním večírku, WTF. Přes dvě a půl hodiny hledáme klíč, příště se budeme přes dvě a půl hodiny potápět k ponorce, pak Cruise ten klíč narve umělé inteligenci do prdele a ona zkrotne, nebo tak něco. 83 procent a 620. nejlepší film, můj ty bože. ()
Film je až po střechu historického vlaku nabitý akčními scénami. Ty honičky v Římě byly parádní, moc se mi líbily. Ty kolem parní mašinky, jeho vagónů a tunelů byly zase úsměvné, jako vždy doslova k nevíře! Nás deset diváků v sále (tuším, že má tento snímek těsně po premiéře v českých kinech) pár takových scén svorně velmi pobavilo a smích byl slyšet ve všech obsazených řadách. Nechci přemýšlet jak přitažené za vlasy to všechno bylo. Akce spolu s tajemnou sci-fi zápletkou prostě fungovala a já se bavila. Není ale divné, že nejsem napnutá na pokračování? Vím o co všem jde, komu o to jde a kam je potřeba to strčit. Když se ale nad tím zamyslím, víc bych asi nadávala, kdyby to utli v nejlepším. Takže za mě dobrý. :-) ()
Galerie (85)
Zajímavosti (34)
- Úvodné titulky sa objavia až po 28 minútach filmu. (Arsenal83)
- Scéna s vlakem i mostem je velmi podobná scéně z filmu Přejezd Kassandra (1976). (sator)
- Pri natáčaní režisér McQuarrie zistil, že herečka Pom Klementieff je tak ohybná, že ju pre jej gymnastické schopnosti prezýval „Pom Cruise“. (Arsenal83)
Reklama