Reklama

Reklama

West Side Story vypráví klasický příběh o vášnivé rivalitě dvou pouličních gangů a romantické lásce dvou mladých lidí v prostředí New York City roku 1957. (Falcon)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (185)

silentname 

všechny recenze uživatele

Stephen Spielberg nám prináša remake "West Side Story". A ako už skoro vždy musím oceniť jeho filmársky talent, ktorý sa aj na tomto filme vynikajúco preukázal. Vizuálne je to nádherné, hudobné čísla sú skvelé, tanečné choreografie sú vynikajúce a film má podľa mňa neskutočne skvelú atmosféru. Musím uznať, že film mal v sebe asi všetko čo som potreboval. Romantiku, napätie, dostatočnú dávku drámy a dobre spracované konflikty. Možno je to spracované trošku po shakespearovsky, ale to mi vôbec nevadí. Myslím si, že celý ten príbeh je jednoducho inšpirovaný tragédiou "Romeo And Juliet". Je to tu cítiť. Vďaka tomu je síce pravda, že romanca v príbhu veľmi pripomína obdobie starého romantizmu, kde romantika mala skôr na niečo poukázať, než že by sme to mali brať nejako vysoko vážne. Herecké výkony skvelé, chémia medzi našimi protagonistami funguje a film má svoje momenty, ktoré ma úprimne dostali aj celkom do smutnej nálady. Takže ak máte radi muzikály, myslím, že si prídete na svoje. Osobný highlight je pre mňa hudobné číslo "America", ktoré má fakt obrovskú dávku energie, no rovnako aj hudobná vsuvka na policajnej stanici "Gee, Officer Krupke" ma poriadne dostala. Plus tá energia a tá choreografia... klobúk dole. Som rád, že som film videl a rozhodne stálo za to si sadnúť v kine na tých 156 minút a užiť si to od začiatku do konca. Hodnotenie: A- ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Přijde mi, že Spielberg ve svojí verzi tak nějak velmi dobře zvýraznil dvě hlavní myšlenky, které jsem si já osobně s West Side Story vždy spojovala: že by to bylo mnohem lepší jenom jako sociálně kritický film bez té unylé ústřední lásky a jak stupidní a zdržující jsou všechna ta muzikálová čísla, kdy se všechno zastaví a jenom se zpěvem popisuje, co se právě stalo. Jediný přínos této verze bude "napravení historické křivdy" tím, že Latinoameričany hrají opravdoví Latinoameričané. ()

Reklama

mortak 

všechny recenze uživatele

Kdyby alespoň to "Gee oficer Krupke, Krup you" změnili na tehdy nemožné "f*ck you". Jenže Spielberg nechce nic modernizovat, ale místo toho se vrací se před film z roku 1961 k původní divadelní verzi z roku 1957.  Začíná sice demolicí, ale pak se bezpečně vrací do krásných obrazových kompozicí, které ale v sobě nenesou žádné emoce (Amerika zpívaná a tančena v sutinách? Zapomeňte, najednou je tu na plátně rozevlátá bohatá čtvrt pro hipstery). Chybí tu interpretace, dravost a bezohlednost mládí k originálu. Tohle je vzpomínání starého pána, který má sice filmařinu v paži, ale brutálně se míjí s dobou. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Proti Spielbergově režii nemůžu říct ani prd, ovšem ten příběh mě tak krutě nebavil, že prostě výše jít nemůžu. I pokud člověk oceňuje kvality nového i starého filmu, panovalo v době premiéry remaku jisté přesvědčení, že se vlastně jedná o zbytečnou předělávku, ale za mě to tak není. Jsem rád, že nemusím dohánět původní film a že jsem si látku alespoň mohl zhlédnout v novém hávu, ale muzikály to u mě zkrátka mají tak nějak na pováženou a líbí se mi jen vybrané kousky. Třeba nedávný In the Heights jsem si celkem užil (a to není nejkratší), ovšem West Side Story mě svou stopáží úplně unavilo a vůbec jsem si to zkrátka neužil. Rachel Zegler však už hezkých půl roku sleduji a tu krasavaci čeká jistě zářná kariéra. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Na muzikálové novince Stevena Spielberga West Side Story mě po první (a pravděpodobně ne poslední) návštěvě kina zaujala spousta věcí. Překvapivě ani ne z hlediska vyprávění, kdy Steven víceméně střídá perspektivy několika klíčových postav a subsvětů v jednoduché variaci na Romea a Julii. Napoprvé jsem si užíval spíše to, jakým způsobem je nakládáno s muzikálovou formou a jak se dociluje toho, aby hudební čísla jen neprotahovala stopáž a sloužila plynulému odvíjení příběhu. Značná část filmu užívá žánr muzikálu spíše jako zpestření a ozvláštnění nežli hlavní rámec, což poznáme hned v úžasné úvodní sekvenci, představující nehostinné newyorské ghetto a dvě znepřátelené party / subsvěty. Jen nenápadné bubnování a hvízdání vyvolává chytlavý rytmus, jemuž se přizpůsobuje i pohyb kamery a taneční choreografie. Ty nejsou opulentní a sebestředné, nýbrž promyšleně duplikují nějakou činnost či pohyb postav za nějakým cílem. V úvodu například aktéři skáčou na plot, sbíhají se ze všech stran a pouští se do pouliční potyčky, což se děje formou pečlivě inscenovaného tanečního čísla. V tomto ohledu je zajímavá také deklamovaná nestálost fikčního světa, kdy okolní prostředí evidentně neakceptuje, že se nachází uprostřed muzikálového příběhu s jeho vlastními pravidly. Herci tedy často blokují dopravu nebo se motají v cestě kolemjdoucím - Spielberg záměrně inscenuje více akcí v jednom záběru, aby ochránil od nudy a zívání ty diváky, kteří tanečním číslům a prozpěvování úplně neholdují. To se mění v prostřední romantické a melodramatické části, kdy se naopak hodně pozornosti soustředí na zpěv, prohlubující emoce a empatie. I tehdy nás ale scénář nenechává usnout a tvůrci si hlídají, aby texty písní nějak rozvíjely pocity postav, myšlenky o společenské disharmonii či další osobní motivace. Závěr pak od hudby zcela upouští a vše soustřeďuje na vyvrcholení příběhu tří romanticky propletených postav, které nenechá jedno oko suché… Pravda, třetí akt se zdlouhavým duetem titulních ženských hrdinek skřípe více, než bývám u Spielberga ochoten akceptovat, a odzbrojující vypravěčská kreativita pramení spíše v jednotlivých sekvencích nežli v lehce zdlouhavějším celku. Jenže těch obdivuhodných pozitiv, svádějících k další návštěvě kina, je přeci jen dostatek. Ony nejkreativnější pasáže jsou opět geniální - úvodní dlouhý záběr stoprocentně vtahující, setkání Tonyho a Marii kouzelné, jak to jen jde, a králem filmu je zhuštěné paralelní sbíhání k očekávané bitce dvou gangů. Tehdy Spielberg naplno ukazuje svou velikost a křížový střih mezi několika aktéry, jejichž rozdílné nálady a očekávání lehce splývají, je ukázkou filmařského mistrovství. A to se pochopitelně týká celé audiovizuální stránky, s níž si tvůrci nesmírně vyhráli - Kaminskiho kamera, střídající hladký pohyb při tanci a v interiérech s roztřeseností ve vypjatých scénách, úchvatné nasvícení a hra se stíny a také důraz na barevné spektrum, zřetelně oddělující oba znepřátelené subsvěty. Tolik líbivých a zajímavých podnětů nabízí každý rok stále méně filmů, a byť jsem letos některé velké hráče dosud neviděl (popřípadě nás čekají v případě Matrixu a novinky Paula Thomase Andersona), tak zde sebevědomě přivolávám minimálně čtyři Oscary (nejlepší film a režie velmi pravděpodobně, za kameru a kostýmy bych se vůbec nedivil a možná i za tu perfektní retro výpravu). Pokud můžete, jděte do kina - minimálně na intimnější randíčko snad neexistuje vhodnější a emocionálně všestrannější biják (i když to jako tradičně nemohu posoudit). 90 % () (méně) (více)

Galerie (68)

Zajímavosti (12)

Související novinky

Duna a V rytmu srdce slaví oscarové vítězství

Duna a V rytmu srdce slaví oscarové vítězství

28.03.2022

Dnes v noci proběhl 94. ročník předávání Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS), a i letos se psala oscarová historie. Celý ceremoniál se odehrál v hollywoodském Dolby… (více)

Nominace na Oscara zveřejněny!

Nominace na Oscara zveřejněny!

08.02.2022

Jedna z nejvýraznějších hollywoodských ceremonií roku, tedy předávání prestižních Oscarů, se pomalu ale jistě blíží a dnes ve 14:18 místního času začal přímý přenos vyhlašování kompletních nominací… (více)

79. Zlaté glóby - výsledky

79. Zlaté glóby - výsledky

10.01.2022

Dnes v noci byly v kalifornském Los Angeles uděleny Asociací zahraničních novinářů v Hollywoodu (HFPA) Zlaté glóby za uplynulý rok 2021. Kvůli stále neutuchající kontroverzi kolem asociace a bojkotu… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama