Reklama

Reklama

Ripley

(seriál)
  • USA Ripley
Trailer 2
USA, 2024, 7 h 30 min (Minutáž: 45–76 min)

Tvůrci:

Steven Zaillian

Režie:

Steven Zaillian

Předloha:

Patricia Highsmith (kniha)

Scénář:

Steven Zaillian

Kamera:

Robert Elswit

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Pasquale Esposito, Eliot Sumner, Vittorio Viviani, Bokeem Woodbine, Kenneth Lonergan, Bruno Crucitti (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)

Recenze (117)

bigjames 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem na nějakou další adaptaci poměrně dlouho a jsem spokojený. Steven Zaillian pojal látku po svém a dost odlišně než Anthony Minghella v mnou milované verzi příběhu z roku 1999. A na mě to zapůsobilo. Jiné než radostná, odvázaná atmosféra, ve které Jude Law tančí a zpívá, je v plné záři slunce a s ním všichni okolo něj, až najednou nastane brutální obrat. Ripley naopak od začátku servíruje lehce ponurou a vážnou atmosféru, plnou nedůvěry, která se zejména v osobě Marge formuje od prvotního setkání s Tomem. Černobílý obraz tomu všemu samozřejmě umně pomáhá. Kamera je jednou z největších předností tohoto díla, do velké míry tvoří vyprávění mezi řádky právě práce s kamerou - všechny ty záběry na temná umělecká díla, zkroucené obličejové grimasy italských soch, detaily popelníku, chodníku, výtahu, kočky...zapadá to do do sebe parádně. Hudební doprovod jsem nevnímal nijak výrazně, byl přiměřený a hezky dokresloval atmosféru. Zaillian se soustředí prakticky výhradně na postavu Thomase, hodně času trávíme s ním a jeho motivy, myšlenkami a nakonec i činy. Dává to smysl, zvlášť když obsazení někoho tak charismatického jako je Andrew Scott, je další trefou do černého. Herecky skvělé. Co už mě trochu mrzelo bylo, že prostoru pro vedlejší postavy bylo opravdu málo. Marge ho trochu dostává v druhé polovině, ale to vlastně musí a na to, že Dakota Fanning předvádí také výborný výkon, je to škoda. A Freddie Miles je jasně nevyužitá příležitost. Minimálně mohli ukázat víc krátkých epizod, ještě více naznačujících opovržení, které k němu Tom musel chovat. V již zmíněném filmu tuto roli Philip Seymour Hoffman totálně zandal a ten potenciál byl i tady, Eliot Sumner jako důstojná náhrada, což se koneckonců ukázalo i ve scéně, kdy hledá Richarda v římském bytě. To bylo hodně intense. Občas mi přišlo, že tomu bohužel trochu dochází dech a všechna ta atmosféra a pomalé vyprávění mě mírně začíná uspávat a že úplně nestačí do toho jednou za čas hodit vidle nějakým dramatickým momentem. Adaptace velmi zdařilá, pro mě osobně 2. nejlepší z těch co jsem viděl, přestože se to dalo určitě vytáhnout ještě trochu výš. A účast Johna Malkoviche na závěr byla pěknou, ale hlavně chutnou třešinkou na tomhle dezertu. La Porta! ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Černobílá opulentní hostina, kde stačilo, aby někdo vytáhl fotku, a šlus. Kamera si pro sebe uzme porci scénáře, když se pase na detailech, které přímo křičí - popelník, vana mázlá od krve, kufr pod postelí. Andrew Scott je o dost jiný kalibr než Matt Damon. Z výrazu jeho usmívající se tváře doslova mrazí. A do toho ještě Caravaggio!! Výjimečný seriálový zážitek! ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Všetko super, herecky a režijne špička... ale klasický syndróm dnešných seriálov, ktorým ide o množenie contentu - v tých 8 častiach sa skrýva perfektne zovretá a vyvážená 5 alebo 6-dielna miniséria. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Talentovaný pan Ripley v seriálovém provedení a audiovizuálním černobílém opojení. Přiznám se, že původní film jsem si už moc nepamatoval. I proto jsem si možná o to víc tento seriál užil. Netušil jsem totiž díl za dílem, co dál se bude dít. A že tady se, vzhledem k výkonu pana Ripleye, dít může naprosto cokoliv. S tou fantastickou kamerou, která si geniálně pohrávala s atmosférou nejen jižní Itálie, ale i s tamními architektonickými detaily, jsem to tvůrcům sežral i s navijákem. Po dlouhé době opravdu hezká filmařina. Ve všech ohledech. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„JE TO LHÁŘ. JE TO JEHO ŘEMESLO…“ Artový psycho. Pomalý… plný hnusnýho Andrewa Scotta. Moc mě to nebere – což vlastně není moc překvapivý, když mrknu na svůj komentář k filmovýmu zpracování. V podstatě to asi bude dost podobný (jen ten fim byl naštěstí kratší). Chápu – jde o ty pocity… negativní pocity. Ale… kurva nebaví mě to! Nechává mě to tak nějak klidným a často rychloposouvám a rychloposouvám a rychloposouvám…    /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Seriál je založený na kriminálním románu Patricie Highsmithové z roku 1955 „Talentovaný pan Ripley“. 2.) Případné pokračování zatím nikdo nezavrhl. 3.) Thx za titule „Jan Šauer“. ///                         PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Nepříjemná podívaná, v dobrém slova smyslu. Pryč jsou sluncem zalité italské reálie, černobílý artsy přístup tomu dodává úplně jinou hloubku. Příběhově je Ripley poskládaný podobně jako Netflixovské You, jen si Steven Zaillian občas dává hodně na čas. Sommerso a V Lucio epizody, které si zaslouží snad všechny televizní ceny. ()

*CARNIFEX* odpad!

všechny recenze uživatele

Tak buď jebe mne, alebo všetkým ostatným nakomplet šmykol remeň. Dokážem ešte akceptovať to, že podaktorí "onanujú" nad čiernobielymi obrázkami, respektíve nad tou miestami podivnou formou komunikácie, mĺkvych, oneskorených prejavoch, či čudesných pohľadoch, no porovnávať tento pokus s celovečerákom "Talentovaný pán Ripley", v ktorom doslova excelovali všetky tri (+jedna) postavy, tak to je normálne ostuda. Keď sa na scéne objavil po úraze hlavy, genderovo nezaradený Stingov potomok Eliot PAULINA Sumner v roli Freddieho Milesa (!!), doslova ma naplo, pričom prvé čo ma napadlo, že sa musí Seymour Hoffman v hrobe obracať. Netflix doslova zohavil jeden z najlepších, psychologických thrillerov vôbec, pričom milí priatelia, tak takúto adaptáciu, tak presne takúto si môžete akurát tak strčiť do riti a toho extrémne nesympatického, slizkého Andrew Scotta, ktorý je údajne oproti Mattovi Damonovi "o dost jiný kalibr", sotiť niekde zo skaly. "Že o dost jiný kalibr" - Leda tak ve snu přítelkyně! ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ripley (rozumej Zaillian a Elswit) sa snaží/ia známej látke dodať úplne nový šat, čo je asi jediná cesta, ako naraz osloviť fanúšikov filmov, predlôh aj nových divákov. Máme tu dielo ako stvorené v dobe, kedy sa príbeh odohráva a akoby si chcel Fellini vyskúšať menej rozšafnú a viac pri zemi držiacu sa artovku. Nie nadarmo sa jeden diel volá Sladký život. Milovníci čiernobielych videoklipov a filmov Antona Corbijna si tiež prídu na svoje. Znie to príliš snobsky? Samozrejme a treba dodať, že vďaka Bohu za to. Ostávajú aj dokorán otvorené dvere pre druhú sériu, čo ale neznamená, že sa tá prvá neuzavrela uspokojivým koncom. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Černobílý trip po krásách Itálie s nenápadným a chladným podvodníkem, který se ničeho neštítí. Vizuálně podmanivá podívaná, která nikam nespěchá a pokud ji divák skutečně podlehne, dostane ojedinělý zážitek s nádhernými obrazy, zaplněnými nezapomenutelnými postavami v čele s panem Ripleyem. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Netflix dodrbal ďalší skvelý námet. Filmovú verziu s Damonom milujem. Toto vyzerá ako hrubý zostrih filmu, vďaka čomu to má brutálne uspávajúce tempo a sledujeme kopu zbytočných detailov. Pôsobí to proste strašne naťahovane. Dej je v hlavných obrysoch rovnaký, len sa zmenilo pár detailov. Za mňa zakaždým k horšiemu. Najhoršie dopadol kasting. Ripley v podaní Andrew Scotta je od pohľadu skazený parchant, ktorého by som cez prah nepustil. Dickie tu je je skôr za chudáka a chémia medzi nimi je nulová. Vlastne chémia medzi všetkými je nulová. Najhoršie ale dopadol Freddie, ktorý sa na nepríjemného P.S. Hoffmana z filmovej verzie nechytá. Dokopy sa mi tam nepáčilo vlastne nič. Hrozná slabota a ďalšiu sériu vynechám. 3/10. ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Som fanúšik filmu z rok 1999 (Talentovaný pan Ripley). Prvé tri diely tohto seriálu mňa moc nebavili. Príbeh takmer jedna k jednej s filmom. Oveľa horšie či skôr nepravdepodobnejšie pôsobiaca chémia medzi ústrednou mužskou dvojicou. Proste som dostával umeleckejšie ladenú, rozťahanejšiu verziu toho, čo už znám. Od štvrtého dielu sa začnú kopiť rozdiely, pribúdajú odbočky oproti filmovému scenáru a hlavne začínajú pribúdať konfrontácie, a z nich vyplývajúce komplikácie pre rozdvojeného. Určite to chcelo menej dielov, ale v konečnom dôsledku mi bolo v Taliansku časov minulých príjemne. Andrew Scott hodil Toma do iného svetla, respektíve tieňa, než kedysi Matt Damon. Fajn, ale ja na 100% odporúčam MD verziu. Potešila účasť Dakoty Fanning, ktorej rola skvelo sadla. A tiež požmurknutie na fanúšikov prostredníctvom účasti Malkovicha, ktorý si Ripleyho strihol v roku 2022 (Ripleyho hra). ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Zatím seriálový peak roku 24.. Obrazově je to vymazlené tak, že každý záběr je jak fotka H.C. Bressona (a ta Leica na tohle řekl bych odkazuje) kdy černo-bílá je fakt hluboce černo-bílá s téměř až taktilní strukturou (na to je fakt radost koukat). Obsahově je to metronomicky přesné. Drží to náladu a těžiště knihy.. jak v přesných charakterech, tak v jemném vtipu a té neuchopitelnosti s jakou Ripley tancuje na minovém poli vlastních lží.. Je to plné drobných detailů a režijních nápadů které diváka vtáhnou do každé (!) scény. Jednotlivé peripetie knihy si už přesně nepamatuju, ale mám pocit, že poslední cca třetinu už Zaillian adaptuje knihu hodně volně (a stále kvalitně) a snad i chystá půdu pro pokračování... Drobnou výtku bych měl snad jen k finále, které (SPOILER) z Toma udělalo trošku většího masterminda než ve skutečnosti je (nebo by měl být). ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Po technické stránce vůbec možná to nejlepší, s čím NF na své streamovací platformě přišel. Jakože za celou svou historii! Steven Zaillian adaptaci slavného románu od Patricie Highsmith přetavil v audiovizuální opus, kde každý záběr budete hltat plnými doušky! Fakticky by většina stopáže šla přenést na malířské plátno, až o tak moc precizní práci s kamerou se jedná. Jinak jsem rád, že došlo k několika změnám oproti filmové verzi z roku 1999. Zejména konec se malinko odlišuje. Plus hlavní představitelé jsou čtyřicátníci. A mně to popravdě sedlo. Andrew Scott si tímto řekl o nějakou cenu. Tak dokonale pojmout Ripleyho, jeho vynalézavost, prolhanost, nedostatek základní lidské empatie...To si zasluhuje uznání! První část se malinko táhla, ale po scéně na lodi se příběh rozjel do šílených otáček. Jo, tady jsem si pošmákl. Luxus! Za mě dávám 8,5/10 ()

Reklama

Reklama