Režie:
Jiří Sequens st.Kamera:
Václav HanušHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Rudolf Jelínek, Vladimír Brabec, Jiří Adamíra, Hana Maciuchová, Radovan Lukavský, František Němec, Milan Klásek, Jan Pohan, Jiřina Petrovická, Helga Čočková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
S tajným posláním do Jižní Ameriky ve filmové verzi televizních příběhů MAJORA ZEMANA. Film tematicky navazuje na příběhy tv. seriálu "30 případů majora Zemana". Můžeme se tedy opět setkat s majorem Zemanem s podplukovníkem Žitným, majorem Hradcem i poručíkem Gajdošem. Děj filmu se odehrává v roce 1972 v kterési jihoamerické zemi a ukazuje činnost mezinárodní kontrarevoluční centrály, kterou však ústřední postava filmu - major Hradec - odhalí i za cenu nasazení vlastního života. Film byl z velké části natáčen na Kubě. Film je sestřihem seriálových dílů 27 a 28 "Poselství z neznámé země" a "Rukojmí v Bella Vista". (oficiální text distributora)
(více)Recenze (68)
Spojení dvou epizod seriálu Majora Zemana. O nic lepší nebo horší než ty dva díly ze seriálu. Jen sestříhané, ale i tak moc dlouhé. Pro fandy dodávám, že film Rukojmí v Bella Vista obsahuje i jednu scénu novou, která se v oněch dvou epizodách neobjevila a byla natočena pro film dodatečně. Je to scéna se Zemanem, Hradcem a Žitným někde v garážích, snad pro větší dějový spád, nevím. Tento "kubovský" příběh mi nikdy nepřišel moc zajímavý. Nevím, proč byl v seriálu rozdělen do dvou dílů. Ani zkrácená filmová verze nepomohla. Je to nuda. ()
No, myslím, že házení tohoto snímku do odpadu je trochu moc. Podle mě jde o poměrně solidní krimi snímek, samozřejmě výrazně poplatný své době, ale přesto (i když spíše jen jako prostředek k pobavení) koukatelný i dnes. Rudolf Jelínek měl z českých herců oné éry snad nejvýraznější charisma a tady má relativně velký prostor k jeho uplatnění. Dějově to pochopitelně díky ideologické rovině není bůhvíco, ale koukat se na to dá, a když to člověk bere s patřičným nadhledem, dokáže najít i sem tam nějaké pozitivum. ()
Hele, lhal bych si do kapsy, kdybych dal míň. Ideologie je mi tady naprosto ukradená. Sestřih dvou dílů seriálu je pokusem o český dobrodružný špionážní film, a takových vážně v naší kinematografii moc nemáme. Od první scény s Kanyzou, kupujícím si dole na Obecním dvoře ke snídani mléko a rohlíky, přes hledání Moravy ("šéfe, Morava je loď!"), lekci v šifrování, až samozřejmě po dusné záběry z Kuby, zde reprezentující Jižní Ameriku, kde uvíznou jak Kanyzova postava (jeho běh o život tou dlouhou serpentinou!), tak hrdinný major Hradec (jehož osud ve filmu není tak jasný jako v seriálu), přes v podstatě zoufalého Mestreye v podání Adaíry a sexy Maciuchovou, exotické lokace, španělské rytmy, ne, nezlobte se na mě, téhle legendě z filmařského hlediska míň dát nemůžu. Ideologii zde fakt neřeším. ()
Sestřih dvou dílů z cyklu "30 případů majora Zemana" (Rukojmí v Bella Vista a Poselství z neznámé země). I když nepočítám ideologii (major Zeman je asi ta nejzarytější normalizační propaganda), film po režisérské stránce stojí za starou bačkoru. A to jej prosím natočil Jiří Sequens, který mistrně zvládl "Hříšné lidi" či "Atentát". Tuny nelogičností a hloupostí jdou ruku v ruce s hloupým dějem (například Jan Pohan střílí po Rudolfu Jelínkovi z pušky a vůbec ji nenabíjí). Jedna hvězdička za některé dobré herce. ()
A mě se to líbí. Je to akční, naše sabotované lokomotivy bez kterých se Chile položí a agent Hradec. A snad ještě víc konspirátor Wunder Pepi Postránecký... Kanyzovi jsem to nezáviděl, zahrál si ve velké hře a nechtěl bych být na jeho místě v hotelu, kde byl fakt sám. A konečný útěk před úchyly v autě.. Super.. ()
Galerie (14)
Photo © Barrandov Biografia
![Rukojmí v Bella Vista - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/930/165930434_bbea9c.jpg)
Zajímavosti (6)
- Hotel Bella Vista se ve skutečnosti jmenuje Horizontes los Jazmines a leží 2 km od Vinales na Kubě. (sator)
- Kaskadéra Petra Jákla nadaboval Vítězslav Jandák. (sator)
- V dodatečně dotočené scéně, která se má odehrávat někde v policejních garážích, je jasně vidět žlutobílé vozidlo Veřejné Bezpečnosti. Takto označená vozidla se však začala používat až o pět let později. Koneckonců na začátku filmu vidíme správné dobové vozidlo, modré s bílým pruhem. Taktéž na hercích v této scéně je zřetelně poznat, že jsou o nějaký ten pátek starší. (Scott67)
Reklama