Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (273)

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Ukecaný kriminalistický film, ale veľmi presvedčivý a rafinovaný, tie dialógy som tomu veril. Priam až nechápem kam sa za tie roky podeli takéto presvedčivé filmy o faloši, zákernosti, podvodoch, či pretvárke. Ono je to svojim spôsobom jednoduché, no dej funguje skvelo, navyše je to staršie dielo, nad ktorého niektorými obrazovými nedostatkami, najmä tými nočnými by sa dalo privrieť oko, ale myslím, že stále to bolo na špičkovej úrovni. Tento film o poisťovacom podvode si ma získal, aj keď možno o málinko tých monotónnych rečí tam mohlo byť menej, no to ho nijak výrazne neznižuje. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Bál jsem se, že by se teď mohla zhroutit, když jsme to provedli, ale byla skvělá. Žádné nervy. Žádná slza. Dokonce ani mrknutí oka...“ Jakožto člověk zatím nepříliš znalý žánru „film-noir“ se omezím jen na označení „brilantní krimi“. Pojistka smrti, snímek s tématem dokonalého zločinu, mě maximálně bavil. Ať už perfektní přípravou (moc se mi líbilo to s tou kartou a zvonky!) a následným provedením „nehody“, neustálým napětím a dusnem, kvalitními dialogovými výměnami (Walter-Phyllis, Walter-Keyes), jiskřením mezi ústřední dvojicí, nenuceným humorem či hereckými výkony. Tady se zastavím, odzbrojovala mě především „femme fatale“ Stanwyck, z jejíchž výrazů mě až mrazilo. Do teď jsem ji viděl jen ve Ztřeštěné a musím uznat, že jak komediální, tak vážnou polohu zvládala na jedničku a určitě ji musím ještě v něčem vidět. Film má v podstatě jenom jedinou menší vadu, a tou je konec, resp. slabších posledních cca 10 minut. Ale za prvé je úplný závěr mile symbolický a za druhé tvůrci mají pro diváka připraveno nejedno překvapení, čímž to publiku vynahrazují, takže ten plný počet Pojistce smrti přece jenom dám. „Kdepak máte ten obývací pokoj?“ – „Támhle, ale alkohol mají pod zámkem.“ – „To je v pořádku. Vždycky si nosím vlastní klíče.“ ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Billy Wilder, Raymond Chandler .. Krystalicky precizní co se osy noir žánru týče. Šarmantní, láskou poblázněný kuřák, absolutně prohnilá femme fatale, úkladná vražda, sprosté podrazy, monology. Kdyby byla příběhová linie nápaditější, možná, že by šlo i o ten nejlepší noir. S takovouhle nebudu ostatním přitakávat. 90%. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První polovina Pojistky smrti je vlažnější, ale naštěstí i prošpikovaná úžasnými dialogy s vtipným nadhledem. V té druhé se pak od bodu klíčového incidentu rozjíždí působivý thriller, který nechává diváka bez vydechnutí až do samotného konce a po němž zpětně ještě více musím ocenit perfektní výstavbu podaného příběhu od samého počátku. Podobně jako v Ulmerově Objížďce (1945), i zde tvoří nezbytný prvek bezcitně rafinovaná blond kráska vedle muže neochvejně chyceného do pasti a obrovským kladem se stává skvěle vybudované napětí, dotvářené též expresivním černobílým vizuálem a retrospektivním vyprávěním. Skvělá vec z ranku klasického filmu-noir, která ani po 66 letech od svého vzniku nezklame. 85% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kamera sleduje záda kráčející postavy, postava vchází na balkón a uhýbá, kamera jede dál k zábradlí, ale nepokračuje dolů, jen se naklání, žádný průlet kancelářemi nás nečeká, jsme přece jen ve 40. letech. Klasika žánru se všemi potřebnými součástkami a proprietami - předně pak naturalismem, ale ne ve smyslu drastičnosti, ale v prvotním významu determinismu, prostředí a pudů na úkor racionality (což v noirech, kde se uhlazený postavy zdánlivě instinkty neřídí, vyniká). Stísněný prostory a snímání hrdinů přes horizontální žaluzie je signum mříží žaláře, kde bachaře dělá osud. Pojišťovák Fred MacMurray valí hlášky a při prvním setkání s Phyllis neklesnou jeho odpovědi pod deset slov. Termín trapné ticho jde evidentně mimo něj. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (47)

  • Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) je už mŕtva, keď sa dej filmu začína. Objavuje sa iba prostredníctvom retrospektívy, keď Walter Neff (Fred MacMurray) zaznamenáva svoj príbeh. Preto sa aj drvivá väčšina filmu pohybuje vo "flashbackoch". (westerns)
  • V kraťoučké cameo roli se ve filmu objeví samotný Raymond Chandler jako muž začtený do knihy přibližně v 16. minutě. Na tuto skutečnost se však přišlo až v roce 2009, více než 60 let po uvedení filmu. (Please)
  • Postava Waltera Neffa (Fred MacMurray) se původně jmenovala Walter Ness. Billy Wilder však zjistil, že u Beverly Hills žije chlápek, co se skutečně jmenuje Walter Ness a je pojišťovací agent. Aby se vyhnul nactiutrhání, přejmenoval hlavního hrdinu na Neffa. (Kulmon)

Reklama

Reklama