Recenze (89)
Predátoři (2010)
Relatívne vynikajúci nápad umiestniť najnebeznečnejších zločincov na inú planétu spolu s predátormi sa u mňa stretol s počiatočným nadšením.Antal sa s akčnými scénami celkom dobre popasoval, ale celková logickosť konania postáv je v niektorých prípadoch na vážkach, to však už záleží od diváka. Osobne si však myslím, že stopáž filmu je prehnaná, niektoré scény zbytočné alebo zbytočne natiahnuté a hriešne nevyužití herci, ktorí v mnohých prípadoch ani nemali čo hrať. Ako typická oddychovka na nočné kino to funguje celkom dobre, ale opätovná projekcia určite nehrozí (aspoň nie v najbližšom čase).
Počátek (2010)
Zážitkový orgazmus v kine.............. Čo viac dodať?
Princ z Persie: Písky času (2010)
Veľmi dobré akčné popcornové spracovanie, sympatickí predstavitelia a zábava v štýle Múmie, to je všetko, čo stačí k úspechu. A vyzerá to, že také niečo stačí aj mne. Či je to dobré alebo nie, neviem, ale rozhodne na večernú zábavu to rozhodne stačí, zobrať frajerku, ženu alebo sestru a budú mľaskať blahom.
Kniha přežití (2010)
Formálne na veľmi dobrej úrovni, ale obsahová stránka zaostáva tak výrazne, že celkovo ubíja film až na hlboké dno, nehovoriac o takých nelogických prvkoch, že je až povinnosťou ich vysmiať. Bratia Hughsovci sú rozhodne dobrí režiséri, bohužiaľ majú smolu na scenáre. Veď keď si spomeniem na ich verziu Z pekla, vôbec sa nečudujem Alanovi Moorovi, že sa absolútne dištancoval od tohto filmu. Možno raz v budúcnosti, nepostapokalyptickej..............
Vlkodlak (2010)
Director´s cut to o hoooooooooodny kus zachránil, aj tak však v celkovom kontexte niečo chýba, možno celkové napätie z deja alebo logickosť premieňania (ako dlho teda trvá spln?) Čo je však mimoriadne pozitívne na tomto filme - rozhodne prostredie. Exteriéry sú naozaj skvelé, atmosferické a výrazne zvyšujú estetický zážitok z filmu. Ako jednorázovka to funguje, viackrát už nudí.
Kick-Ass (2010)
Vynikajú akcia, veľmi dobre zvládnutá adaptácia. Ale... Zásadné zmeny oproti predlohe sa odohrávajú v scenári a to na mojom hodnotení výrazne posunulo ručičku dolu. Mení totiž postavu Dave na niekoho iného, ako bol prezentovaný v komiksovej predlohe. Toľko k scenáru, o ostatnom sa môžem vyjadrovať iba so samými chválami - hudba výborne podčiarkuje akciu i komické scény, predovšetkým pri maličkej Hith-Girl. No a čo sa týka tejto postavičky - superpudelprdel výkon maličkej Chloe Moretz. Rozhodne odporúčam.
Bratři Bloomovi (2008)
Čistý priemer, coenovský humor a Rachel v trochu zvláštnej polohe.
Halloween II (2009)
Zombie pracuje s Freudovou psychoanalýzou už od Domu 1000 mŕtvol. Scenáristicky na to poukazuje aj v komikse, ktorý vychádza spoločne s Vyvržencami pekla a už vtedy "zabŕda" do koncepcie snu. Osobne si však myslím, že niektoré analýzy, nech sú akokoľvek dobré, jednoducho vo filme takéhoto typu nemusia fungovať tak, ako si Zombie predstavuje (a predstavuje si to vôbec?). Rob má svoju vlastnú dejovú konštrukciu, ktorú viac-menej obmieňa v každom filme, priznajme si ale, konštrukcia je to veľmi dobrá. Súhlasím s Isherwoodom.
Veřejný nepřítel č. 1 (2008)
Moderná francúzska gangsterka je asi naozaj smer, kam sa treba uberať.
Pád do tmy 2 (2009)
Osobne som bol veľmi spokojný a doslova vtiahnutý do deja. Mám síce pocit, že vynikajúca hudba môjho obľúbenca Davida Julyana bola použitá z predchádzajúceho filmu, ale to nevadí. Neprekáža mi ani výrazne lacnejší "look" plazičov. Hororová atmosféra je na úrovni, logika príbehu síce miestami kolíše a princíp náhody je občas naozaj neuveriteľná, no pre fanúšikov jednotky by to nemalo byť sklamanie. Najmä ak počítame s neuzavretím príbehu. Súhlasím s Isherwoodom.