Recenze (86)
Lítám v tom (2009)
Pro mě po skvělých předchozích Reitmanových filmech (Děkujeme, že kouříte a Juno) velké zklamání. Navzdory skvělým postavám, super režijním nápadům a tradičně parádnímu Clooneymu mě to chvílemi pekelně nudilo. Snad je to menším množstvím humoru, snad tím, že jsem předvídal, kam se to celé bude ubírat. Nebo je to prostě mnou jako divákem, třeba nepatřím do cílové skupiny, kterou by myšlenka filmu měla oslovit.
Tudorovci (2007) (seriál)
Problémem seriálu je, že jednotlivé díly kolísají mezi velmi dobrými a zároveň zábavnými (konec první série, první dva díly třetí série) a těmi nudnějšími (děj tří takových by často vystačil na jeden solidní díl). Není to však chyba jen scénáristů a režiséra, dá se to jednoduše považovat za "historická nutnost". Jakmile začne nějaké "zábavné" období (hrozí válka, začíná vzpoura, probíhají popravy), tvůrci dokáží vytvořit výbornou atmosféru a divák se nemůže dočkat dalšího dílu. Ale kde se prostě nic neděje (maximálně kecá, předvádí se pěkné šaty, popř. se souloží), tam seriál upadá do bažin průměru (z utopení v hlubinách nudy ho zachraňují skvěle napsané i zahrané postavy v čele s démonickým králem). Intriky jsou velmi zábavné, ale postupem času začnou být trošku jednotvárné (španělsko a francie se hádají, zase se usmířily, zase se hádají...), což je ale opět způsobeno spíše historickým podkladem než scenáristickou chybou. Jinak krásné kostýmy (ale všichni jsou až moc pěkní), podprůměrné triky (s postupem jich přibývá a zlepšují se od dost mizerných po solidní), velice dobrá obrazová stránka (kamera, střih), dost dobrá hudba. Po třetí sérii lepší tři hvězdičky.
Black Books (2000) (seriál)
Ze začátku to vypadalo na 3 hvězdičky, ale pak jsem se do toho docela dostal a zejména ve druhé části se objevili geniální díly (freud, mafián se učí číst).
Team America: Světovej policajt (2004)
Mohlo to být ještě o trochu vtipnější, zábavnější a chytřejší. Ale opravdu jen o trochu.
Jméno růže (1986)
Výborný film s dokonale špinavou středověkou atmosférou. Oproti knze je to slabé, úplně jinak vyznívající a povrchní, ale jinak by zábavný film ani udělat nešel. Kdybych viděl film dřív než četl knihu, bylo by to i na pět hvězdiček.
Taková moderní rodinka (2009) (seriál)
Zatímco většina ostatních seriálů jde postupem času s kvalitou a vtipností dolů, tady je to zatím úplně naopak. Aneb na začátku slušné, postupem první série dobré a začátek druhé série dokonce skvělý. Přidávám hvězdičku a těším se na další díly!
Dannyho parťáci 2 (2004)
Slabší 4* a výrazný kvalitativní propad oproti jedničce
Sherlock Holmes (2009)
Zase tři a půl hvězdičky, Ritchie
Andělé a démoni (2009)
Zimmerova hudba povyšuje průměrný thriller na nadprůměrný zážitek.
Noc v muzeu (2006)
Typický tříhvězdičkový film. Pobaví, občas rozesměje, neurazí, nenadchne, nepřekvapí a nenaláká k dalšímu shlédnutí.