Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si včera (25. 4. 2009) znovu hodil DVD do přehrávače, očekávaje že tato repríza upevní mé čtyřhvězdičkové hodnocení či jej dokonce zvýší na pětihvězdu, ale dopadlo to přesně opačně a musel jsem jít s hodnocením níž. Absolutně mi nevadí zápletka se vzkříšením Riplyové (ne tak už z prstu vycucaný příběh o ataku vetřelců na vojenskou vesmírnou loď) ani člověko-vetřelčí mutant (vůbec není k smíchu). To co mi na čtvrtém pokračování Vetřelce vadí, je scénář, respektive způsob jakým je v něm popoháněn děj a jak se k divákovi dostávají zásadní informace. Je v tom pramálo plynulosti, zato hodně vykonstruovanosti - scénárista nedovede hladce protáhnout postavy celým filmem a rozvíjet jejich charaktery a tak to vypadá, jako by je na konci každé scény někdo vyresetoval. Většinu podstatných informací se dozvídáme natvrdo v dialozích, které jsou většinou pojaté jako hádky a dochází k nim očividně opravdu jen proto, aby se divák z emotivních výstupu nějaké postavy dozvěděl, proč se děje to a to, neboť mimo tyto popisné pasáže jsou v nich slyšet jen nepodstatné nadávky...A propos, proč by se měl scénárista snažit dialog nějak smysluplně stavět a pointovat, jestliže je tu vždy možnost - když už se neví kudy kam - aby někdo zařval "Držte huby!"... Jeunetův vizuální cit film zachraňuje jen velmi nesměle, design vesmírných lodí i různých příšerek je sice fajn, ale jedá se jen o slabý odvar domácích filmů nadaného Francouze. Nakonec se tedy přikláním k hlasům, co Vzkříšení označují za nejslabší článek série. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Země… taková díra!“ Upřímně, raději bych byl na ní, než na vesmírném korábu se dvanácti naštvanými vetřelci. To má pak i taková Ellen Ripleyová plné ruce práce. Zde přitom vystupuje skoro jako ikonická postava, které stačí pronést jedno dvě slova, aby divák uznale pokývl hlavou. A jaká je zatím poslední epizoda Vetřelce? Mno, ono to hodně záleží na vašich očekáváních. Mi například nedělalo problém akceptovat jej jako svižnou vesmírnou „požíračku“ s minimem opravdu strašidelných scén a inovací vůbec. Ale pokud jste velkými fanoušky alespoň prvních dvou dílů a s pohledem na jméno „delikátního“ francouzského režiséra Jean-Pierre Jeuneta vám ukápla chtivá slina, nejspíš vás zklame, že ke koukání není v podstatě nic víc než věčně uslintaní alieni a sexy Winona (nesnažte si to dávat do souvislosti :). Také jsem čekal větší „úchylnost“, bohužel, krapet odvázanější je pouze likvidace posledního mimozemského bastarda. Narozdíl od Fincherova Vetřelce nepůsobí tenhle tolik chaoticky a brzy po začátku vám bude jasné, kam a jakým způsobem směřuje. Minimálně podvodní akční scéna (jakkoliv za vlasy přitažená) byla bravurně zrežírována. Takže na Hollywood ucházející, na Vetřelce lehký podprůměr. Jelikož mám Hollywood radši než Vetřelce, volím sympatických 70% Zajímavé komentáře: tron, MIMIC, Tayen, PALINO ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Určitě to není tak špatný film, jak o něm spousta lidí vykládá. Je sice nejslabší z celé série, ale s trojkou prohrál jen o prsa. Jen doufám, že už nikdo nebude vymýšlet pětku, protože to by celou sérii degradovalo takřka někam na úroveň hororových seriálů typu Halloween apod. Nevěřím totiž, že by na tohle téma mohlo být ještě vymyšleno něco originálního. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Naklonovaná talentovaná paní Ripleyová, trénink basketbalu, kostka whisky a závěrečné vykuklení překrásného motýlka. Pár zajímavých nápadů, jinak tupé béčko se scénářem plným děr vyleptaných kyselinou. Vetřelčí vzkříšení snad, umrtvení vašich nervů nulovým napětím zcela jistě.. V rámci série o Alienech mě zaujalo, jak se každý film profiluje v charakteristických barevných tónech (u Scotta je to gotická čerň a šeď, Cameron je ocelově namodralý, Fincher ohnivě oranžový a nyní Jeunet slizce zelenkavý) a taky to, že jména androidů byla postupně Ash (I.Holm), Bishop (L.Henriksen) a Call (W.Ryder), což nám tvoří hezkou abecednou posloupnost a já již nedočkavě čekám na Vetřelce 11, kdy bude Kryton kosit zubaté Gigerovy stvůry plazmovou puškou napojenou na tříselnou zásuvku.. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Celá série je imho nejlepší sc-fi hororovou sérií všech dob. Každý díl natočil jiný režisér, což je jedině dobře neboť každý dodal svému filmu určitý look. Scott to celé nejenom začal, on natočil vynikající sci-fi horor s neopakovatelnou atmosférou, Cameron zopakoval vše dobré z jedničky a navrch přidal akci a jednu z nejlepších skupin mariňáků, Fincher zase natočil depresivní thriller s pocitem beznaděje a strachu o vlastní přežití byť jen jediné noci. Jeunet natočil moderní sci-fi, toho hororu už tolik ne. Vetřelci jsou dokonalí (hlavně ve vodě, mňam), Ellen by se hodila k mariňákům z dvojky do týmu, Ron Perlman hláškuje jak o život (Země...taková díra) a navíc je tu oku lahodící android(ka) ;) ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Rozpočet: 75 milionů amerických dolarů. Tržby: 161,4 mil, z čehož 47,8 mil. v Severní Americe. (messiah)
  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 1.):
    - Stejně jako u novelizace "Alien 3", Fiorina 161 je v souhrnu na zadní obálce knihy nesprávně pojmenovaná Fiorina 361.
    - Některé části románu jsou psány z perspektiv Ripley 8, klonované královny a hlavního vetřelce (v tomto románu označovaného jednoduše jako Válečník) a zprostředkovávají vnitřní monology, podrobně popisující jejich myšlenky a úhly pohledu. Tyto části objasňují, že Ripley 8 i klonovaní xenomorfové sdílejí vzpomínky Ellen Ripleyové.
    - Osoba, která zabije hmyz ve střelecké věží během úvodní sekvence, je Distephano, na rozdíl od nejmenované postavy ve speciální edici filmu.
    - Klon Ripleyové není tak dokonalý jako ve filmu - má na zádech hřbetní trubice jako xenomorf, i když jsou Dr. Wrenem odstraněny předtím, než Ripleyová získá vědomí.
    - Operace odstranění královny z hrudníku Ripley 8 se provádí pomocí dálkově ovládaných robotických armatur, nikoli ručně jako ve filmu. Tato scéna byla původně plánovaná pro film, ale nebyla natočena kvůli rozpočtovým omezením.
    - Chestburster je spojen s Ripley 8 šesti pupečními šňůrami, ne jednou jako ve filmu.
    - V raných stádiích vývoje - poté, co byla uvolněna ze svého inkubačního tanku -, se Ripley 8 svléká z kůže tak, jako xenomorf.
    - Když je Ripley 8 v zajetí, kousne jí komár, ale je zabit její kyselou krví.
    - Když je Ripley 8 testována pamět pomocí obrázků, test provádí dr. Matt Kinloch, nikoli Dr. Williamson jako ve filmu.
    - Během zkoušky je Ripley 8 ukázán obrázek kočky, která jí připomene Jonese.
    - Když dorazí Betty, Distephano je opět v řídícím modulu a je to tatáž osoba, která při přiblížení mluví s Elgynem přes rádio.
    - Zjistíme, že posádka Betty jsou žoldnéři... kromě Vriesse, který byl ochromen na planetě zvané Kawlang.
    - Gediman zmiňuje události z předchozích knih/filmů když hovoří s Ripley 8 v sále a vysvětluje, že po její smrti na Fiorině 161 byly neúspěšně provedeny vyčerpávající pokusy lokalizovat domovský svět xenomorfů. Rovněž zmiňuje, že LV-426 je nyní po výbuchu neobyvatelná (i když z knihy "Vetřelci" bylo jasné, že po detonaci výrobníku atmosféry nedochází k žádnému spadu). (Jan.Kanak)

Reklama

Reklama