Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň
- The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (více)
VOD (3)
Obsahy(1)
Letopisy Narnie vypráví příběh sourozenců Lucinky, Edmunda, Zuzany a Petra, kterým se během hry na schovávanou ve venkovském sídle excentrického profesora podaří pomocí magické skříně dostat do jiného světa. Narnie, v níž se ocitnou, se ukáže být okouzlující a mírumilovnou zemí obydlenou mluvícími zvířaty, skřítky, fauny, kentaury a obry, která je však díky prokletí zlé Bílé čarodějnice Jadisy odsouzena k věčné zimě. Děti se pod vedením vznešeného a tajemného panovníka, lva Aslana, odhodlají mocné čarodějnici postavit. Musí její ledové kouzlo zlomit a tím navždy osvobodit říši. (TV Nova)
(více)Recenze (860)
Dospelým divákom takmer nestráviteľný disneyovský brain-wash, v mnohých scénach navyše koncepčne vykrádajúci Pána prsteňov (hlavne totožné nájazdy kamery). Vlastne je to Pán prsteňov pre najmenších, ktorým k šťastiu stačí pobehovanie farebných postavičiek po lúke. Ani len pomrkávanie na dospelákov tu nenájdete. ()
Docela slabota. Děj rozředěný z hodiny na 130 minut, špunti strašně protivní, Adamson tápající mezi slabou vykrádačkou LOTRa a Princem a Večernicí a triky mimo záběry z traileru mnohokrát i prachbídné. Od nižšího hodnocení zachraňuje pouze evidentní zacílení na děti do deseti let a chrabrý bobr-lučištník v drátěné košili... i když po půl roce už ani to nestačí. :-) ()
Oscar 1 : Masky + 2 nominace: Zvuk, Vizuální efekty ()
Být malý capart, budu asi ze všech těch mluvících bobrů, vlků, kentaurů, orlů a jiných stvoření v sedmém nebi, ale jako dospělákovi mi zejména ve druhé půli bylo předkládáno něco, co bylo až k nevydržení. Dokud se ze začátku děti jenom seznamují s Narnií, jde o celkem svižnou podívanou, s krásnými zimními scenériemi a interiéry, při jejichž výrobě odvedla Weta opravdu kvalitní práci. Ale od setkání s Aslanem ve druhé půli přichází na řadu nesnesitelný všudypřítomný patos, s vroucnými pohledy a hlubokomyslnými proklamacemi, to vše myšleno smrtelně vážně bez špetky nadhledu. Jakoby v příběhu s křesťanskou symbolikou, která není pro malé děti stejně čitelná a může jim být úplně putna, nebylo místo pro humor. Hluboce věřící Lewis do své knihy skrze Aslana projektoval osobu Ježíše, s jeho obětováním se a vzkříšením, což pro nejmenované křesťanské ekumenické neziskové vydavatelství, jejichž nadšený propagační leták k filmu se mi dostal do rukou, může být zásadním středobodem filmu, ale běžný divák to vidí jinak a zajímá ho spíše to, že CGI postavy jsou čitelně digitální a mají nepřirozeně trhavé pohyby a vůbec úroveň triků je značně kolísavá, což u filmu s takovýmto rozpočtem je překvapivé zjištění. Pokud je film podán takto nezáživnou formou, je mi líto, ale na víc, jak 2* to nevidím. ()
Mluvící bobři jsou sice fajn, ale tak nějak mi to nestačí k dobrému filmu. Chatrný příběh (ostatně četla jsem i knížku a i ta je opravdu hodně pro malé děti, není tolik propracovaná jako třeba svět Harryho Pottera a s Pánem Prstenů se ani srovnávat neodvažuji) sice částečně kompenzuje skvělá výprava a hlavně úžasná hudba Harry Gregsona-Williamse, ale to na dobré fantasy opravdu nestačí. ()
Tak já nevím,ale mít doma skřín která mě přenese do takovýhle sračky, tak ji rozmlatím na cimpr campr.Co se dá hodnit pozitivně je hudba a bobr. Cílova skupina tohoto filmu , zřejmě fakt nejsem, když jsem fandil čarodejnici.Kdo chce vidět Mirka Dušína ve lví podobě, tak zkuste tenhle film. ()
Pověst mixu Harryho Pottera a Pána prstenů je absolutně nesmyslná. Cílová trefa do dětského diváka v kombinaci s řádně fungujícím světem fantasy funguje leda tak v hodně širokých motivech. Andrew Adamson možná umí sedět u počítače a společně se svým týmem tvořit animovaná dobrodružství jednoho zlobra, jenomže základ nové fantasy ságy se mu nepodařilo položit ani omylem. Adamson se opírá pouze o výpravu (v mnoha případech dosti lacinou) a absolutně kašle na nějaké budování životnosti celé Narnie jakožto světa, který by si měl diváka připoutat. Maximálně zdlouhavá první půle se snaží být vykompenzována akčněji vygradovanější druhou, jenomže jakýkoliv drajv vychází vniveč díky nulově nabývanému hrdinství dětských postav, ze kterých se stávají zachránci Narnie víceméně díky pár střihům mezi několika odfláknutými dialogy. Navíc Adamsonovi chybí cit pro detaily – jak moc jsem si přál, aby kamera při prvním Petrově vytasení meče pomalu zabrala lesknoucí se kov v celé jeho kráse. Kameraman se naprosto nepochopitelně krotil, čímž se velkolepost závěrečné bitvy vytrácí úplně do ztracena a celek je tak neúměrně dlouhou pohádkou, kterou bych si vychutnal leda tak poté, co bych na dortu sfouknul maximálně osmou svíčku ()
Začátek, kde děti v Londýně utíkají před kobercovými nálety Německých bombardérů je velmi pěkný a říkáte si, že to bude celkem dobré. Ale po půl hodině začínáte měnit názor. Připadá Vám to příliš dětské, takové moc zkreslené. Zasněžená krajina vypadá opravdu nádherně a mluvící bobři jsou milí, ale film nezachrání ani silný lev Aslan, který podle režiséra měl mít stejné poslání jako Ježíš v našem světě. A když si říkáte, že poslední bitva bude stát za dvě hodiny sledování, tak stejnak nakonec budete zklamáni. ()
║Rozpočet $180miliónov║Tržby USA $291,710,957║Tržby Celosvetovo $745,011,272▐ Tržby za predaj DVD v USA $448,576,045 //počet predaných kusov 12,525,144║ __Film mal výborný aj keď trošku nezaslúžený úspech v kinách, dokonca o to viac uspel ešte aj v predaji DVD, nuž bola doba keď fantasy filmy boli v kurze. __Rozprávka pre deti s peknou hudbou a kamerou, ináč nič viac. /videl v kine: 55%/ ()
Nevědět, že Andrew Adamson má za sebou oba Shreky, považoval bych ho za řadového disnyovského rutinéra, který seká na běžícím páse filmy o zvířatech, mluvících autech a snících dětech. Jeho režie je rutina největší, v první části letopisů dokonce rutina ledově chladná, odtažitá, kulisovitá, bez špetky mystiky, tajemna, atmosféry. Narnie je prostě zasněženým prostorem za magickou skříní, prostorem, kde žijí bez ladu a skladu naskládané pohádkové bytosti, prostorem, který je řízen bez jakékoli motivace a vnitřní logiky. Nic z toho se do filmu nevešlo. Vlastně... bylo by to v pořádku, kdyby bylo z filmu úplně zřejmé, že se jedná o pohádkový špektákl, ale pokusy o bitevní epiku ala Pán prstenů (a neustálé doslovné citace některých záběrů) mě vedou k závěru, že Narnie je jakýsi prasopes. Jako pohádka nemá kouzlo a šarm, jako fantasy epos je zase strašlivě naivní, prvoplánová a prostá mytologie. V porovnání s Jacksonovou středozemí je interpretace fantaskní země C. S. Lewise krotká, plochá, dvojrozměrná. Dětští herci zbytečně přehrávají, jejich postavy nijak nezaujmou a celý příběh paradoxně táhnou počítačové potvůrky v čele s opravdu parádním lvem Aslanem. Tilda Swinton coby ztělesnění ledového zla připomíná spíše pofidérní klon upířích bratrů z Matrix Reloaded a ani její přisluhovači nemají patřičnou šťávu, která by do triviálního schématu příběhu vnesla jiskru dramatu. I tak se na Letopisy dá díky sušným digitálním efektům dívat, nicméně je to dívání prosté divení a to mi u fantasy žánru vadí velmi. [50%] ()
Dětská verze Pána prstenu, která je barevnější než dětské omalovánky. Příběhově jednoduche, speciálně vytvořené pro naše nejměnší spoluobyvatele kulaté planetky jménem Země. Hlavní herci jsou slušní, ale až příliš film sází na čistou pohádkovost. Tilda Swinston je však dokonalá Ice Queen. ()
Sledovanie Narnie v mojom vnútri spustilo svoju vlastnú "Narniu". Podobne ako deťom vo filme otvorenie dverí od šatníka umožňuje vstup do iného sveta, tak aj v mojom srdci sa počas filmu otvorili dvierka, z ktorých vykuklo malé, desaťročné dieťa. Zatiaľ čo moje dospelé Ja bolo skeptické a uvedomovalo si všetky negatíva filmu, vypísané v príspevkoch iných užívateľov, malé chlapča si film užívalo plnými dúškami, nechalo sa nim často aj strhnúť a z fleku povedalo dospelejšiemu Ja, že on to vidí na silné 4*. Rozseknutie tohto gordického uzla bolo potom nasledovné: dospelé Ja si privlastnilo bodové hodnotenie a detskému Ja patrí prevažná časť tohto príspevku ako i úprimné tešenie sa na ďalši diel. ()
Aslan, čarodějnice, kupa harantů, nějaká ta zviřátka a zbraně rozvážející Děda Mráz... Letitá seriálová adaptace je o mnoho lepší. Tohle je bohužel jen technicky dobře (nikoli však výborně) odvedené řemeslo; bez špetky nápadu či invence. Nudné bez tahu na branku a nebýt hudby spolu s Tildou Swinton, tak se to snad ani nedá dokoukat. Naivitu příběhu lze tvůrcům těžko vyčítat, tu v mnohem větší míře obsahuje již předloha. Výběr dětských herců jim naopak vyčíst lze. Dětské obsazení je naprosto k nevydržení a někteří z nich (nebo všichni?) jsou přímo na zabití. Celé to vypadá jako naprosto standardní konzumní a neškodná rodinná (v tom špatném slova smyslu) zábava z Hallmarku. ()
Ale jo docela dobrý, jenom moc zdlouhavé. Ze začátku mi tam strašně vadil nejstarší ze sourozenců Petr, ale pak už se rehabilitoval a byl OK. Velice příjemě mě překvapila Tilda Swinton, protože jak jí jindy nemusim tak tahle role jí sedla. Hlavní problém filmu, není ve spracování, ale v příběhu, který se mi nelíbil ani v knížce když jsem jí kdysi zkoušel číst. Na obranu musím ale podotknout že ta závěrečná bitka se fakt povedla (a dostal jsem při ní nehoráznou chuť pařit Heroes). Jenže když je celý film zdlouhavý tak ho ani posledních 20 minut (i když skoro až brilantních) nezachrání. Pro malé děti (kterým je to konec konců určeno) to ale musí být bomba. ()
Dětský pán prstenů? Snad ano. Opravdu ale jen dětský. Země Narnie je totiž pohádková. Nic na tom nemění fakt, že bílá čarodějnice nastolila totalitní režim, ve kterém je kde kdo členem ,,STB“ nebo zmrzlej a i stromy mají uši. Příběh udrží vaše děti v napětí, jejich hrdinové k nim promlouvají ,,dětsky“ srozumitelnou řečí a bobříci je určitě pobaví (mě zase dostali hlášky ,,STB“ vlků). Oproti LOTR zpočátku Narnie vypadá ,,chudě“, ale různorodost obyvatel i fantasie tvůrců se naplno ukáže při závěrečné bitvě. A samozřejmě se najde i ponaučení. Rozhodně ale nezavírejte děti do skříně! I když? ()
rozpočet :$180 million tržby celosvetovo : $744,784,450 ()
Cesta do nebe je strastiplná s nejistým výsledkem. Cesta po pekel byla dlážděna dobrým úmyslem vzít do kina mladšího sourozence a trvala 125 minut,při nichž se mozek přehříval,vnitřnosti protestovaly a končetiny samovolně cukaly. Na otravné dětičky si člověk vytvoří protilátky, ale na mluvící bobry, pana Tumnuse a lva Aslana na jedné ploše zatím žádné antibiotikum nevynalezli...A to miluji pohádky a Lewise jsem jako malá hltala. Ta druhá hvězdička je paradoxně za první část filmu, než se sourozenci dostanou do země Narnie. Adamsone, Adamsone, tys to tedy vymňoukl! ()
Pozerať to s dabingom je najväčšia chyba akú môžte spraviť. Áno hrajú v tom deti, no a čo? Klamal by som keby som tvrdil, že tam niesu scény, ktoré s deťmi nemajú nič spoločné, ale to nemení nič na tom, že Andrew Adamson a jeho team nám ponúka fakt veľkolepé dobrodružné fantasy s veľkou dávkou nápadov, vizuálnych efektov či ohromným soundtrackom. ()
Žádná vděčná podívaná z ranku vydařených teen fantasy, naopak. Chybět totiž posledních 20 minut, byla by pro mě Narnie prototypem skutečně protivného filmu. Děti se vyjma závěru celou dobu hádají a jejich představitelé jsou (možná kromě Lucinky) neskutečně otravní. V kombinaci s do očí bijícími triky, mudrujícím Aslanem a ne-tak-úplně-sympatickými vedlejšími charaktery skutečně pořádná prohra. ()
„Oňuchávať ruku vám nebudem, ak vám ide o to.“ Čo je to? Veľkolepá fantasy s trikmi spoločnosti WETA, nakrútená podľa série kníh oxfordského profesora zručným Novozélanďanom. Pomôcka: nie, nie je to PÁN PRSTEŇOV. Tak čo? Správne - je to NARNIA: LEV, ŠATNÍK A ČARODEJNICA. Bohužiaľ, napriek ambíciám, dlhému názvu a vysokému rozpočtu zďaleka nie taká dobrá, ako chcela, mala a s producentskou odvahou aj MOHLA byť. V porovnaní s DRAČÍM BRLOHOM za ňu musíme byť vďační, ale aj tak sa jedná o priemernú (až prízemnú a primitívnu) rozprávku s drevenými deťmi (jedinú výnimku tvorí Lucia), hlúpo obsadenou Tildou Swintovou (ani taká kvalitná herečka nedokáže netrápne zahrať Bielu kráľovnú), akčnými scénami zbavenými krvi a čudný nápad s Dedom Mrázom (!). Hoci z niektorých scén razí príjemná veľkoleposť (bombastická panoramatická kamera Donalda McAlpinea kompletne vykradnutá zo Stredozeme) a všetky zvieracie postavy sú takmer výborné (judášsky faun Tumnus začínajúceho Jamesa McAvoya, bobor, majestátny ježišovský lev Aslan s hlasom Liama Neesona), výsledok sa napriek vynikajúcemu úvodu pohybuje v šedej škále (pod)priemeru. ()
Reklama