Reklama

Reklama

Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Foma 

všechny recenze uživatele

Nemusim nostalgii, ale přece jen dětství prožitý v 70. letech ve mně zanechalo následky natolik, že kriminálky z tý doby mě pořád něčim oslovujou - většinou zajímavou hudbou (často jazz nebo současná vážná), pomalejším tempem, americkejma silničníma korábama ( v tomto filmu je ještě k tomu opravdu znamenitá honička), atmosférou a taky samozřejmě oblíbenýma hercema (zde Roy Scheider). JInak scénář trochu kulhá, objektivně by to asi bylo na tři hvězdy, ale s potěšením dávám čtyři. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Slavnou honičku jsem už znal z youtube. Včera večer film běžel na kanálu Prima Cool, takže se mi naskytla příležitost vidět to konečně celý. Mam rád tyhle kriminálky ze 70. let. Jsou drsný, obsahujou dost násilí a maj takový svý kouzlo a atmosféru. Tuhle detektivku bych zařadil k průměru. V 70. letech se rozhodně natočily lepší kousky, kde bylo víc akce, víc napětí, víc násilí a lepší herci. Roy Scheider je sice výbornej, ale zbytek herců žádnej zázrak. Tim ale nechci říct, že by snad film nebyl dobrej, ale najdou se i lepší. Jestli máte rádi kriminálky ze 70. let, rozhodně film stojí za vidění. Jinak mě dost překvapilo, když jsem se tu podíval do profilu režiséra, že nic jinýho nenatočil... ()

Reklama

Javert 

všechny recenze uživatele

Výborné vtrhnutí na scénu v podání Scheiderovy partičky je bohužel následováno rozvláčnější půlhodinkou, po které ovšem následuje svižná chlapácká oldschool kriminálka let sedmdesátých. Sice jsem čekal (a ještě více si přál), že se Scheiderova postava ze Spojky v tomhle řekněme vedlejším projektu přesune do polohy více takříkajíc "pepkovské", ale tomu se nakonec nestalo. Možná to dobře není, možná je, to ať si každý posoudí sám. Já však i přes výše zmíněnou věc hodnotím tenhle film jako opravdu povedený. Scény v myčkách (odteď již na ně nebudu nahlížet tak nevinně) a honička patří k nejlepším momentům. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Philip D´Antoni produkoval dva legendárne filmy ( Bullitov prípad a Francúzska spojka I. ), tak sa rozhodol vložiť peniaze aj do tohto filmu a ešte ho aj režírovať. Bola to jeho jediná réžia a dopadlo to vcelku dobre. Snímok je poctivou drsnou kriminálkou zo starej školy, má dobré tempo, zaujímavý dej a filmárčina je na vysokej úrovni. Kamera a hudba výnimočne. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Typická sedmdesátková kriminálka se vším co k tomu patří. Máme tu takový ten klasický pomalejší rozjezd který je pak vykompenzován pár podařenými sekvencemi. Nevyčnívá to nijak výrazně z tehdejší tvorby, ale minimálně kvůli té zdařilé honičce a závěrečnému rozuzlení to za sledování stojí. Navíc v jedné ze svých prvních rolí se tu jako protivník Scheidera objevuje můj oblíbenec Rychard Lynch který se snad s tím svým typickým psychopatickým kukučem už musel narodit. Na lepší 3* to v pohodě vystačí.65% ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)

Reklama

Reklama