Reklama

Reklama

Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Foma 

všechny recenze uživatele

Nemusim nostalgii, ale přece jen dětství prožitý v 70. letech ve mně zanechalo následky natolik, že kriminálky z tý doby mě pořád něčim oslovujou - většinou zajímavou hudbou (často jazz nebo současná vážná), pomalejším tempem, americkejma silničníma korábama ( v tomto filmu je ještě k tomu opravdu znamenitá honička), atmosférou a taky samozřejmě oblíbenýma hercema (zde Roy Scheider). JInak scénář trochu kulhá, objektivně by to asi bylo na tři hvězdy, ale s potěšením dávám čtyři. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Dnes již téměř zapomenutý, ale opravdu vynikající policejní thriller staré drsné školy. Roy Scheider tehdy ještě šel z filmu do filmu coby prvotřídní hvězda, s ksichtem ještě neznetvořeným plastikou, příběh je správně přímočarý a temný, v tradici těch nejlepších dílů ´Drsného Harryho´ a nechybí zde ani automobilová honička, která se co do intenzity vyrovná, či dokonce předčí ty legendární v ´Bullitově případu´, či ´Francouzské spojce´.A některé scény jsou zde zinscenovány tak originálně (přepadení v myčce aut, výslech v nemocnici), že jsem něco podobného ještě v žádném jiném filmu neviděl. A to se cení. ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Zatímco G.Hackman vytěžoval úspěch Francouzské spojky v jejím marseilleském pokračování, jeho herecký parťák R.Scheider dostal hlavní roli v tomto filmu, jehož námět dodal Sonny Grosso (reálný předobraz Scheiderovy postavy ve Spojce, v níž si zahrál menší roli), zrežíroval ho producent Spojky, hudbu složil opět D.Ellis a u automobilové honičky nesměl chybět šéfkaskadér B.Hickman (který si ve Spojce i zde střihl herecký part). Sedm a víc vůbec není špatný film, především v něm však absentuje šarmantní a charismatický záporák typu F.Reye. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Výborné vtrhnutí na scénu v podání Scheiderovy partičky je bohužel následováno rozvláčnější půlhodinkou, po které ovšem následuje svižná chlapácká oldschool kriminálka let sedmdesátých. Sice jsem čekal (a ještě více si přál), že se Scheiderova postava ze Spojky v tomhle řekněme vedlejším projektu přesune do polohy více takříkajíc "pepkovské", ale tomu se nakonec nestalo. Možná to dobře není, možná je, to ať si každý posoudí sám. Já však i přes výše zmíněnou věc hodnotím tenhle film jako opravdu povedený. Scény v myčkách (odteď již na ně nebudu nahlížet tak nevinně) a honička patří k nejlepším momentům. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pokud jste producentem Bullittova případu a Francouzské spojky, dá se od vás očekávat něco takového. D'Antoni posouvá příběh raději obrazy než slovem, Ellis spouští neurotické smyčce, když jsou auta v myčce, Richard Lynch pouhým vzhledem příkladně psychopatí a Scheiderův charakter jakožto šéfa policejní jednotky nestandardních metod nejlépe vykreslí scéna, kdy při honičce nerespektuje stopku. Apropo, car chase uprostřed filmu naprosto luxusní. Dva pontiaci se prohánějí New Yorkem jak Blesk McQueen nedávno ve Friscu, klaksony troubí, pneumatiky kvílí, motory burácejí a vyvrcholení vzdá hold tragickému konci Jayne Mansfield. Trošku si zasním, jak by to vypadalo, kdyby to dostal do ruky Friedkin.. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)

Reklama

Reklama