Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Už během úvodního monologu, který slyšíme na pozadí záběrů povrazů za divadelním jevištěm, mi padla do noty osobitá poetika filmu a záhy při setkání s první svéráznou postavičkou hotelového sluhy vycházejícího z díry v podlaze jsem se už vezl na jedné vlně s filmem. Pokud jde o hlavního hrdinu, musím říct, že technicky byl Johnem Turturrem zahrán asi velmi dobře, protože nejednou uprostřed toho podivného světa v neobyčejném schátralém hotelu házel do kamery téměř stejně udivené pohledy, jaké vyvstávaly i ze mě během sledování téhle ujeté podivnosti. Přesto hlavní herec ve mě nedokázal vzbudit moc sympatií, nevyzařovalo na mě z něj ani kus charismatu a když v nejedné scéně zůstával tenhle brýlatý ňouma jediným středem pozornosti, nedokázal to v mých očích patřičně utáhnout. To by byla ale jinak asi jediná výhrada, kterou naštěstí velmi často dokázala zastínit výborná tajuplná atmosféra, nápaditý scénář, množství výborně napsaných ojedinělých postav, z nichž jsem si nejvíc užíval svérázného tlustého souseda Johna Goodmana. I ten příběh ze světa filmu, beroucí si na paškál osobnosti slavných spisovatelů, kteří se zaprodali práci na komerčním hollywoodském braku, se mi zamlouval a občas mi připomněl mou oblíbenou ČST inscenaci Rozčarování, v tak trochu parodické nadsázce. :D Užíval jsem si to většinou hodně, moje první setkání s tvorbou bratří Coenů dopadlo velmi pozitivně a jestli mě budou takhle bavit i jejich další filmy, asi se mám na co těšit. [85%] ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Pre mňa trošku slabší kúsok od skúseného dua Coneovcov. Film ma zaujal , ale s pribúdajúcim záverom som čakal nejaké prekvapko a ono nič. Záver nejako vyšumel do stratena a po skonení som sa neubránil pocitu , že tento film mi vlastne nič nedal. Zaujal, navnadil a potom kopol do riti. J. Goodmanovi to ale s brokovnicou seklo. 60%. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nesnesitelná lehkost autorského bytí.. Naprosto dokonalý koktejl na první pohled nesourodých žánrů (noir, buddy movie, künstlerroman) i témat (kultura zábavního průmyslu, fašismus, Broadway vs. Hollywood, otroctví) a pokud o Coen Bros. občas tvrdívám, že jsou továrna na absurdno a černý humor, pak Barton Fink je její ústřední ředitelství. Apropo, víte, co bylo v té krabici? Lepidlo na tapety.. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je mladý, je seriózní, je dramatik a dostal scénáristickou nabídku z Hollywoodu. Jenže sedí v zapadlém hotelu, sleduje odchlipující se zažloutlé tapety, trýzní se vedrem, samotou a trápí se nad prázdným papírem v psacím stroji. Ještěže je tu bodrý obtloustlý soused, se kterým se spřátelí. Joel a Ethan Coenovi jsou pověstní tím, že diváka potěší jízlivým gagem a vzápětí přimrazí do sedačky nějakou solidně násilnou scénou. Vesměs jejich filmy působí mimo jiné coby morality, kdy zlo v nich bývá víceméně pokaždé potrestáno. Jenže postavami napáchané škody jsou krvavé a kruté, takže to diváka ani moc neuspokojí. Pamatuje si spíš nevypočitatelné momenty, vybroušený styl a černý humor. U Coenů to mám poměrně jednoznačné: buď mě docela dost nadchnou, nebo naopak zklamou. Tohle je bohužel spíš druhý případ. Ještě před polovinou mě totiž tenhle příběh tak nějak přestal zajímat. A to pak nemůže dopadnout dobře. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Symbolické zápasení vyprázdněné narace s výrazným stylem, které nám ale v součtu nic moc neřekne a zůstane jen u metodického rozjímání o nesnesitelné lehkosti tvůrčího (ne)bytí. Herecky precizní (především další ikonická vedlejší role pro Johna Goodmana), vizuálně skutečně nápadité a místy až kafkovsky atmosférické, ale v první půli až šíleně rozvleklé, neposkytující žádná vodítka k tomu, abychom se snažili prožít zvláštní příběh hlavní postavy s upřímným zaujetím a střízlivou pozorností. Obdivuji sice výrazovou poetiku bratří Coenů, ale Barton Fink je na jejich poměry nebývale zapomenutelný snímek, ačkoli posledních dvacet minut naopak tvoří jejich nesmrtelné opus magnum. Rád si to dám někdy znova, zatím jen silné 3*. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (25)

  • Role Jacka Lipnicka byla nabídnuta Johnu Miliusovi, ale odmítl. Michael Lerner si nakonec za tuto roli vysloužil nominaci na Oscara. (MrCreosote)
  • Postava W.P. Mayhewa byla založena na spisovateli Williamu Faulknerovi, jehož první smlouva pro Hollywood bylo napsání filmu o zápasníkovi s Wallacem Beerym v hlavní roli. (MrCreosote)
  • Tapety v pokoji se odlupují pouze tehdy, když se v místnosti nachází - anebo právě odešel - John Goodman. (MrCreosote)

Reklama

Reklama