Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (480)
Většina lidí zde píše, že tento film "mrví" legendu. Anthony Hopkins, coby inteligentní "Hannibal kanibal" a jeho nenapodobitelné herectví vytvořily z této postavy kult. Nemůžete chtít a ani není snad možné, aby se mu někdo vyrovnal. Ať by se role zhostil kdokoli, nikdo ho nemůže nahradit. Ale toto je přece film o tom, co bylo na počátku toho všeho. O jeho mládí, zážitcích a o tom, co utvářelo jeho osobnost do finální podoby, jak ji známe z podání Hopkinse. Zkuste tento film nebrat jako pokračování nesmrtelného kultu. Představte si jej jako novou, samostatnou kapitolu s postavou, o níž ještě nic nevíte a teprve se s ní seznamujete. Takto je totiž film pojat. A že tu někdo kopíruje? Jeho gesta, chování, apod.? Myslím, že Gaspard Ulliel se představil jako mladý, charizmatický a především talentovaný herec, který velmi přesvědčivě a osobitě ztvárnil mladá léta Lecterova života. Nejde o to, snažit se Hopkinsovi vyrovnat, či ho snad nahradit. Ale vidět jiného Hannibala, nám neznámého, a v jiném podání. Jde o kontrast mezi hereckou vyspělostí a zkušenostmi Anthony Hopkinse a začínajícím, herecky teprve dospívajícím a nadějným Gaspardem Ullielem. ()
Škoda tak prosťoučkého a klišoidního příběhu o pomstě, který nemá zhola nic co společného se slavnou postavou Anthonyho Hopkinse snad až na jméno hlavního hrdiny. Nicméně i přes tento nedostatek není Hannibal úplně k zahození. Minimálně formální stylizace je totiž brilantní. Neskutečné studené scény z úvodu vystřídává barevná scenérie Francie. Vše brilantně nasvícené a se strhující atmosférou. Herecky průměrné a hudebně dost nevýrazné, nicméně přesto docela koukatelné. Pokud se člověk zuby nehty nebude snažit začlenit si tenhle prequel do řeťezce o slavném kanibalovi, nemusí být nutně úplně zhnusen, protože kouká se na to věru solidně. ()
„Nerešpektuješ ľudskú hierarchiu. Útočíš na najsilnejšieho.“ Po tom, čo urobil s Lecterom otrasný Ratner v afektovanom ČERVENOM DRAKOVI, som vlastne za "obyčajného" HANNIBALA: ZRODENIE ZLA svojím spôsobom vďačný. Peter Webber, režisér historickej drámy DIEVČA S PERLOU, nesklamal. Snímka sa podľa očakávaní nesie v civilnom duchu a mrazivo ho strieda s brutálnejšími výjavmi (hlava). Určite to ale sklamalo po stránke tak výpravy (vyzerá to ako televízny film, najvýpravnejšou časťou je vojnový úvod a aj ten pôsobí ako Tmavomodrý svet), ako scenára (celé je to značne neoriginálne). Taktiež chýbajú drastické, šokujúce výjavy patriace k tejto postave (sorry, ale jedna hlava nestačí). Miša nesklamala a Lecter je natoľko jedinečná postava, že zvládne i také kotrmelce, ako je samurajský revenge movie. Napriek tomu je to hrubo nepostačujúci film a zdá sa, že by bolo naozaj lepšie, ak by sa Thomas Harris nikdy nenechal na napísanie tohto slabého príbehu nahovoriť. Rečnícka otázka: ako zahráte človeka, ktorému práve v krvavom vreci doniesli mozog jeho dcéry? Naozaj je to hnev? ()
Nemalé poškvrnenie filmového predchodcu - Mlčania jahniat. Uvedomujem si, že to posledné, čo by som mala robiť, je porovnávať toto irelevantné veľdielo s nepochopiteľne naväzujúcim Mlčaním, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že celý dejový rámec si pán scenárista zosnoval v hlave bez výraznejšieho lamentovania nad správaním sa hlavných postáv. Dôvod krvilačne vraždiť vďaka traume spôsobenej z detstva istými nacistickými Nemcami, pre mňa nie je dostatočný a navyše aspoň približná fyzická a duševná podoba medzi mladým a starým Hannibalom Lecterom, by tomuto fiasku neublížila. Anthony Hopkins je premúdrelý starec, avšak Gaspard Ulliel je nevýrazné herecké dieťa a jeho konanie bez hlbších a vysvetliteľných motívov. Krv, krv, krv. Kto sa má na to dve hodiny pozerať a nemyslieť pri tom na delikátne a spomínané Mlčanie jahniat? ()
Využitie, miestami až zneužitie názvu by som možno až tak nekomentoval, nebyť toho snaženia sa o akúsi horrorovú poetickosť, ktorej podstatu pozná a dokáže napodobiť len pravý Hannibal Hopkins. Efektne pospájané a preorientované tak, aby sa to podobalo na mladého Hannibala, ale inak ide len o béčkový horrorový vyvražďovací scenár, ktorý mohol mať bez názvu oveľa lepšie ambície, pretože ani Gaspard Ulliel nebol herecky vôbec zlý. 65%. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Podle Entertainment Weekly byl Thomas Harris v podstatě donucený napsat příběh o počátcích slavného kanibala. Producent Dino De Laurentis chtěl snímek natočit a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Jelikož Harris zatím vždy držel nad Lecterem ochrannou ruku, napsal i tento prolog. (imro)
- Tvůrci zvažovali na pozici hudebního skladatele Thomase Newmana. (KucC)
- Na place se vyskytlo několik kuriózních krádeží, zmizela falešná hlava a umělý penis. (imro)
Reklama