Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (1 452)

Madison 

všechny recenze uživatele

70%. Neškodná a najmä príjemná americká zábava s peknou výpravou a hudbou, ktorá však príliš vsádza na predpoklad, že divák uveličený vizuálnou stránkou pozabudne na obsah a vystačí si s popcornom v ruke. Na scenár sa nesťažujem, bolo jasné, že tvorcovia podceňujú intelekt divákov, som však toho názoru, že aj letný blockbuster sa musí robiť poriadne, a to množstvo zmätených strihov, skratkovitých záberov a nejasných súbojov, mi znechucovalo celý film. Medzi Gyllenhaalom a Arterton to príjemne iskrí a stávajú sa na plátne najväčším potešením. Predpokladám, že bojovému umeniu princa priučil samotný Spiderman, pretože tie akrobatické kúsky, čo tam predvádza, sú vskutku znamenité :-) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tady zřejmě někdo neví, proč jsou takovéto filmy vůbec točeny. To by tu pak nebyla taková kopa negativních komentářů od plna uživatelů. Naštěstí to "ti obyčejní" od pohromy rádoby kritiků, co si užívají každý útok na jakoukoliv letní oddychovku, zachraňují a dělají z Prince z Persie výstavní kousek, kterým on bezesporu je. Nejlegračnější na tom všem je, že většina si stěžuje, na příběh, na rúzné scény, na všelijaký rádoby komediální přísun, ale nikdo neocení fakt, že tenhle film je dost možná nejlépe zpracovaným filmem podle hry, když teda nevezmu v potaz Silent Hill. Jenže ten na druhou stranu těžil z geniálního příběhu. A hra samotná fungovala hlavně jako interaktivní příběh než jako hra samotná. Tady si tvůrci vycucali z prstu kostru, která s hrou po příběhové stránce nemá ani nic moc společnýho. Popravdě je ještě sympatické, jak si tvůrci poradili s tím, aby film byl co nejvíce věrný předloze. Akce, skoky na tisíc variací (a ty především) a princezna, která kdyby tam chyběla, tak bych teprv nadával. Vysvětlete mi tedy, proč v tom kdejakej vůl musí hledat něco víc, než obyčejnou zábavu pro kohokoliv s fajnovými herci, příjemnou atmosférou a vtipnými komentáři k dané věci. Proč z toho někdo musí dělat něco naprosto nadpozemského. Vždyť to od tvůrců nikdo ani nečekal. Podívejte se jak dopadl Doom, Bloodrayne a další. No nic, názory druhých měnit nebudu, ani to nemám za potřebí. Každý by si sám měl uvědomit a zapřemýšlet nad tím, co vlastně píše a jestli mu to ostatní budou žrát. Teoretický a duchaplný rozbory nad jakýmkoliv filmem by dokázal každý debil. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

Brouk 

všechny recenze uživatele

Óóóóó, slýchával jsem o útlého dětství, že lze uplést z ho*na bič je dost velké úsilí.. Mno, dost dobře si pamatuji tuto PC gamesku, neb jsem ji před dávnými věky hrál (a málokdo kdo ne v té době...), chci ale říct, že se to "pletení biče" dost zdařilo. Joooo, abych nezapomněl, Genna A. je tu dost boží... je šmrncovnější od role k roli.... :-) ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Tak to parkourový hopsání nemuselo být tak střihavý, ale jinak nemám co bych rozmázl. Jasně, filmový ’Princ’ nemá se svojí herní předlohou zase až tolik společného (feeling vůbec), není nijak skvostný, ale jako drahá a vizuálně příjemná oddychovka naprosto splňuje svůj účel. Zhruba od půlky už fungovalo všechno jak mělo, docela jsme se nasmáli, a já tak nemám důvod nedat tomu vyšší hodnocení. Zařazeno pod ’zábavný akční dobrodružňák’. 7/10. [HD] ()

Galerie (146)

Zajímavosti (48)

  • Mike Newell si musel videohru Prince of Persia: The Sands of Time zahrať, aby zvážil, čo z toho, čo v nej princ dokáže, môže dať na plátno. Bohužial, nevedel ju kvôli náročnosti dohrať sám, takže to museli asistenti urobiť za neho. (igirazor)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama