Režie:
Justin KurzelKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael Kenneth Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner (více)VOD (7)
Obsahy(2)
Usvědčený vrah Callum Lynch (Michael Fassbender) je nedobrovolně vysvobozen z cely smrti jen proto, aby se stal součástí staletého boje mezi asasíny, templáři a španělskými inkvizitory. Jeho novým vězením se stává tajné zařízení Abstergo vybavené revoluční technologií Animus, která odhaluje v lidské DNA genetické vzpomínky a tím umožňuje vrátit se a prožít vzpomínky předků, které byly dosud ztracené v minulosti. Callum se díky Animusu propojí se svým prapředkem žijícím v Granadě a Seville v období španělské inkvizice v 15. století. Jmenuje se Aguilar de Nerha a je členem bratrstva asasínů, které už několik století vede skrytou válku s řádem templářů, svým odvěkým nepřítelem. Tajná organizace asasínů se zavázala chránit svobodnou vůli lidstva a snaží se zabránit tomu, aby se templáři s pomocí inkvizice zmocnili mocného artefaktu nazývaného Jablko Ráje. A právě tento artefakt je podle přesvědčení templářů nástrojem k ovládnutí celého světa. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (958)
Pri hre Assassin's Creed som presedel pár hodín a osobne ju radím medzi to najlepšie čo som hral. S filmom som vedel, že to bude ťažké, pretože hra položila latku dosť vysoko. No a aj keď film nedosahuje kvalít hry, nemôžem povedať, že som sklamaný. Ale ani nadšený. Bavilo ma to, bavila ma krásna Marion Cotillard, bavil ma skvelý Fassbender, ktorému toto Asasínske dobrodružstvo sadlo, bavili ma akcie, ktoré (aj keď miestami boli zbytočne strihnuté do Animusu) boli vynikajúce, bavilo ma pútavo natočené španielske prostredie a ľúbila sa mi aj podmanivá hudba (aj keď na hudbu od Jespera Kyda nemá). Už menej sa mi páčil (a to je najslabšia časť filmu ) scenár. Občas sú tu menšie zmätky, čo je škoda a taktiež by to chcelo vylepšiť aj chémiu medzi postavami a aj príbeh, ktorý nie je zlý, ale chcelo by ho trošku pútavejšie a dravejšie natočiť. Každopádne som sa bavil a som viac menej spokojný, aj keď s časti sklamaný, keď viem aký zážitok to mohol byť, ak by sa to kvalitou priblížilo k hre. 80% - 4* ()
Assassin's Creed je dobrá adaptace počítačové hry, pojatá stylem, který se nemusí řadě diváků líbit, nicméně režisér si s tím vyhrál po svém a podle mě udělal dobrej kus práce. Scény ze současnosti nenudí a dobře se na ně kouká. Je z nich cítit ten správnej nádech laboratorní krysy a Fassbender si to nenechává líbit, což je fajn. Scény z minulosti jsou na druhou stranu naprostá pecka a kaskadéři se vážně vyblbli. Těším se na pokračování. ()
Tenhle film má „ksicht“. Jde jednak maximálně naproti fanouškům herní série, ale zároveň se snaží o osobité umělecké pojetí assassinského univerza. V pasážích ze středověkého Španělska je vizuálně nádherný, zobrazení Animusu je odvážně jiné (a lepší!), než známe z her a i když mě to emocionálně nechalo chladným, oceňuji osobitost, kterou přinesl Kurzel a cítím z toho jeho snahu natočit co nejlepší film, který nebude jen nudným popisným převodem hry. Výsostně umělecky zaměřený Kurzel mě prostě baví. Škoda, že lidé jeho poctivý přístup nedocení a že nebude pokračování. ()
Nemůžu než souhlasit s textem Františka Fuky na FFFilm. V rámci hollywoodské vysokorozpočtové produkce unikátní film o kterém nemůžu s čistým svědomím říci, že je povedený a stejně tak nemůžu jednoznačně říci, že je nepovedený (scénář je opravdu v některých ohledech práce s postavami dílo diletanta). Uvědomoval jsem si chyby a zároveň mě to bavilo a uteklo mi to jako voda, s chutí bych si dal nějakou delší verzi (s tím, že uznávám, že scenáristické chyby nejsou způsobeny tím, že by 115 minut bylo málo). Velké díky práci tria Kurzel - Kurzel - Arkapaw, kteří vnesli do vysokorozpočtového filmu vtahující temný tón, který se dnes toleruje jen Nolanovi. Nejintenzivnější akce od starých dobrých greengrassovek a parádní kumšt udělat z PG-13 feeling R filmu, kde jsou šrouby utažené od začátku do konce. Pojetím s jakoukoli produkcí Marvelu nesrovnatelné, o to víc zamrzí, že si nepohlídali scénář. A to bohužel padá i na hlavu Kurzela a Fassbendera, kteří měli ve vývoji filmu velké pravomoce. 7/10 a asi to půjdu zkoumat do kina ještě jednou. P.S. Nejsem hráč a letošní Warcraft mě po hodině ukrutně nudil. ()
Mám tajemství. Teď ho napíšu, takže už to tajemství nebude. Nikdy jsem nehrála Assassin’s Creed.....uuuffff je to venku. Pokud teď někdo lapá bezmocně po dechu a odmítá nade mnou nadále onanovat jelikož jsem mu tím zničila veškerý iluze o své dokonalosti tak se hluboce neomlouvám. Každopádně jelikož o hře vím hovno tak mám výhodu, nebo nevýhodu já nevim, že jí nemůžu porovnávat s filmem. No a k filmu - Hlavní hero mě za stydký pysky zrovna nevzal, takovej asasín z Dachau, co mu člověk fakt nežere, že by na svých kostlivých ramenou dokázal nést všechnu tu zodpovědnost. Každopádně dostane železnej škorpionskej vocas, trojčlenku do zátylku a hned se vrací o cca 500 let zpátky v čase, kde už vypadá mnohem nebezpečněji. Kecám , vypadá pořád stejně na píču max má navíc fousiska a pár kámošů okolo. Každopádně sotva se jede akce, byla jsem spokojená a vrněla jak kočka. Asasíni se s ničím a s nikým neserou, nakopu každou prdel v okruhu sta metrů a je to celkem řežba. To, že ono hledaný jablko vypadá jak koule od petangu to je už zase druhá věc. Fakt jsem čekala, že hoděj prasátko a začnou hrát, písku tam bylo dost. Děj se houpe v přítomnosti a minulosti celej film, takže koho sere prolínání časových os, ať radši kouká do prdele, v tomhle filmu se tomu nevyhne. Postupně to má větší a větší koule až to nakonec vycáká do vrcholového finále a já skoro až uvažovala, že si tu hru zkusím teda zahrát. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (29)
- Jablko ráje (ve filmu konkrétně Aguilarovo jablko) je jedním z úlomků ráje, které v universu "Assassin's Creed" zůstalo po pradávné civilizaci známé jako Isu. (Matej.Krajci)
- V herní sérii „Assassin's Creed“ je zařízení Animus prezentováno jako lehátko, nebo v pozdějších dílech také jako speciální křeslo. Ve filmu je však Animus ztvárněn jako obrovská, pohyblivá robotická paže. Videoherní Animus také nevyžaduje žádné dráty a na uživatelův mozek se připojuje bezdrátově. (S.U.E.S.)
- Ve scéně, kdy se asasíni snaží zachránit prince, je na konci jednoho záběru vidět, jak vozu, taženému koňmi, upadne zadní náprava. V dalším záběru však vůz jede bez problémů dál a náprava je na svém místě. (jujec)
Reklama