Režie:
Vittorio De SicaKamera:
Giuseppe RotunnoHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Giuffrè, Tecla Scarano, Armando Trovajoli, Tina Pica, Carlo Croccolo, Silvia MonelliObsahy(1)
Živočišná Neapolitánka, která se věčnými těhotenstvími brání vězení, bohatá panička z Milána, nahrazující lásku pouhým bezcitným flirtem, či lepší římská prostitutka, do níž se zamiluje mladý seminarista, každá úplně jiná a přesto všechny stejně ženské a okouzlující. Nezapomenutelná Sophie Lorenová v rolích tří naprosto odlišných žen doslova zaplňuje filmové plátno svým neodolatelným ženstvím, jemuž v roli jejích mužských partnerů se stejnou chutí přihrává neodolatelný Marcello Mastroianni. (Česká televize)
(více)Recenze (170)
Sophia Loren a Marcello Mastroianni ve třech zcela odlišných rolích ve třech povídkách italské komedie. Velmi vyrovnaná a nadprůměrná kvalita všech tří nabízí výbornou klasicky "italskou" zábavu. ()
Tři povídky v nichž dominuje "Lorenka" jako pouliční prodavačka, dáma z lepší společnosti a prostitutka a přesto, že hraje tak rozdílné charaktery, vtiskne jim něco, na co sama nemá vliv, co je v ní přirozené, co se podle pokynů režiséra ohnout do role nedá - vnitřní krása, životnost. Dík tomu je v prodejné ženě čistota a v poctivé rajc. Filmy jako Včera, dnes a zítra jsou svátkem ... pozítří ještě svátečnějším. ()
Oscar 1 : Cizojazyčný film ()
Nemám moc rád to italský bláznění se sexuálním podtextem, ovšem tento povídkový film se zavčas změnil v něco víc - citlivou, dojemnou a přemýšlivou záležitost. Mastroianni na můj vkus občas trochu přehrává, ale to už k tomuhle stylu asi patří. 70% - 60% - 90%. ()
Ve všech třech povídkách velmi dobrý herecký výkony Sophie Loren a Marcella Mastroianniho. V první povídce dělá Marčelo Sophii tak dlouho děti až to má následky. Poučení pro ženy -- s muži je třeba zacházet šetrněji, můžeme se porouchat a nebudeme už v záruce. Druhá povídka byla blbost. Nejdřív řídí Royse ženská a pak chlap, šokující je jen to, kdo nakonec toho Royse naboural. Na třetí povídku se mě dobře koukalo. Sophie totiž byla dobře oblečená - neoblečená. Film jsem viděl včera, hodnotil dneska a vrátit ho půjdu zítra. ()
Moc sem nevedel, co od filmu cekat, jestli to bude skutecne komedie, nebo zase nejaky drama. Mame tu tri povidky, pricemz prvni je skvela komedie s originalni zapletkou a dobre jsem se u ni bavil. Coz me mile prekvapilo a tesil jsem se, co pride dal. Bohuzel dal uz to je jen horsi. Druha povidka je naprostej opruz o nicem, jediny stesti, ze je ze vsech tri nejkratsi. Treti povidka uz je sice docela fajn a opet zajimavej pribeh, kterej misty pobavi, jenze zbytecna delka ji dost ublizuje. Herecky to stoji pouze na Mastroiannim a Loren, ktery hrajou ve vsech trech povidkach hlavni roli, jenze zatimco Mastroianni je naprosto perfektni, at uz jako dobrackej podpantoflak v prvni povidce, vicemene normalni typek v druhy, nebo nadrzenej lehkej uchylacek v treti, tak oproti tomu Loren hraje vsechny tri zensky naprosto stejne, coz znamena, ze je vecne s necim nespokojena a furt jenom vyrvava, tudiz mi lezla na nervy. Zachranilo to jen to, ze ji to tu dost slusi a neboji se svlikat, i kdyz to do konce bohuzel nikdy nedotahne. Takze celkove to je tak na 4*, 2* a 3*, coz da lepsi 3*. ()
Hodnotit povídkové filmy je problematické. Některé působí celistvě (Knoflíkáři), jiné jsou každý pes jiná ves (Čtyři pokoje) a řešením je asi hodnotit každou povídku jednotlivě. Ovšem u tohoto filmu neváhám hodnotit všechny stejně, třemi hvězdičkami. Není to horší nebo lepší, ani místy. Je to prostě průměr. 50% ()
Tři povídky o lásce manželské, milenecké a lásce za úplatu se Sophií Lorenovou a Marcellem Mastroiannim v nejlepší formě. Geniální je první povídka, ani ne tak nápadem opakovaně otěhotnět ženu pro vyhnutí se nástupu do vězení, jako zpracováním. A to zástupem Italů a Italek podporujích chudou, ale kvetoucí matku mnoha dětí v kontrastu s jejím bezradným zničeným manželem. Dobrá je i třetí závěrečná povídka o prudkých změnách ženské duše, v tomto případě luxusní kurtizány. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Jgyn8WS4XwM ()
Tři povídky a tři různé ženy v podání Sophie Loren, které mají k lásce každá trochu jiný přístup. První povídka je zcela nejlepší - o ženě, která se vyhýbá vězení tím, že rodí jedno dítě za druhým. Další dvě jsou bohužel jen průměrné. Celkově to tedy dá za lepší 3*. Velkým plusem je krása a živelnost Sophie Loren a herecké umění Marcella Mastroianniho. ()
Na film jsem se podíval hlavně z důvodu jeho určitý "kultovnosti" a přistupoval k němu s velkou nedůvěrou. Celkovej dojem z filmu je lehce pozitivní, nicméně opět za sebe řikám (tak jako skoro u všech tzv. kultovních filmů), že zdejší hodnocení je dost přehnaný. Teď jenom ve zkratce k jednotlivejm povídkám: První povídka je nejdelší a pro mě zároveň dost nudná. Sophia Loren rodí jedno dítě za druhym, protože nechce jít do vězení. Ale nakonec se do toho vězení stejně dostane. Nějak to postrádá pointu. (30%) --- Druhá povídka by se dala zkrátit tak na 3 minuty, ale mě zaujaly hlavně záběry z provozu v tehdejší Itálii. Opravdu velice zajímavý složení vozovýho parku. (70%) --- A třetí povídka byla natočená nejspíš hlavně z toho důvodu, aby se Sophia Loren trochu odhalila. Je to dost o ničem, ale uteče to jako voda. (60%) --- Filmu jako celku dávám teda 3 hvězdy. Jinak Sophia Loren ukázala nejen svou krásu, ale taky neuvěřitelnej temperament při každym sebemenšim gestu a ukradla tak prakticky celej film pro sebe. Všichni ostatní (včetně Marcela z nástrojárny) mi tam přišli tak nějak jenom jako křoví. ()
Ve vrcholných Sicových filmech, zaštítěných známým hereckým duem Mastroianni-Lorenová, se podařilo přednímu neorealistovi zachytit absolutní momenty krajních lidských poloh. Povídkový film tento trend zachycuje v nebývalé koncentraci, která zvyšuje působivost zejména Mastroianniho výkonu (srv. ovšem i tak výtečný film DNES, ZÍTRA A POZÍTŘÍ, jenž je Mastroianniho sólem s jinými režiséry i partnerkami). Lidský přesah - pozitivní i negativní - je obsažen ve všech povídkách. Asi nejatraktivnější je kombinace cudné povětrné ženštiny a dychtivého profesionálního ctitele, mne osobně nejvíce zaujala žena z lepší společnosti a její sebestředná "nesobeckost" vůči naivnímu ctiteli. Chlad Lorenové se v této její neobvyklé kreaci vyrovná obdobným výkonům jiných dobově současných italských hereček a v něčem jakoby je ještě předčil. Je pozoruhodné opakovaně konstatovat, že nejkvalitnější díla tak trochu připomínají sopečné erupce a rozmanitost následně vznikajících krajinných typů na rozmezích jednotlivých kontinentálních ker: i zde vidíme nejnápaditější děje a příběhy, nejpozoruhodnější herecké výkony a nejinvenčnější režie, náměty i scénáře. Nadčasový film skvělého režiséra a nezapomenutelného hereckého páru patří i v tomto ohledu k tomu nejlepšímu, na co se nejen italský, český, evropský i světový divák může těšit, Již - nepletu-li se - čtvrtou generaci. ()
Excelentní, vtipné, svižné, maximálně italské. Tři různé, odlišné příběhy a všechny skvěle zahrány a zpracovány. Výborný, přirozený scénář a dialogy dodávají snímku ten správný italský šmrnc. Vše doprovází živá a podmanivá hudba. Nejvíce se mi zalíbil poslední příběh, u něhož jsem se také nejvíce nasmála. Sophia Loren a Marcello Mastroianni k sobě dokonale padnou a Vy tak můžete s úžasem, okouzlením, a úsměvem na tváři sledovat jejich herecké kreace. O přednostech (ne těch hereckých:) Sophie Loren snad ani netřeba mluvit, těch by si všiml snad i slepý. Její krása a ženskost "zahřívá" snímek na maximální teplotu. Ještě bych ráda zmínila dokonalý a povedený český dabing, nejvíce však Vladimíra Brabce, který hovořil naprosto fenomenálně, a vtipné situace a dialogy tak díky jeho jedinečnému hlasu dostávaly ještě více úsměvnější nádech. ()
Tolik variací v jednom filmu na "nesmrtelný" pár Lorenové a Mastroianniho je na mne zkrátka příliš. Ale aspoň jsem viděla film za doprovodu lidí, kteří až do posledního momentu nevěřili, že Sophia jako Mara byla prostitutka, což bylo půvabné. ()
O tom, že Ieri, oggi, domani je one-woman show Sophie Loren, nepochybuju. Ale o čem pochyby mám, je scenárista. Totiž film začne skvělou povídkou o jedné temperamentní dámě, která se vězení vyhýbá tak, že rodí jedno dítě za druhým. Ale od této nadprůměrné (80 %) povídky jde kvalita dolů, druhá povídka postrádá smysl (40 %) a třetí, nějaký smysl má, ale nezaujalo mě tam nic, krom mírně odhalené Sophie (50 %). Takže musím napsat, že přes všechno, co jsem o tomto filmu slyšel, jsem zklamaný a budu si hodně dlouho pamatovat tento snímek jako ten, ve kterém exceloval jeden živel jménem Sophia Loren a ve které zklamal scenárista. Nic víc tu nestojí za zmínku či vidění. 50 %. ()
Všechny tři povídky velmi zábavné! Potěšilo mě, že Vittorio De Sica je stejně dobrý v krátkometráži jako v celověčerních filmech. ()
Kdybych si tuhle vzpomínku z dětství dokázala vybavit dříve, rozhodně bych musela ubrat při hodnocení filmu Volver. ()
80% - Sophia Lorenová a Marcello Mastroianni ve třech úsměvných povídkách. Oba herci v nich ukazují své mistrovství v různých, sobě navzájem kontrastujících rolích. Jedná se o film lehčího žánru s romantickou, hřejivou hudbou Armanda Trovajoliho. Milá, vyloženě hezká, divácky nenáročná podívaná. Bohužel nevybočuje ze zavedených klišé ničím, co by mě motivovalo sáhnout k vyššímu hodnocení. ()
Tři různé povídky s naprosto rozdílným charakterem postav. Další z hereckých koncertů Marcella Mastroianniho a Sophie Lorenové v mnoha podobách. První povídka: Rodit jedno dítě za druhým, je docela originální způsob, jak se vyhnout base. Což o to, energická manželka to zvládá i po sedmém dítěti. Zato chudák manžel se z toho hroutí. A to nedej bože, když by žena neotěhotněla a musela jít sedět. O vtipné scénky není nouze. Druhá povídka: Trochu trpká, i když také dobrá. Nějak mi do celého konceptu nesedí. Sophiina rozmazlená bohatá panička je opravdu děsivá. Třetí povídka: Asi nejlepší. Samotný pohled na Mastroianniho v roli náruživého hypersensitivního milovníka trpícího úchylkami je k pokukání. K tomu Sophie, která jeho sexuálně empatické výlevy s ledovým klidem ignoruje. :) Vhodný doplněk je vedlejší zápletka sousedské hádky a mladíka studenta teologie, který podléhá pokušení a chce se zříci taláru. Zakončení závěrečným striptýzem nemá chybu. 83% ()
Lorenová má takové charisma, že s přehledem převálcuje naprosto všechno, co se kolem ní na plátně děje. Navíc v tomhle povídkovém filmu předvedla, že dokáže zahrát všechno: obyčejnou ženskou, paničku i luxusní štětku. A neptejte se mě, jestli s ní hrál ještě někdo jiný, nevím, nevšimla jsem si. ()
Herecký koncert Sophie Loren , které více než zdatně sekunduje Marcello Mastroianni. Tři povídky, každá zcela jiná. V té první se Sophie představuje jako matka, která rodí stále další a další děti jak na běžícím páse, aby se uchránila od vězení a já pouze " s napětím " čekal k jakému celkovému počtu se dostane a zda to vidá i na pověstnou Klapzubovu jedenáctku :o) V druhé si Sophie zahrála dámu z vyšších kruhů a přestože podala mistrný výkon, tato povídka se mi nijak hluboko do paměti nezaryla a oslovila mě nejméně. Třetí povídka ( Sophia vystupuje jako lepší prostitutka ), to je herecký koncert dua L+M ! Jako třešínka na dortu závěrečný striptýz v podání krásně Ženské s velkým Ž Sophie Loren a vůbec nevadí, že nebyl dotáhnut až do úplného konce ( ba právě zcela naopak, protože v představivosti ( fantazii) je krása! :o) p.s. To, jak Marcello sedí schoulený na posteli s rukama mírně před očima a tváří se jako malé děcko rozbalující dárky pod stromečkem mně vehnalo slzi do očí a přivodilo záchvat smíchu. Výborně zahrané. Hodnocení: 1povídka : 4*, 2 povídka: 3*, 3 povídka: 4+1/2*! ()
Reklama