Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (1 074)
Pozoruhodné završení trilogie, kde se střet Ripley s Vetřelcem stává dosud nejintimnějším a definitivním. Scénář se od epické akční obléhací dvojky hned na začátku razantně odstřihuje a vrací se k původní ponuré hororové vyvražďovačce (ukecanější a s od začátku jasně definovanými postavami, ale s depresivním tónem a méně divácké než dvojka) a nabídne spoustu dobrých nápadů. Zejména vězeňské prostředí (luxusní industriální lokace), které nenabízí téměř žádné zbraně proti Vetřelci, zato směsku nevypočitatelných psychotických postav, co mohou kdykoli explodovat, a sympatického doktora, tajícího temnou minulost. Ataky (poprvé) digitálního Vetřelce, pro ostatní postavy dlouho nečitelné (první vypadá jako nehoda, druhý jako vražda pomateným vězněm), jsou nejméně zajímavými částmi filmu - mnohem zajímavější je sledovat Ripley v prostředí, které by pro ni bylo extrémně nebezpečné i bez přítomnosti Vetřelce. Ve výsledku solidní film i zakončení trilogie, které mě ale (stejně jako jednička) vždycky mírně nudilo. ()
Vetřelec 3 si je svou temnou atmosférou a pomalejším tempem, nejvíce podobný s klenotem R. Scotta z roku 1979. Jako fanouška ságy mě zde pokaždé nejvíce potěší neveselá nálada filmu, závěrečné nahánění Aliena a následná originální olověná lázeň. Minusem jsou v některých scénách okaté, až asylumácké digitální efekty a měnící se velikost vesmírného masožravce. Fincher si však, až na několik těchto mušek - nevedl vůbec špatně a do filmu zapracoval ponurou atmosféru, tolik typickou pro své další snímky. P.S. Těším se na speciální edici, kde je 35 přidaných minut o které byla původní verze ošizena - to by mohla být pochoutka. P.P.S. Tak prodloužená verze není vůbec špatná, několik nových scén opravdu stojí za pozornost, ale rozhodně se nejedná o pasáže, které by vykolejily děj někam úplně jinam. Přesto potěší. ()
Vetřelecká série je pozoruhodná tím, že každý režisér ve svém díle otiskl svoji stopu. Scottovu imaginaci a Cameronovu militantnost vystřídala těžká deka mistra deprese Davida Finchera. Vítejte v bezútěšném světě bývalých trestanců, ze kterého není úniku. "Trojka" není horší než předchozí díly, je jenom úplně jiná. ()
Napotřetí už se malinko schyluje k poklesu kvality, ale stále si ještě série hájí seriózní nádech. Jestliže byla dvojka vetřelců plná, zde se dospělý jedinec objeví jeden jediný. S tím zákonitě přichází méně akce a divák namlsaný z předešlé strhující bitvy se cítí trochu nenaplněn. Tedy alespoň tak to je v mém případě, trojka se nenese ani v atmosferickém duchu jedničky. Ale rozhodně se nejedná o tuctovou záležitost. Film má své kouzlo, i když se zdá mírně bezbarvý. ()
Ať se na mě Fincher ani jeho Vetřelec nezlobí, ale na 4* jsem toho viděl sakra málo. Slušná atmosféra, které však hodně scházelo k atmosféře prvního dílu. Fincherová láska... jeho kouzla s kamerou jsou opět úchvatné, ale to nestačí. Vetřelec je kapku jiný a upřímně až moc počítačový (a nepovedený!! Zlatá animatronika). Film má v některých okamžicích nakročeno k 4-5*, ale nedokáže tuto kvalitu udržet po celou dobu. Škoda, mohl to být další geniální Vetřelec... Možná, kdyby to všechno nechali producenti na Finchrovi vzniklo by něco stejně osobního a odlišného jako v případě ostatních dílů vetřelců, ale to možná ukáže jen Director cut, jestli někdy vyjde. ()
Galerie (118)
Zajímavosti (59)
- Jeden ze zamítnutých scénářů napsal i David Twohy, který jej pak upravil a sám podle něj natočil Černočenou tmu (2000). (messiah)
- Jednu verzi scénáře napsal i William Gibson, známý především svým cyberpunkovým románem “Neuromancer“. Scénář byl ale zamítnut. Jedním z důvodů mohlo být i to, že se měl odehrávat na vesmírné stanici ve stylu Sovětského svazu. (Danny F.)
- Návrh scénáře, napsaný Vincentem Wardem a Johnem Fasanem, neprošel přes Sigourney Weaver (Ellen Ripley), protože jí její postava připadala jako „nasraná tělocvikářka“. (PaTeXx)
Reklama