Reklama

Reklama

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko Flickan som lekte med elden (více)
Trailer

Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona.  Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (620)

Matty 

všechny recenze uživatele

Oproti knize, zahlcené informacemi, z nichž si sami musíme vyextrahovat podstatné, nabízí film jenom fakta nezbytná pro pochopení zápletky. Nahuštění mnoha set stránek do dvou hodin znemožňuje věnovat prostor něčemu jinému než kriminálnímu vyšetřování. Přitom síla knih tkví v množství propracovaných postav (zejména ženských), z nichž zde dostávají výraznější prostor jenom Lisbeth a Mikael. Na to, aby z ní někdo udělal našlapanou detektivku, obsahuje předloha málo akčních scén a hodně vysvětlování, které je ve filmu řešeno tím nejotravnějším způsobem – dvě postavy sedí, v lepším případě jdou a vedou nekonečný dialog. Žádný nápad, jen mechanický převod slov z psané do audiovizuální podoby. Zapojení diváka je minimální, vzhledem k nijak podnětné práci s kamerou a mizanscénou takřka nulové. Neustále střídání vypravěčů z pochopitelných důvodů odpadlo, s ním bohužel také nečernobílé vykreslení postav. Zlí jsou zlí, hodní hodní. Zatímco první díl byl atmosférický, nápaditě vyprávěný a herecky vděčný, dvojka je jenom tak nějak nemastně neslaně ospalá. 60% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Vše stojí na jediné zajímavé postavě, kterou je Lisbeth Salanderová. Film vypadá takřka jako televizní inscenace, scénář působí nelogicky a vrcholem všeho je padouchův poskok, který vypadá jakoby vyskočil z nějaké bondovky, ale tady chtějí, abychom ho brali vážně. Po slušně rozjeté jedničce takový detektivně seriálový průměr. :( ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Před časem jsem dal neplánovaně přednost Fincherově verzi a mrazivá detektivka z americké produkce mě přitavila k sedačce o trochu intenzivněji než starší skandinávský sourozenec. V druhém setkání s počítačovou hackerkou Lisbeth Salander žádné srovnání (zatím) není, tudíž jsem si mohl severskou verzi bez zaoceánského pokušení náležitě vychutnat. Moderní kriminální thriller stále žije!! Lisbeth má znovu všechno, čeho se běžný konzumní člověk bojí – oblíbenou černou kůži, piercingy po celém ksichtě, tetování, homosexualitu v krvi, nasraný výraz, výbušnou povahu, odlišný pohled na svět, asociální chování, emocionální chaos v hlavě, bolavou minulost – a taky jí to díkybohu kurevsky pálí. Nastupuje tentokrát coby jednoznačně hlavní postava a bude si hrát s ohněm a následně kopat do vosího hnízda. Kolem ní se totiž znovu nebezpečně rojí úlisní kravaťáci s hodně podezřelou minulostí a nebudeme se tak příliš divit, když podezření z trojnásobné vraždy padne na tuhle hutnou a vrstevnatou postavu. Navíc dvě oběti patří do skupinky novinářů okolo starého známého Mikaela Blomkvista a jeho Millenia, kteří jdou po hodně velké rybě. Škoda, že Blomkvist ustupuje tak moc stranou. I když je zřejmé, že rozplétání Lisbethiných bolístek je zajímavější, celek bych raději viděl víc dotaženější. Škoda ještě jednou, tentokrát černobílého vykreslení (až velkého množství) postav a zahlcenosti vyprávění v pasti nekonečného dialogu. Precizní filmařina to ale pořád je, herci nezklamou, severská atmosféra jakbysmet, režie mohla být nápaditější, ale buďme za ní rádi. Stejně jako za blonďatého nemluvku, který jakoby vypadl z nějaké starší bondovky. PS: Na taťku jedině se sekyrou!! 70% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Da se rict, ze druhej dil navazuje na prvni, ale ne v momente, kdy prvni skoncil a je tu samostatnej pribeh, jen s nekolika odkazama na udalosti prvniho dilu, takze je dobry videt nejdriv dil prvni, ale ne nezbytny. Problem druhyho dilu neni ani tak zmena rezisera, jako pribeh. Pres pul hodiny neni vlastne vubec jasny, o co tu pujde, neustale se predstavujou novy a novy postavy, az v nich ma clovek po chvily zmatek, obzvlast, kdyz vetsina jsou dedci. Od nejakyho detektivniho patrani se to zacina presouvat k ruznejm tajnejm vladnim organizacim a je to proste neprehledny a zmateny. Nicmene docela dost se tu zabiji, s pribejvajicim casem to zacne bejt i vcelku atmosfericky a konec je libovej, herci tradicne obstojny, takze nakonec docela spokojenost a i kdyz to na prvni dil zdaleka nema, takle mizerny hodnoceni moc nechapu. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Oproti předchozímu "dílu" neskutečnej pokles a téměř ve všech směrech. Jediný, kdo si udržel vysoký standart je herec Michael Nyqvist ten hraje parádně a zatímco v první díle ho Noomi Rapace zastínala, v tomhle jí herecky přejel nehorázným způsobem. Ovšem to je hovno proti samotnýmu ději. Proboha kam zmizela ta temná atmosférá z nenavistných mužů ?? Co tohle bylo za puding ? A kdyby jen atmosféra, do háječku zelenýho šlo i napětí. Překombinovaný, nesrozumitelný až hrůza, proč ? A to nejhorší přišlo nakonec. Ta hrobní "kill bill" scéna to už na mně bylo trošku moc. Kill billovat v seriozně se tvářích kriminálkách je naprostej nesmysl, vždyť to ten film úplně srazilo. Na závěrečný díl pochopitelně jít musím, ale už teď říkám, že tak jak jsem se po nenávistných mužích těšil na vohňoholku, tak po vohňolce se na vosinec už vůbec netěším, spíš se děsím toho co uvidím za tejden, kdy má vosinec kápečko. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (14)

  • V momentě, kdy se koná meeting vydavatelů v kanceláři Milénia, je možné zahlédnout stoh časopisů, kde je velice nápadně zachycena kopie EXPA, anti-fašistického magazínu, který v roce 1995 pomáhal zakládat Stieg Larsson, autor knih. (žvanimírek)
  • V knize, která je předlohou filmu, se vyskytuje jedna skutečná postava, a to Paolo Roberto, ve Švédsku známý bývalý profesionální boxer. Přestože nebylo nezbytně nutné, aby boxera hrál skutečný Paolo Roberto, s účastí na natáčení ochotně souhlasil. Byla to jeho již čtvrtá filmová role. (lehkoživka)
  • Do role Ronalda Niedermana si filmaři původně vybrali Dolpha Lundgrena. Ten ale roli odmítl, a tak ji získal Micke Spreitz. Kdyby roli Lundgren přijal, byla by to jeho první role ve filmu z jeho rodné země. (Cheeker)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama