Reklama

Reklama

Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)

(více)

Videa (64)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

6. díl je možná zvládnutý režisérsky lépe než minulý a i akční scény vypadají určitě přehledněji. Nicméně Pětka byla přelomová, kdežto tady se prostě jen pokračuje. Z postav byla vypuštěna dvojice Brazilců a na stranu "dobra" se definitivně přidává Hobbs. Děj je velice prostý, až pitomý a akční zápletka vyloženě vycucaná z prstu. Na tankovou scénu asi nikdy nezapomenu. Minule trezor, tady je tank. Fyzikální zákony řešit netřeba. Tady prostě neplatí a příště nebudou platit projistotu vůbec. PS: "Jak jsi věděl, že mě chytíš?" "Nevěděl." 75% ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Ač by s tím mnoho lidových kritiků nesouhlasilo, ve srovnání s populárními kinematografiemi jiných zemí vyniká, že Hollywood zdaleka nejvíce staví na silných příbězích a jejich vyprávění a rovněž se snaží udržovat si alespoň rámcovou věrohodnost a realističnost - příliš velké excesy jsou vždy nějak racionálně vysvětleny (např. hrdinové Matrixu mohu provádět nadrealistické kousky díky tomu, že se nachází v ilusivní počítačové realitě), nebo jsou zakotveny v jiné formě populární kultury, která má k realističnosti tradičně volnější vztah (komiksy, počítačové hry). Linovy filmy ze série Rychle a zběsile se trendům vymykají tím, že v nich obrovská nadsazenost není motivována žádným z uvedených způsobů a snad právě to dráždí některé jejich zavilé kritiky. Na osudy Doma, Briana a jejich party už je nahlíženo spíše jako na seriál, takže postavy se v rámci jednoho filmu téměř nikam neposouvají a naopak se rozvíjí jejich vztahy z předchozích dílů. Jednotlivé díly také nepřinášejí kompletně novou fabuli, ale spíše staví před hrdiny další misi, jenž je v základních parametrech podobná té předchozí. Linův přístup k akci pak nepochybně zavání asijskou školou - věrohodnost ustupuje dynamice a potěšení z jejího sledování plyne z akcentování kinetické energie. Auta po nárazu létají vzduchem nebo dělají kotrmelce a i v kontaktních soubojích se protivníci vzájemně různě odhazují a rozbíjejí přitom okolní předměty: Rychle a zběsile 6 je zkrátka fascinováno rychlostí, hmotností a jejich destruktivním účinkem. A fascinaci se mu vesměs daří vzbuzovat i v divácích. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

Ja neviem, už je to tak trocha nuda. Postavy mi pravdupovediac z dielu do dielu pripadajú nesympatickejšie a v neposlednom rade ma irituje, ako to Vin Diesel vydáva za príbeh o rodine, pritom sú to všetko do posledného kusa kriminálnici. Šestka už sa nemôže pochváliť ani prekvapením v podobe The Rocka, ktorý do hry nastúpil v piatej časti a prítomný je aj v šiestej, ale už to nie je ono (i keď bez neho by to bolo ešte o stupeň horšie). Nový zlosyn, tentokrát v podaní Lukea Evansa, slabo charizmatický. Príbeh sa snáď ani neoplatí komentovať. Občas je to sranda, ale na 4* to fakt nevidím (i vďaka perlám á la "Blízkym sa chrbtom neotočíš. Aj keď ona sa otočila."). ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Lin narazil na vlastní limity, jelikož mu situace, kdy jde o hrdiny a jejich citové interakce, unikají, čímž si řeže vlastní větev a ve finálním rozhodování nemůže nabídnout víc, než obětavé pohledy a teatrální gesta, což za předpokladu, že nevypaluje žádnou zásadní akční bombu, jen technicky stále brilantní aranžmá, které od minula opustilo jakous takous realitu a vydalo se do sci-fi žánru (navíc bez zásadního highlightu), nutně znamená slušný držťkopád, který nakonec brzdí herecká sestava, kde se všichni do svých rolí zaparkovali způsobem, jakoby se právě pro ně narodili. ()

Galerie (82)

Zajímavosti (62)

  • Úvodné preteky sa odjazdili na severozápadnej časti ostrova Tenerife zvanej Teno. Vo filme sa zdá, že autá pretekajú obrovskou rýchlosťou, ale v skutočnosti je táto cesta úzka a nedá sa po nej jazdiť rýchlejšie ako 40-50 km/h, okrem iného aj kvôli ostrým zákrutám a zlému stavu vozovky. Niektoré tunely v smere cesty nie sú spevnené ani osvetlené a vjazd do nich je označený upozornením "na vlastné riziko". Touto cestou sa dá dostať k majáku Punta de Teno. (monalisa69)
  • Na hudbě tentokrát nespolupracoval Brian Tyler, který skládal hudbu k předchozím třem dílům, ale Lucas Vidal, který převzal a upravil některé hudební motivy z předchozích filmů. (mzss1)
  • V závěrečné akci, kdy letadlo jede po ranveji 15 minut rychlostí 115 mph, by rozjezdová plocha musela měřit 28,75 mil, přičemž nejdelší rozjezdová plocha na světě se nachází v Čině a měří 3,75 mil. (Kevin 3171)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Justin Lin a samurajští zabijáci

Justin Lin a samurajští zabijáci

18.10.2017

Po 4 dílech Rychle a zběsile utekl Justin Lin ke Star Treku a dosud nevíme, co bude točit dál. Z jeho bourneovky s Jeremym Rennerem sešlo a Space Jam 2 nezní dvakrát reálně, slušnou šanci na… (více)

Z Raidu do Star Treku

Z Raidu do Star Treku

27.07.2015

Třináctým celovečerním Star Trekem se bude slavit padesáté výročí celé značky. Režisér Justin Lin (Rychle a zběsile 5) si tak musí připravit spoustu trumfů, aby uspokojil širokou fandovskou základnu.… (více)

Nejúspěšnější herec roku 2013: Dwayne Johnson

Nejúspěšnější herec roku 2013: Dwayne Johnson

20.12.2013

Magazín Forbes uveřejnil tradiční výroční žebříček herců, kteří zajistili Hollywoodu nejvyšší zisky. Na prvním místě poměrně překvapivě trůní Dwayne „The Rock“ Johnson, jehož filmy souhrnně utržily… (více)

Reklama

Reklama