Režie:
Antoine FuquaScénář:
Richard WenkKamera:
Mauro FioreHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Márton Csókás, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Haley Bennett, Bill Pullman, Melissa Leo, David Meunier, Alex Veadov, Vladimír Kulich (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve snímku The Equalizer představuje Denzel Washington bývalého člena elitní tajné vojenské jednotky McCalla, který předstíral svou smrt, aby mohl začít žít poklidný život v Bostonu. Když kvůli záchraně života mladé dívky Teri (Chloe Grace Moretz) musí svůj dobrovolný odpočinek ukončit, ocitá se tváří v tvář extrémně násilným ruským gangsterům. Během tohoto zúčtování se v McCallovi znovu probudí touha po konání spravedlnosti. Pokud se tedy ocitnete v nesnázích s mizivou šancí na záchranu, a nemáte se na koho obrátit, McCall vám pomůže. Je tím jediným, kdo dokáže vaše problémy vyřešit jednou provždy. Je to Equalizer. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (1 166)
Priznám sa, že z "úvodnej" hodiny a presne 25 minút som bol napriek pár prešľapom neskutočne nadšený. Ale čo sa stalo potom, to nemožno nazvať inak ako vraždou v priamom prenose. Snímok skĺzol do totálnej prehnanosti, kedy Vám proti vycvičeným zabijakom s najmodernejšími zbraňami stačí letovačka so spájkovačkou. Žasnem, ako podaktorí žasnú nad snímkami, kde je logika potlačená na úplný okraj "chápania". ()
Dvě věci mám k filmu. Nedokázal jsem se emočně vůbec přiblížit k hlavnímu hrdinovy. McCall působí tak suveréně, až není šance v něm vidět člověka a to při vši úctě k hereckému umění Denzela Washingtona, který opět podává velmi zdařilý výkon. Druhá věc, která mně nepřišla vůči mně fér, byla závěrečná akčňárnička v Bauhausu. Kdysi jeden moudrý pán řekl, budiž světlo a bylo světlo a toho by jsme se měli všichni držet a když říkám všichni, tak tím myslím všichni, pane Fugua a ne že nám půlku závěrečného fightíku hodíte do tmy s hudbou jakože artíček. Přes to všechno si však Equalizer nezaslouží abych si na něm trénoval činnost kata mydláře. Má tempo, skvělé společné scény Denzela s Martonem ve kterých se nešetří drsňýckým charismatem a akcička je tady taky docela za fešandu. Mám dojem, že Přemek Podlaha bude docela čumět, k čemu všemu může Béda Trávníček využít zahradnický náčiní. ()
Pojďme nabouchat, co se do nich vejde. Klidně pomocí vrtáku, když už je po ruce. Denzel Washington, bývalý elitní agent, bere spravedlnost poté, co mu vystrojili pěkný pohřeb, ještě jednou do vlastních rukou. Má vytříbenou životosprávu, po nocích si čte, přes den pracuje v hobby marketu, pomáhá kolegovi s kondičkou, filosofuje nebo si povídá s mladičkou prostitutkou. Tedy jen do té doby, než jí do bezvědomí seřežou ruští pasáci. Mstitel bez masky s přesvědčivým fyzickým herectvím (bacha, Denzelovi táhne na šedesátku) je v první polovině fajn, dokonce moc fajn, jen je škoda, že se z režiséra Antoina Fuquy v druhé půlce stává až moc velký labužník. Jednoduše to přehání. Vizuálně našlapaná režie v úvodu táhne, pomalu budovaná atmosféra a dlouhé čekání na nějaký ten podříznutý krk jsou na oba palce nahoru. Záporáci jsou lahůdkoví. Pečlivý stratég Denzel diváka zajímá, syrové dění na plátně táhne. Jenže pak nechá vyhodit do povětří majetek ruského magnáta těsně za svým černým zadkem jen, aby to bylo efektní. Pak tu máme momenty, kdy si nechá přiložit bouchačku k hlavě jen, aby ukázal, jak se umí ohánět. V závěru si raději zahraje na kutila, než aby sáhl po nějakém samopalu, který vypadne z ruky rozsekanému grázlovi. Když začnou padat kapky vody, na zpomalovačky je zaděláno. Fuqua tak až moc tlačí na pilu a podkopává si to, co předtím půl druhé hodiny solidně budoval. Onen skutečný svět plný skutečných sviní je už tak méně k „uvěření“. A mimochodem v dětství zřejmě hodně ujížděl na MacGyverovi. I tak poctivé čtyři hvězdy!! ()
„I'm everyone - and no one. Everywhere - nowhere. Call me... Clockman.“ Komiksový hrdina se stopkami, co decentní pivní cejchou a kostýmem obsluhy hobby marketu maskuje své dovednosti (klidně bych se ho bez okolků zeptal, kde mají hmoždinky).. Fuqua, snad i inspirován stejnojmenným seriálem z 80.let, zvolil hlavně zpočátku rozvážnější, dalo by se říci až staromilské tempo a bylo to ku prospěchu věci. Polemika nad provařenými klišé, nadužíváním detailů či teatrálními zpomalovačkami může být na místě, jenže děduška Denzel je neskutečný válec, kterému tu klidnou sílu a noblesní nadhled bez problému věříte. Když si v restauraci porovnává s úhlavním nepřítelem délku přirození ve stylu Mannova Heat nebo když posunuje po stole skleněné lebky jako karty smrti, nedá vám to nesmát se pod vousy. Apropo, když už byl Equalizer na konci tak v ráži, mohl zaskočit za Vladimírem Vladimirovičem a udělat to tak, aby i na kanále Rossija 24 uvedli, že ve své kremelské koupelně uklouzl na mýdle.. ()
Kdyby se volil nový Bůh, dám hlas Denzelovi. Ten totiž na rozdíl od Boha současného umí opravdu potrestat hajzly a jako bonus se s nima vůbec nesere. Jestli to všechno bylo reálné nebo jestli by někdo tak dokonalý vážně mohl existovat je mně volný jak pásek před večeří, protože ještě pořád je tu řeč jenom o filmech a filmy mají především bavit. P.S: A to všechno za hubičku, jak romantické. (Auckland, NZ) ()
Galerie (49)
Zajímavosti (35)
- Ponuku na réžiu odmietli Nicolas Winding Refn a Rupert Wyatt. (Arsenal83)
- Pôvodne bol s hlavnou úlohou spájaný Russell Crowe. Zvažovaný bol aj Gerard Butler. (Sufferer)
- Celosvětová premiéra proběhla 7. září 2014 na mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (Varan)
Reklama