Režie:
Justin KurzelKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael Kenneth Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Usvědčený vrah Callum Lynch (Michael Fassbender) je nedobrovolně vysvobozen z cely smrti jen proto, aby se stal součástí staletého boje mezi asasíny, templáři a španělskými inkvizitory. Jeho novým vězením se stává tajné zařízení Abstergo vybavené revoluční technologií Animus, která odhaluje v lidské DNA genetické vzpomínky a tím umožňuje vrátit se a prožít vzpomínky předků, které byly dosud ztracené v minulosti. Callum se díky Animusu propojí se svým prapředkem žijícím v Granadě a Seville v období španělské inkvizice v 15. století. Jmenuje se Aguilar de Nerha a je členem bratrstva asasínů, které už několik století vede skrytou válku s řádem templářů, svým odvěkým nepřítelem. Tajná organizace asasínů se zavázala chránit svobodnou vůli lidstva a snaží se zabránit tomu, aby se templáři s pomocí inkvizice zmocnili mocného artefaktu nazývaného Jablko Ráje. A právě tento artefakt je podle přesvědčení templářů nástrojem k ovládnutí celého světa. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (961)
Obsahuje SPOILERY! S týmto filmom je to strašne ťažké. Čo znamená napríklad orol, ktorý neustále lieta okolo, mi vysvetlil kamarát, ale to je len jedna z mnoha vecí; a film podľa hry by teda aspoň podľa mňa, nemal byť zrozumiteľný len pre hráčov. Niečo je zas doslova podriadené hernému svetu a v tom filmovom to proste inak ako nelogicky pôsobiť nemôže. Ako sa asasíni dokázali infiltrovať na schôdzu templárov? Prečo stráže potláčajú vzburu obuškami, keď mali predtým uspávacie šípky, a prečo nemajú pištole? Kto je Fassbenderova spoluasasínka v 15.tom storočí a aký je medzi nimi vzťah? Kto je Moussa? Kto sú 99 percent väzňov a prečo ich tam vlastne držia? Ako sa dokázal Fasbender spojiť so svojim stredovekým Ja aj po odpojení od Animusu, atď atď. Paradoxom je, že záverečná pointa je zase jasná - alebo lepšie - prezradená, hneď v úvode. Na druhú stranu, Fassbenderovi a Marion tie úlohy sadli. Vizuál doslova dych vyrážajúci, rovnako ako kamera, a akčné scény patria ku špičke. Som ohúrený, pokiaľ nad tým nerozmýšľam. Najradšej by som si to dal okamžite znovu. A to neni málo ()
Justin Kurzel našel onen bájný kompromis mezi vyprávěním vlastní vize a dostatečně silným pochlebováním fanouškům her. V současné lince je na prvním místě stále hra o jablko, která je ale šikovně a potřebně minimalizována na základní funkce a obrysy. Nemá totiž cenu si nic nalhávat, právě tenhle artefakt má v předloze kolem sebe linku nejprve zajímavou, poté tolerovanou a nakonec bohužel až natahovanou. Potlačení nadpřirozených vedlejších motivů je proto jedině dobře a dává prostor Callumovi, aby se z něj stal hrdina z masa a kostí (o čemž si jeho herní předobraz Desmond mohl dlouhou dobu nechat jen zdát). Fassbender navíc funguje stejně dobře jako rozervaná oběť osudu, tak i jako nepřemožitelný Aguilar, který mě v akčních scénách nutí zadržovat dech a zatínat svaly. Nejvíc si ale vážím toho, že mě jako hráče (do světa Absterga a spol. jsem se úspěšně ponořil celkem šestkrát a Eziova trilogie nebo Black Flag patří zatraceně vysoko) nenechává jen odškrtávat povinné příběhové nebo žánrové trademarky, ale naopak při čekání na skok důvěry mě šponuje až neuvěřitelně. Výhrady tak mám jen k logickým chybám, což mě mrzí o to víc, že se v nich snažím pokud možno nikdy nepitvat. Absence všeho kromě obušků je ale pro ochranku skutečně otravně okatý handicap a chvílemi ruší, stejně jako nejasnost toho, kam až sahají genetické možnosti Callumových vzpomínek, které zase zamlží nejemocionálnější scénu celého filmu. I přes tyhle hrboly si ale hašašíni doskákali k pozici mojí nejoblíbenější herní adaptace a propadák v pokladnách kin mě bude ještě dlouho mrzet. ()
Kurzel si Assasína natočil po svém a kdyby nemusel krátit mohlo to být na výbornou. V tomhle střihu chybí vysvětlovačky, které by pomohly plynulosti příběhu. On i když je banální (byť kouzelně do sebe zapadající) by měl být vyprávěn celý. Vážná nota ale nemusí sednout každému. Assassins Creed totiž paradoxně není o zábavě, ale úvahách, které by si divák měl začít pokládat. ()
Mám to stejný jako u Warcraftu. Skutečnost, že se jedná o filmovou adaptaci hry, beru jen a pouze jako náznak toho, že by se mělo jednat o fantasy a audiovizuální nářez. Vztahy k charakterům, postavám a příběhu mě nezajímají. Jak vídím hodnocení, good for me! V kině jsem si Assassíny užil naplno, přičemž mě mrzí snad jen to, že jsem musel jít na 3D, které nebylo uplně sračkoidní jak skoro vždycky, ale i tak budu rád, až si to zopáknu ve 2D. A ten příběh není zas tak slabej, jak se tady kňučí. Jednoduchej docela je, ale film má složitější výpravu, takže vzhledem k prostoru pro užívaní si akce bych to jako zápor nehodnotil. Spokojenost na 90% ()
Jít nemocný s horečkou do kina a ještě k tomu bez coly či energy drinku se mi protentokrát zásadně nevyplatilo. Celý film jsem sledoval jedním okem tedy příliš jsem si neodnesl, při akci jsem zbystřil, ale vzhledem k tomu, že jsem neměl žádnou podporu titulků jsem z příběhu měl velké .. víte co. Chválím hudbu, vizuál i akci, cokoliv v anonymousu mi přišlo nezáživné. Zatím to nechám na neutrálních třech, doufám, že při druhé projekci to vytáhnu na 4*. 65% ()
Galerie (71)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (29)
- Ve filmu se objevil i nejdelší volný pád provedený kaskadérem za posledních 35 let. Damien Walters, který zastoupil Michaela Fassbendera (Cal Lynch/Aguilar), dosáhl při skoku (do vzduchového polštáře) dlouhém 38 metrů, jenž trval téměř 3 vteřiny, rychlosti 98 km/h. (ArsenalEagle)
- Alicia Vikander bola zvažovaná do jednej z postáv, ale vybrala si film Jason Bourne (2016). (Schevchen)
- Justin Kurzel chtěl, aby film působil přirozeně, proto se rozhodl, že bude digitální triky využívat pouze v nejnutnějších případech. (Mr.curry)
Reklama