Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francois Leclerc (Jean-Paul Belmondo) se vrací z vězení do rodného města. Vzpomíná na vše, co předcházelo zinscenovanému soudu a nespravedlivému rozsudku. Přichází, aby se pomstil. Město nyní stejně jako před lety politicky i ekonomicky ovládá Ligard, bohatý průmyslník. Díky šarmu se Francoisovi rychle podaří dostat do rodiny. Ligardova dcera se do něj zamiluje, její otec mu svěří významnou pozici ve svých podnicích. Bez skrupulí zničí Ligard Francoisova otce, který je lídrem politické opozice. Ale Francois tiše pracuje na tvrdém úderu, rozhodnut pomstít roky strávené ve vězení, ztrátu cti i hanbu svého otce. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot

Recenze (127)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Neprávem odsouzený muž se po letech vrací do rodného města, aby se pomstil za křivdu, která mu byla způsobena. Ve městě ho téměř nikdo nepoznává a za tu dobu, co byl ve vězení se hodně věcí změnilo. Klidně si nachystal svou pomstu. Ten člověk si stejně nic jiného nezasloužil, alespoň bylo o jednoho bídáka míň. V takových vážnějších rolích mám Belmonda ještě radši než v bláznivých komediích. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Začne to naprosto skvěle, úvodní hudba a stejně tak následná jízda Belmonda s Ch. Gérardem autem (kde to mezi starými známými skvěle jiskří) mě navnadily hodně. Ve střípcích vyprávěné psychologické drama navrátilce z vězení mě spočátku dost napínalo a upoutávalo i druhou vrstvou s jakousi sociologickou studií města v jeho proměnách (směrem nejen k rozkvětu, ale i zkorumpovanosti) od dětství hlavní postavy po současnost. Bylo zde hned několik naprosto skvělých scén jakoby z vyloženě pětihvězdičkového filmu, z nichž u mě vede výtvarně krásně provedená retrospektiva se setkání kluka s mladou slečnou a prodavačem v obchůdku – zakončena pak návratem v čase zpátky, symbolicky znázorněným přejetím po mostě přes visoucí listy stromu. Belmondo zdatně zvládá všechny polohy své postavy, osobně mě tu nejvíc zaujal během nemluvných procházek městěm a zároveň osobitými vnitřními monology (třeba o vládnoucím textilu :D ), které tyto scény doprovázejí. Jenomže v rámci hereckého ansámblu na tom zůstává většinou sám, obklopuje ho sice mj. pár pohledných hereček, ale stejně jako většina zbylých herců, nedokážou mu pomoct utáhnout film s čím dál loudavějším tempem. Pak se začíná Verneuil v jedné scéně vyžívat v odpudivě bizarním striptýzu (který se nakonec jako striptýz pouze tváří), přidává do dění samé transvestity a byť mě celkové vyústění filmu zajímalo nadále (a že si na něj stálo počkat), občas mě to v druhé polovině začlo míjet a zdaleka už jsem nebyl tolik nadšen oproti začátku. Po hodně dlouhé době mě tak Henri Verneuil mírně zklamal, byť naštěstí nejde o žádný velký trapas. Očekávání jsem však měl navzdory zdejšímu hodnocení určitě větší. [60%] ()

Reklama

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Francois je z prosté rodiny a již od dětství zjišťuje, že s ním zachází jinak než s dětmi z bohaté třídy. V dospělosti se vetře přes dívku do vlivné rodiny, kde si myslí, že ho mají rádi. Oni ho ale využijí ke špinavé práci. Po letech se vrací z vězení a setkává se se všemi lidmi, kteří ho u soudu potopili. Po 7 letech se vše změnilo - okolí, město, morálka, společnost. Město se změnilo v jeden velký supermarket .Jediné, co se nezměnilo jsou lidé u moci a jejich rodiny. Společenská a přátelská přetvářka na každém rohu v malém městě. Jeho pomsta sice vypadá jako hledání sebe sama, ale nepřítel své tělo nakonec k zemi upustí. Hořko-sladká pomsta. Nejlepší hláška: Němci jsou nebezpečný vždycky ! :-) ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Nielen na Belmonda dosť literárne pôsobiaca záležitosť. Film v ktorom JPB vychádza na začiatku z väzenia - po koľký krát už! - aby sa pomstil - po koľký krát už! (hoci nutno povedať, že tu kdesi ten trend iba začína) - ale v ktorom nie je jedinej akčnej scény ani kaskadérskeho kúsku (žeby rekonvalescencia po STRACHU NAD MESTOM ?) O zvádzaní žien to pravdaže neplatí... Väčšine to vadí, mne tu tá jeho poloha Rastignaca, ktorý všetkých povodil za nos a potom sa mu to vypomstilo a komplexnejší pohľad na premeny francúzskej spoločnosti v 70. rokoch vyhovoval. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Jean-Paul Belmondo se mi jako Francois Leclerq moc líbil, jeho charisma na mne působí jako magnet.. Příběh muže, který se vrací z vězení do rodného města a vzpomíná, mě vtáhnul a nepustil.. Se zájmem jsem si skládala jednotlivé části minulosti a v napětí očekávala rozuzlení.. Závěr na golfovém hřišti mě vyloženě potěšil, hudební podmaz příjemný, no a to pomalé tempo vyprávění.. Tak to mi vůbec nevadilo, na Jeana-Paula budu klidně koukat i o hodinu déle a bude mě bavit sledovat každé jeho gesto, každý pohled i nepatrný úsměv.. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (16)

  • Mnohá místa jsou rozpoznatelná dodnes, například místo, kde se nacházel Diplodocus, který měl tehdy podobu obrovské díry v zemi, místo, kde se dnes nachází komplex budov s kancelářemi, obchody a komplexem Nouveau Siècle ve Starém Lille. Hovorově se jí říkalo „Mauroyova díra“, což byl odkaz na Pierra Mauroye, který stál v čele projektu, jenž byl v té době považován za kolosální podnik. (classic)
  • Když Jean-Baptiste Liégard (Bernard Blier) představil Françoise Leclercqa (Jean-Paul Belmondo) prokurátorovi a řekl mu, že se mu nepodařilo dosáhnout všech požadovaných rozsudků smrti, Leclercq ironicky prohlásil, že „není nutné uspět, abychom vytrvali“, a citoval Viléma I. Oranžského. (classic)
  • Stanice Tourcoing byla použita jako kulisa pro stanici Cournai: značení a hlášení na stanici byly přizpůsobeny pro natáčení, přičemž běžní cestující byli samozřejmě informováni o situaci. Název Cournai pochází ze zkratky Courtrai a Tournai, dvou belgických měst poblíž Lille. (classic)

Reklama

Reklama