Reklama

Reklama

Final Cut - Dámy a pánové

(festivalový název)
  • Maďarsko Final Cut: Hölgyeim és uraim (více)
Trailer
Experimentální / Drama / Romantický / Komedie
Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Chiu-wai Leung (a.z.) (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Děsná nuda, byť zajímavě udělaná. Jen jsem nepochopila co tím chtěli tvůrci říci, teda kromě toho, že ve většině filmů je spousta osudového patosu a klišé. 84 minutová filmová verze písně "Když si báječnou ženskou vezme báječnej chlap" , tak to nemusí vždy dobře dopadnout. Za mne jedna znuděná za ani nevím co. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

To takhle vezmeme 500 "náhodných" filmů a uděláme z nich jeden Final Cut, který vypráví to, co všechny filmy před tím a přeci jen trochu jinak. Střídají se obličeje, postavy, kulisy, barvy, někdy i herce zastoupí animace, popř samotný mistr Yoda... Čím více filmů rozpoznáte, tím lepší bude celkový zážitek, György Pálfi proto ohleduplně vybírá zejména ty známé kousky a většinou to funguje. Vtipnost pak logicky pramení z překroucení významu originálních scén a to je docela fajn... 7/10 ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Zápory tohoto filmu jsou, že asi nebudu mít nervy na druhé jeho zhlédnutí, a pak to, že i přes poměrně krátkou stopáž působí vlekle a celý ten nápad po určité době prostě začne nudit. Ačkoliv má svůj děj, který překvapivě odněkud někam jde. Líbí se mi ale nejen samotný nápad, kdy Pálfi využil toho, že bez svolení studií a majitelů práv lze zdarma využít dvě až tři sekundy z filmu(ů), nebo samotná snaha, kdy tohle celé sestříhat dohromady muselo dát fušku neskutečnou, a koneckonců mě potěšily tři československé filmy ve výběru, ale líbí se mi, že to není podané až tak vážně a jsou tu různé skvělé zcizující prvky, které svědčí o humorném nadhledu (třeba ten E.T. :-)) A v určité chvíli jsem si říkal, jak je neskutečné, že spousta těch scén se fakt opakuje ve skoro každém filmu a některé jak jsou vlastně úplně blbé. Kolikrát se vám třeba stalo, abyste utíkali přes půl města, abyste si padli do náruče se svou milou? Nebo že by žena tajila své těhotenství tak, až by si manžel myslel, že má milence? Nu a hudební sestřih je také lahůdka a v tomhle highlights pojetí je vidět, vlastně slyšet, jak se některé ty tklivé momenty rády opakují. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tento neopakovatelný experimentální počin zřejmě potěší každého skutečného filmového fanouška. A možná některé i trošku namíchne, když si uvědomí, že se k něčemu podobnému nedokázali dosud odhodlat sami a musel to místo případných kreativních amatérů z řad nadšenců spáchat profesionální uznávaný režisér. Pálfiho celovečerní slepenec z fragmentů slavných i méně proslavených kinematografických děl vzdává nejen poctu filmovému umění, ale zároveň během toho vypráví tradiční otřepaný příběh plný klišé opravdu netuctovým způsobem a nejednou hýří i vtipnými nápady. Nepovažuji za důležité řešit, které filmy, příp. kteří režiséři a herci zde byli zastoupeni či naopak chyběli, za důležitý považuji spíše obdivuhodně pestrý výběr a taky výsledek, v němž navzdory experimentálnímu charakteru nechyběly i silné emoce, které se na mě dokázaly přenést. Párkrát došlo na momenty, kdy mi už začal tento ojedinělý sestřih připadat zdlouhavý a chvílemi jsem se v sledování dějové linky ztratil, ale brzy mě opět dalšími sekvencemi dokázal zpátky pohltit a znovu fascinovat... [85%] ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Abych pravdu řekl, nevím, jak začít. Asi takto; nikdy jsem se netajil tím, že jsem cynická bestie, která dokáže humorovat i v případě té nejhorší tragédie, takže mě romantické záležitosti jen málokdy opravdu osloví, ale Maďaři se mi opravdu umí dostat pod krunýř. Jejich Testről és lélekről mám už nějaký čas v desítce oblíbených filmů a dnes mě dokonale dostali touto záležitostí. Tohle byla krása. Byla radost sledovat tuto filmovou koláž na téma láska a Finové od Balatonu zase jednou naplno ukázali, že umí. Já nejsem filmař, jsem jen laický divák, ale tipoval bych, že je asi snazší natočit nový film, než jej poskládat z takového množství již hotového materiálu tak, aby celé dílo dávalo smysl. Něco takového jsem ještě nikdy neviděl a myslím, že už ani neuvidím. Maďaři dokázali vzdát z jedné vody načisto poctu světovému filmu, celému davu herců a hereček, a ještě dát dohromady film o lásce, kterým mě fakt ohromili. Věru, o mocný zážitek se mi postarali filmaři z puszty. / Poučení: Některé nápady dokáží zavařit i nůžky. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Zo všetkých použitých filmov je 30% maďarského a vyše 40% amerického pôvodu. (Madsbender)
  • Film vznikl, aniž by autoři řešili autorská práva. Filmy, z nichž čerpali, stáhli díky torrentu. Na poslední veřejné projekci v Budapešti Pálfi před publikem prohlásil: "Z torrentu jsme vzešli, na torrent se vracíme". Nevyřešený copyright zabraňoval tomu, aby film vidělo platící publikum, takže je jeho oficiální distribuce omezená na "potřeby výuky" na dvou maďarských filmových univerzitách a na DVD (stáhnutelné v HD verzi), které je součástí "učebnice o filmu Final Cut". Po projekci v Cannes v roce 2012 si film vzal pod křídla Wild Bunch, aby vyřešil právní problémy s použitím cizích záběrů, do roku 2014 se však situace kolem autorských práv nezměnila. (Ydiot)
  • Na filmovom festivale v Cannes 2012 bol film uvedený v sekcii Cannes Classics. Keďže nezískal oprávnenia od všetkých držiteľov práv na spomínané filmy a hudbu, v tom čase ho bolo možné premietať len na niekoľkých filmových festivaloch a v špeciálnych kategóriách. (Arsenal83)

Reklama

Reklama