Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na policii i na Paříž chtěl jednou provždy zapomenout, ale vrátil se, aby našel vraha své dcery... Bývalý policista Daniel Pratt žije na africkém ostrově v zapadlé rybářské vesnici. Má tam svůj malý bar, slunce, moře a přátele a nechybí mu ani Paříž, ani jeho bývalá práce. Do svého ráje však dostane nečekaný telegram – jeho dcera měla smrtelnou nehodu. Pratt se okamžitě vrací do Francie a znovu se noří do toho, před čím kdysi utekl, čeká ho podsvětí, zločin a zkorumpovaná policie. Jeho dcera se totiž stala obětí záhadné teroristické skupiny, která už delší dobu „čistí“ město od pochybných existencí. (Česká televize)

(více)

Recenze (106)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Delon není sice tak charismatickým osamělým hrdinou jako Belmondo, přesto zvládá svůj part sebevědomě. Pokud se dokážeme přenést přes občasně naivní nepřemožitelnost statečného reka, dokáže tato akční kriminálka splnit svoji úlohu napětí a spravedlivě nesmlouvavého boje proti teroru. Slovo policajta nemá vyšší ambice a chce jen žánrově uchvacovat svou syrovou brutalitou a drsnou vizáží zjizveného postrachu. Nestaví na stylu, ani na duchaplnosti, či společenské závažnosti. Hraje si v realisticky výhružné stopě a maskovaní hudci na kovové píšťaly vysekávají bohatýrskou ódu v slzách pomsty a potírání zločinu. Hlavní postavou příběhu je Daniel Pratt (zajímavý Alain Delon), bývalý policista na odpočinku v tropickém ostrovním ráji. Krutá rána osudu, hněv, tvrdý trénink ala Rocky a zarputilá cesta za osobní spravedlností. Důvtip, odvaha, zkušenosti a taktika jsou silným trumfem. Výsledkem je smutek, nečekané odhalení a vítězství spravedlivé pomsty. Rozporuplnou postavou je Stéphane Reiner (příjemný Jacques Perrin), dlouholetý Danielův přítel z policejních kruhů. Přátelství nemá navrch nad skrytou spalující touhou, ani nad pečlivě ukrývaným tajemstvím. Hlavní ženskou postavou je Sabine Clément (půvabná Fiona Gélin), ctižádostivá mladá policejní vyšetřovatelka. Pracovní zápal a poctivost se dostávají do konfliktu s city a obdivem. Z dalších rolí: Reinerova překvapená a nedůvěřivá manželka Dominique (sympatická Eva Darlan), vystrašený majitel koloniálu a člen úderné trestající ruky Sylvain Dubor (Jean-François Stévenin), nebezpečný a všehoschopný vůdce střílejícího komanda Abel Salem (zajímavý Stéphane Ferrara), další nebezpečný člen komanda a stavitel Brice (výrazný Dominique Valera), zaskočený majitel diskotéky a člen komanda Remy (Jean-Yves Chatelais), snaživý a svědomitý policejní detektiv Dax (Vincent Lindon), Danielova zavražděná dcera Mylène (Aurelle Doazan), Reinerův malý synek (Frank Brethes), či svérázný Danielův ostrovní přítel (Mouss Diouf). Je to akční kriminálka s osamělým hrdinou, na chvilku zabaví a přinese porci napětí. A s klidem se na vše může zapomenout. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Na to, že v roce vzniku oslavil Alain Delon abrahámoviny, vypadá nebývale dobře a fyzičkou by strčil do kapsy nemálo třicátníků. Rovněž ve své roli mstitele je výborný, charismatický a drsný každým coulem. Scénář, řekněme standartní pro daný žánr. Film má ovšem 2 ale, ta jsou ovšem tak velká, že se to podepsalo i na mém hodnocení. Jednou z nich je hudba - dobový synťák, který se skvěle hodí do "Komanda", ale do Francouzského filmu mi moc nesedí. S trochou dobré vůle se to nechá přejít. Ovšem je tu druhá věc, která má jméno José Pinheiro. Tento pán dokázal degradovat film minimálně o 20 procent. Všechno je tak strašně rutinní a obyčejné a k tomu ten závěr. Kdyby film režíroval Jacques Deray, dokázal by i z tohoto scénáře udělat minimálně čtyřhvězdičkovou záležitost a konec by byl zcela jiný (téměř žádný jeho film nemá happyend a když jo, pak je vykoupen vysokou daní). Takto nám zůstává průměrný akční krimifilm se sice skvělým Alainem Delonem, ovšem ve službách špatných pánů. 60%. ()

Reklama

Markussis 

všechny recenze uživatele

José Pinhero a Alain Delon. To je jedno velké téma. V osmdesátých letech se Delon stává v rolích policistů a jiných hrdinů z kriminálního prostředí, daleko zemitějším než dříve. Tento film je toho typickým příkladem. Delonovo herecké kouzlo se neztrácí, avšak je nucen režisérem k tomu, aby se na plátně přizpůsobil mnohem akčnějším filmovým prvkům, než na jaké byl zvyklý. Osmdesátá léta byla těmito akčními gagy přímo prosáklá na kost. Delon nejspíš pochopil, že se zkrátka přizpůsobit těmto prvkům musí, pokud tedy chce točit tento typ komerčních filmů. Film je celkově dotažený, ale nicméně také průměrný. Není zde problém právě v dotaženosti snímku, ale v jeho samotném provedení. Delon i přes všechny vady snímku však předvádí naprosto profesionální výkon. Nechci být až příliš zaujatý a porovnávat tento film s těmi jeho dřívějšími. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Z těch delonpoliziotteschi 80. let sice slabší kousek, především naprostou průhledností a nijak vymakaným příběhem, na druhou stranu se mi líbilo to pomalé plynutí děje (pravda někdy až moc pomalé), několik Delonových hlášek, pár velmi zručně a dovedně natočených scén (kamera se tady vážně hodně snaží), a překvapivě ani Delon se tu nebere tak vážně, když si nakonec zahraje klauna v cirkuse. Ostatně ty scény v cirkuse patří k tomu nejlepšímu z filmu (i když ona plavba Rýnem a vloupání se do něčí lodi taky mělo něco do sebe), protože je v tom vše. ("Myslel jsem, že tě budu dost nenávidět na to, abych tě zabil, ale je mi z tebe akorát k zblití.") Je to vlastně takové Přání smrti naruby, s otazníkem, nakolik může člověk brát spravedlnost do svých rukou a jak dlouho může trvat, než se to vymkne a doplatí na to nevinní. Což jako téma se mi líbilo hodně. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Slovo "policajta" by pre príslušníka polície bolo lepšie ako policajt (napr. "Policajta Pratt likviduje lumpov hlava nehlava. Hlava z toho nebolí, naopak. Napriek jednoduchosti zápletky, je tu pekne ukázané, koho túžia mocenské zložky v skutočnosti zlikvidovať: bezdomovcov, imigrantov, sprejerov, drobných zlodejíčkov, imigrantov. Policajta Pratt je správny chlap a koná drsne, ale spravodlivo. V mene pomsty."). ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Ve scéně v hotelu, kdy nastražená kulovnice vystřelí dveře ze zárubní, tak na nich není ani škrábnutí. (sator)

Reklama

Reklama