Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Nic moc. Má to fajn civilní a přirozenou atmosféru, bohužel celková režie a herecké výkony jsou až moc chladné a vše se tak nějak odehrává jakoby beze zájmu a z naprosté samozřejmosti. Nijak se film pořádně nerozvíjí a chybí tomu intenzita. Rozhovor mezi vrahem a tím detektivem byl naprostým zklamáním a není zde jediná scéna, co by to pro mě vykopla z průměru. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem se netajil tím, že nejsem fanouškem francouzského filmu, nemám ale problém přiznat, když mě snímek francouzských tvůrců osloví. A tady se to stalo. Zaujaly mě hlavně dvě záležitosti. Způsob jakým filmaři vykreslili dlouholeté pátrání po tom zkurveném hajzlovi (omlouvám se, ale vhodnější výrazy jsem nenašel ani ve slovnících), a to, že se tady k mému překvapení myslelo i na oběti a pozůstalé. S takovým přístupem se už dnes ve filmech příliš nesetkávám, spíš se řeší, jestli bude mít ten který kriminálník i ve vězení zajištěn komfort, na jaký je zvyklý, a zda jeho oběti před svou trýznivou smrtí neporušily jeho práva a osobní integritu. ()

Reklama

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Kvalitní detektivka z neoukoukaného francouzského prostředí, která se točí okolo prvního francouzského sériového vraha, a zejména dokáže zaujmout svým naturalistickým zpracováním (a to zbytečně věci nepřikrášluje). Doopravdy se to dá zařadit mezi krimi s takovým jaksi old-school nádechem. Nečekejte přestřelky či nějaké bitky, zde se sází na těžkou práci všech zúčastněných kriminalistů. Ti musí vyšetřit každý malinký detail, aby jim vše na konci do sebe zapadlo jako perfektně fungující skládačka.....jednoduše nezáviděníhodný job. Raphael Personnaz v hlavní roli filmu dodává šťávu, v emocionálně vypjatých sekvencích jste viděli tu bezmoc, která z něj vyzařovala. Zahrát vyšetřovatele, jenž se točí okolo jednoho případu tak dlouho a pořád ne a ne ho dovést do zdárného konce, to fakticky není nic snadného. A Adama Niane si taktéž zaslouží obdiv, protože tak přesvědčivě se poprat s rolí tohoto chladnokrevného vraha.....jednoduše wow......parádní herecký výkon. Za mě dávám 83 % ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tomuhle se říká kvalitní evropská filmařina. Na rozdíl od mnohých jiných filmů se zde střídají linie vyšetřování a zároveň soudu, díky čemuž divák zná obžalovaného a nemá až tak moc důvodů pochybovat. Čímž ovšem nuda nenastává. Vyšetřování je komplikované, mrtvol přibývá, provázanost mezi nimi hapruje a kriminalisté chvílemi připomínají spíš uzlíčky neštěstí než suverénní tvrďáky. Což se jim promítá i do jejich osobního života. Zároveň člověk sleduje příběh morálního dilematu „ďáblových“ advokátů, kteří pochybují čím dál víc. Kruh vyšetřování i soudu se však postupně uzavírá…jistá zdejší přirovnávání k Zodiacovi od Finchera nejsou úplně vedle, mě ovšem Mistrův kus spíš zklamal, zatímco Případ SK1 dost bavil. Přesto k úplné spokojenosti mi něco bránilo. Především to byla nepřehlednost. V datech, obětech, ale po jistou dobu i podezřelých. Nemyslím si, že bylo úplně nutné stále přeskakovat od jednoho k druhému. Na druhou stranu je to má víceméně jediná výtka této poctivé francouzské kriminálce, kterou hodnotím silnými 4*. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Pátrání po brutálním sériovém vrahovi jako frustrující bloudění neznámým městem. Samé slepé uličky a temná zákoutí, mapy zakázané zákonem, spolujdoucí nespolupracují a když už jste konečně u cíle, ani to nepostřehnete a bloudíte dál.. Zdá se, že Derayova klasika Flic Story má zdatného následovatele. Dokonce se Raphaël Personnaz ocelovým pohledem, absencí úsměvu i spotřebou nikotinu úporně snaží napodobit Alaina Delona. Poslední půlhodina s dres měnícími obhájci je poněkud rozmělněná a vzdychání publika u soudu připomíná epizodu Jed z Dobrodružství kriminalistiky, ale k částečnému uhašení současné žánrové žízně to poslouží dobře. Taková příjemná reminiscence na minulé století, které odpustím i skutečnost, že zatímco ke každé správné kriminálce z Paříže neodmyslitelně patří honička v automobilech či po střechách, tak tady se nedělo nic. Na tom druhém se akorát grilovalo.. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • SK1 je kódové označenie, ktoré dali vyšetrovatelia prvému genetickému odtlačku prsta sériového vraha vo Francúzsku. (Arsenal83)
  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama