Režie:
Walter HillKamera:
Andrew LaszloHudba:
Ry CooderHrají:
Michael Paré, Diane Lane, Rick Moranis, Amy Madigan, Willem Dafoe, Deborah Van Valkenburgh, Rick Rossovich, Bill Paxton, Grand L. Bush, Robert Townsend (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Motorkářský gang "The Bombers", vedený ničemným Ravenem Shaddockem (Willem Dafoe), unese rockovou hvězdu Ellen Aim (Diana Lane). Její osud leží v rukou netradičních hrdinů: žoldnéře Toma Codyho (Michael Paré) a jeho pobočníka, ochmelky McCoye (Amy Madigan). Společně s Elleniným manažerem, Billy Fishem (Rick Morranis) se pustí do světa deštivých ulic, žhavých bouráků a ostrých zabijáků. OHNIVÉ ULICE - tento kultovní film vyniká nejen skvostným hereckým obsazením, ale také hity Stevie Nickyho, Toma Pettyho a Ry Coodera, které nazpívaly takové hvězdy jako The Blasters či The Fixx. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (99)
Motorky, neony, kožené bundy, zachmuřené výrazy, svižný střih a nedotažená zápletka, která se odehrává ve světě ovládaném mladistvými fantaziemi. Divák druhý den moc netuší, o čem to bylo, i když beru, že tehdy si to publikum rozhodně našlo. Motorkářským gangem je unesena rocková zpěvačka (přímo z podia), kdy ji rebel Michael Paré a drsná dívka se strašidelnou minulostí přivedou zpět. K tomu pár odboček, ale spíš uvědomění si, že jinak příběh nemá kam jít. Producent (celá vetřelčí série), scénárista a především režisér Walter Hill má (všelijaké) gangy evidentně rád, cítit je i jeho úchylka po westernech, pro současného diváka jde ovšem sotva o průměr… ()
Another time, another place... bylo nebylo, byl Walter Hill se svou posedlostí jednoduchými, ale poctivými, maximálně vytěženými a lahůdkově stylizovanými nočními akčními béčky. OHNIVÉ ULICE v mnohém připomenou jeho předešlý snímek, skvělé WARRIORS. Opět nás čeká jedna atmosférická pekelná noční jízda smrdutou městskou stokou hemžící se nepřátelskými (motorkovými) gangy a úplatnými poldy, plná skrývání a potyček a zakončená za úsvitu soubojem hrdiny s ultraslizským padouchem (přičemž tentokrát bojují kladivy). A našlo by se toho mnohem víc, co oba filmy spojuje (např. Deborah van Valkenburg nebo scéna zapálení nadzemky), spokojím se ale s tím nejdůležitějším a sice, že je spojuje stejná kvalita. ULICE jsou stylizovanější (auta jako z POMÁDY, město připomínající Gotham, rokenrolová čísla), ale už poněkud osmdesátkově bezzubé a já u nich, narozdíl od WARRIORS nebo námětově podobného ÚTĚKU Z N.Y., necítil žádné napětí. Postavy byly totiž tak sympatické a celé to bylo tak pohádkové, že bylo brzy jasné, že se nikomu hodnému nic zlého nestane. Ale za Dafoea v černých latexových montérkách, rockovou bohyni Dianu Lane a vysmátého Billa Paxtona ve vedlejší roli si to čtvrtou hvězdičku zaslouží. ()
Mělo to něco do sebe. I když jsem xkrát během sledování měla cukání film vypnout (staré, gangy, potyčky, téma tuctové, jen aby bylo o čem hrát), ale pak mi to přišlo natolik klasické a stylové (místy hraničící s parodií), navíc se slušnou hudební stránkou, že jsem to dorazila do konce a docela jsem si to užila, včetně mladičkého hejkovského Willema Dafoe. ()
První čtvrthodina - to je nepřetržitá dávka nápadů a dokonale zvládnutého řemesla. Pak se tempo zmírní a začíná starý dobrý western a jeho šablona. Stačí jen zaměnit širé prérie za vlhkou džungli velkoměsta, průzračný venkovský vzduch za zakouřené ulice, koně za Harleye a hlavně rozmáchlé melodie za řízný rock´n´roll. Co se nemění: osamělý mstitel a jeho velká láska, bezradný šerif, střelné zbaně a tvrdé pěsti. 70%. ()
Zatímco Křižovatky byly rozhodně mnohem víc hudební, než akční, a v 48 hodinách zase nad hudebními čísly převládal akční děj, tady mám dojem, že se Walteru Hillovi podařilo skloubit obojí (docela unikátně) v přibližně vyrovnaném poměru... a vyšlo mu to dobře. Osmdesátkový specialista na „hudební akčňáky“ mě ani do třetice nezklamal a opět nabídl zábavnou žánrovou podívanou, která po celou dobu plně upoutala i mě, přestože akčním filmům až na výjimky moc neholduji a k dodnes často uctívanému stylu 80. let mám rezervovanější vztah. Ale tady vše na mě fungovalo. Bandy a protivníci si vyměňují dialogy často v krátkých drsných hláškách, Diane Lane uprostřed září reflektorů i špíny zapadlých nočních ulic dodává filmu jistý sexy půvab, Rick Moranis se svými elegantními obleky víc humoru a vrcholné střety na ulici s nádechem westernu jsou dokonalou esencí většiny z atraktivních ingrediencí Ohnivých ulic, opravdu ve velkém stylu. Navíc když se vrátím k Ry Cooderovi a jeho hudbě, nejenže skvěle dotváří atmosféru, ale např. ve scéně, kdy Tom u krátkého vydechnutí během akce zasněně pomyslí na Ellen, dokáže náhlou krátkou změnou do romantického motivu, velmi jednoduše (pouze hudebně) i vyjádřit pocity postavy. 4* z mé strany, bez jakékoliv nostalgie, opět na místě. [80%] ()
Galerie (62)
Photo © Universal Pictures
![Ohnivé ulice - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/666/159666410_3db2f9.jpg)
Zajímavosti (3)
- Během zpěvu Ellen (Diane Lane) byly použity zkombinované hlasy vokalistek Laurie Sargent a Holly Sherwood. (SOLOM.)
Reklama