Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson a Jaume Collet-Serra se před kamerou sešli už po čtvrté a já jim to bez potíží opět žeru. Výborná akční jednohubka, která má nápaditý scénář, který po vzoru Agathy Christie využívá vlaku a nabízí tak napínavý průběh, který vyvrcholí v solidní rozuzlení. A jelikož je Liam ve svých letech borec a Jaume umí pracovat s CGI efekty, užijete si i hodně slušnou adrenalinovou jízdu, která je sice cítit digitálem na sta honů, ale mně to vlastně vůbec neuráželo. Efektivně vzhlížející kamera, která naprosto brilantně snímá akční scenérie a nerozklepe se, když se na ní Liam blbě podívá, tu vytváří takový adrenalin, že jsem měl co dělat, abych tep po shlédnutí filmu ustálil na normálu. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme do filmografie Jaume Collet-Serry, zjistíme, že se jedná už o čtvrtou spolupráci s nebezpečným Liamem Neesonem. Já od toho režiséra viděl skoro vše, takže mám přesné porovnání s ostatními Neesonovkami. Nejvíce se mi asi líbilo Run All Night, ale tématicky by se to dalo nejvíce připodobnit k Non-stop. Opět se jedná o precizně natočený thriller, s až překvapivě povedenou harmonickou hudbou, s několika silnými momenty, které zarazí do sedačky, ovšem film ničím extra nevyčnívající a lehce nadprůměr v podstatě ve všech směrech. A digitální závěr je vyloženě špatný, nebýt jeho, tak bych to spíše doporučil rodičům, ale takhle to nejspíš dovolit nedokážu. optimálních 6/10, ale upřímně jsem čekal méně. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Tohle může přijít napínavé snad jen lidem, kteří si zrovna odložili mozek na věšák a filmové city hodili zrovna do pračky. Protože tenhle film od samého začátku blafuje, staví na premisách vycucaných z prstu, na nelogickém chování postav a nakonec i na značně chatrné a pitomé zápletce plné klišé a nepravděpodobností. Např. Liam (tedy jeho postava) si půjčí od náhodného cestujícího mobil, a najednou mu na něj zavolá ona tajuplná žena. Kurnik, jestli neměla někde podél vlaku rozestaveny přijímací satelitní stanice, fakt by mě zajímalo, jak během chvilky to číslo zjistila. Nebo vystoupí chlápek z vlaku, a protože mu Liam (tedy jeho postava) napsal do novin, ať volá policii, tajemné ženě se během asi tří minut podaří zorganizovat zabití chlápka. Tomu říkám výkon! Navíc není důvod ho zabíjet, protože o zavolání té policie nakonec jaksi šlo, že? Taky by mě zajímalo, kdo teda zabil strojvedoucího, když černoušek byl mimo hru, jestli tajemná žena nějak neovládala teleportaci? Atd., atd., jedna nesmyslnost se kupí za druhou, takže to začíná být uvěřitelné asi jako setnutí sedmi hlav drakovi rezavou vidličkou, a protože i postavy se chovají podle libovůle scenáristy, nikoliv z nějaké vnitřní charakteristiky, a jsou to obyčejné plakáty, stojí celý film včetně mizerných triků za vy... vy víte co. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson a režisér Jaume Collet-Serra si evidentne sedia, ale zatiaľ čo ich predchádzajúce filmy prijímam veľmi kladne, každý z nich bol v niečom iný a zaujímavý, Commuter je už len trochu odlišná verzia ich spoločného Non-Stop a práve v tomto film zlyháva najviac, toto tu už bolo, dokonca len prednedávnom a v lepšom prevedení. A pritom dlhý čas ma to dosť bavilo, hlavný hrdina má normálne problémy, takže som mu fandil, aby ich čo najskôr vyriešil, prostredie vlaku mám veľmi rád, rozhovor s tajomnou neznámou má výbornú atmosféru, pričom položí viacero zaujímavých otázok a celá tá prvá polovica, kedy sa ešte film drží pri zemi a je z toho taká komorná kriminálka o hľadaní neznámeho pasažiera a rovnako čakaní na skutočnú motiváciu ľudí v pozadí ma to dosť bavilo. Ale potom sa to už začne kaziť, film síce zakčnie a naberie dosť dynamické tempo, takže sa na to určite dá pozerať, ale stratí to tú pravú atmosféru, celé je to už také umelé, nedôveryhodné a vykonštruované, že mi to už bolo celé jedno a prestalo ma zaujímať, ako to celé skončí. Inak obsadenie je očakávane stále slušné a filmu len pomáha, Liam Neeson má stále charizmy na rozdávanie, ale už mi príde, že ho táto jeho postava, ktorú v posledných rokoch často recykluje dosť unavuje, určite poteší duo Patrick Wilson a Vera Farmiga, ktorá ale mohla mať aj viac priestoru, rovnako ako Sam Neill. Osadenstvo vlaku už nie je moc známe, ale svoj účel splní. Akčná stránka je ale skôr sklamaním, no hlavne tým, že tu vôbec je. Toto mala zostať buď komorná kriminálka bez akcie alebo naopak plnohodnotný akčný film vo vlaku, takto je to skôr nefunkčný kríženec s dvomi priemernými súbojmi, z ktorých jeden je síce štýlový, ale príde mi ako z iného filmu a tu sa vôbec nehodí a niekoľko preakčnelých momentov, hlavne celé to veľkolepé vykoľajenie vyzerá veľmi zle. Takže aspoň na tie súboje sa dá pozerať, ale bol by som radšej bez nich. Jaume Collet-Serra sa síce postará o viacero zaujímavých vizuálnych momentov a prvú polovicu sa mu darí navodiť aj obstojnú atmosféru, ale to je tak všetko, toto mu až tak dobre nevyšlo. Takže celkovo to nebolo zlé, Neesona v týchto úlohách nie je nikdy dosť, ale už tu vidno, že to už vlastne nikoho ani nebaví. Aj napriek tomu, že ma jeho sledovanie bavilo, tak mi to príde ako taký zbytočný film, na ktorý sa veľmi rýchlo zabudne. 65% ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Liam Neeson (Michael) v jednom interview priznal, že žiadna scéna sa nenatáčala v reálnom vlaku, k celému filmovaniu poslúžil jeden vagón v štúdiu. (Astonko)

Reklama

Reklama